A Szingapúri Nagydíjat megelőző szerdán először mutatta meg az F1, várhatóan miként fognak kinézni a 2021-es autók. Három év múlva jelentős szabályváltoztatások lépnek életbe a száguldó cirkuszban, amelyek sok egyéb dolog mellett az autók külsejét is érintik. Ross Brawn, az F1 sportigazgatója azt reméli, az egzotikus, leginkább sci-fikben látott járművekhez hasonlító gépek nem csak a szemnek, hanem a versenyeknek is jót fognak tenni.
Eddig többnyire csak élénk fantáziával megáldott önkéntes tervezők rajzain találkozhattunk olyan Forma-1-es autókkal, amelyeket 2021-től már várhatóan a valóságban is megcsodálhatunk. Ross Brawn Szingapúrban, helyi idő szerint szerda este tartott technikai szemináriumáról szivárgott ki a fentebbi kép, amelynek jobb felső sarkában a "concept 2" felirat olvasható, ezen kívül tehát még legalább egy változatot bemutattak a 2021-es autók lehetséges külsejéről.
Ami elsőre feltűnő a képen, az a 18 hüvelykes abroncs, az egyszerűsített első szárny a mostaninál jóval magasabb véglapokkal, az egyszerűbb oldaldobozok, valamint a hátsó szárnnyal összekötött motorborítás.
Érdekes megfigyelni, hogy a hátsó szárny függőleges tartólapjai a kerekek fölé nyúlnak. Ennek az lehet a szerepe, hogy megakadályozza az ütközésnél a hátulról érkező autó levegőbe emelkedését.
Az F1 sportigazgatója nem tagadta, hogy kimondottan a mostaninál modernebb, extravagánsabb dizájn volt a céljuk, amelynek a kinézet mellett fontos funkciója, hogy könnyebbé tegye az előzést.
Egy újfajta Forma-1-es autót szeretnénk, külsőleg modernebbet és futurisztikusabbat, mivel nem hiszem, hogy ezen a területen mindent megtettünk volna eddig, amit lehetett
– mondta Brawn. – Az új autók az én szemszögemből nézve izgalmasabbak lesznek. Ez természetesen szubjektív dolog, de a legtöbb ember, aki már látta a rajzokat, ugyanígy gondolja. Olyan dolgokat is szemügyre veszünk, amelyeknek jelentős hatása van az autó minőségére. Itt az autók természetére, valamint a rajtrács eleje és hátulja közötti, erőforrásbeli különbségekre gondolok."
Brawn szerint a jelenlegi, meglehetősen sok előzéssel tarkított versenyek csalókák, a valódi küzdelem ugyanis ritkább, az előzések többnyire az ilyen-olyan tényezők kiváltotta tempókülönbségből adódnak.
A sportigazgató szerint a jelenlegi autók alapvető problémája, hogy nem tudják közelről követni egymást.
„Ez a probléma kissé el van rejtve, mivel látjuk egymással versenyezni őket, de ez azért van, mert nagy a különbség a gumik teljesítményében, vagy valamely más területen, ami befolyásolja a helyzetet.
Ha megnézzük az idei eseménydús futamokat, azért alakultak így, mert bejött a Safety Car, vagy valami más történt, ami megkavarta a mezőnyt a kritikus időpontban.
Az egyik fő célunk, hogy megértsük a jelenlegi autókat és megoldásokat találjunk arra, hogy hatékonyabban versenyezzenek egymással."
Brawn szerint jelentős előrelépést tettek a helyes irányba a 2019-es szabályokkal, amelyek fő pontjai az egyszerűsített első szárny és oldalsó légterelők, valamint átszabott hátsó szárny bevezetése. „A 2019-es autók adatai megmutatják majd, hogy a változtatások milyen hatást eredményeztek."