LECLERC Charles (fra) reserve driver Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari ambiance portrait during 2017 Formula 1 championship at Melbourne, Australia Grand Prix, from March 23 To 26 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Charles Leclerc nem szeretné a magas lovon ülve belevetni magát álmai munkájába Maranellóban, Kimi Räikkönen jövőjének szempontjából pedig biztató hírei vannak.
Mióta a Ferrari bejelentette Kimi Räikkönen távozását, állandó téma a helyére szerződtetett Charles Leclerc várható szereplése. Szingapúrban a fiatal monacói pilóta azt nyilatkozta, amennyiben az autója képes lesz rá, természetesen első ferraris idényében sem lesz más a célja, mint a vb-cím megnyerése. Most azonban azt is hozzátette, nem szeretne ajtóstul rontani a házba.
Charles Leclerc-nél fiatalabb Ferrari-pilótát 1961 óta nem láthatott az F1 közönsége, Kimi Räikkönen utódjának szereplését tehát érthető okokból nagy kíváncsiság övezi, ő pedig
előre jelezte, szerényen szeretné kezdeni versenyzői karrierjét vörösben.
„Egyelőre visszafogott leszek, még mindig sok idő van addig [amíg munkába állok a Ferrarinál], most azonban még erre a szezonra koncentrálok, a következőt majd meglátjuk.
Az biztos, hogy nem úgy fogok megérkezni és viselkedni, mintha én lennék a király, aki azt mondja »ezt, ezt és ezt akarom«. Először meg fogom nézni, miként zajlanak a dolgok."
Leclerc először Szingapúrban ízlelhette meg, hogy milyen érzés a maranellóiak pilótájaként a sajtó elé állni, egyúttal a figyelmét a mostani szezonról elterelő dolgokkal is meg kellett küzdenie. „A csütörtök kicsit más volt, mivel teltház volt a médiabeszélgetésen, utána azonban minden visszatért a normális kerékvágásba.
A legfontosabb most, hogy erre az évre koncentráljak, és ne zavarjon meg a következő. Természetesen az álmom fog valóra válni, de most még erre a szezonra kell fókuszálnom.
A legjobb munkát szeretném végezni a Sauberben, eléggé természetes a számomra, hogy ne gondolkozzak a következő idényen. Megpróbálok továbbra is tanulni és a lehető legjobb eredményeket elérni a jelenlegi autónkkal."
Leclerc kiemelte, nagy szerepe van idei teljesítményében a Sauber feljavulásának is. Emlékezhetünk, az elmúlt szezonokban a Ferrari egyéves erőforrásaival boldogulni kénytelen istálló a mezőny sereghajtójaként korántsem volt olyan helyzetben, hogy pontot lehessen szerezni az autójával. „Nyilvánvalóan nagyon szerencsés voltam, hogy a Saubernél kezdhettem az idén. Olyan autót adtak, amellyel legalább megmutathatom a bennem rejlő potenciált.
Ha megnézzük a csapat elmúlt két-három évét, az semmiképp sem volt könnyű, és nem csak a csapat, hanem a pilóták szempontjából sem.
Annyira hátul a mezőnyben az embernek nehéz kitűnni."
Kimi Räikkönen rajongóinak bizakodásra adhat okot, hogy Leclerc szerint a Sauber felemelkedésének az idei szezon csak a kezdete, a következő években még előrébb léphet a csapat.
„Én szerencsés helyzetben voltam, mert ezzel az autóval megmutathattam, hogy mit tudok. Ezért örökké hálás leszek. Szerintem a csapatban valóban ott a lehetőség, van tervük a jövőre, az idei első futamtól mostanáig pedig rengeteget fejlődtek. Teljes mértékben hiszek benne, hogy a következő szezonokban folytatni fogják ezt."
Túl az első bevetésen
Leclerc korábban is többször tesztelt már a Ferrarinak, a Pirelli Paul Ricardon zajló gumitesztjén azonban először ülhetett az SF71-H volánja mögé azóta, hogy bejelentették Kimi Räikkönen helyére. A csütörtökön és pénteken zajló teszt első napján több mint két versenytávnak megfelelő, 129 kört teljesített a Francia Nagydíj helyszínén, a volánt péntekre Sebastian Vettel vette át tőle.
A Mercedes és a Ferrari részvételével zajló teszt azért kulcsofontosságú a Pirellinek, mert most véglegesítik a 2019-re szánt gumikeverékeket, azokat ugyanis október 1-ig prezentálniuk kell az FIA-nak. A Mercedesszel Bottas körözött, Leclerc-nél valamivel kevesebb, 102 kört tett meg.