Ahogy telnek a hetek, remélhetőleg egyre közelebb kerülünk Fernando Alonso 2019-es terveinek megismeréséhez. A McLaren világbajnoka egyelőre továbbra is kivár, és elmondása szerint a lehetőségeit mérlegeli, egy opciót azonban már kizárt, nem fogja követni Kimi Räikkönen példáját a rali világába. Egyelőre a Formula E sem vonzó neki, csapattársa azonban egyre közelebb van hozzá, hogy a Mercedes versenyzője legyen az elektromos sorozatban.
IndyCar, NASCAR, sportautó-világbajnokság. Nagyjából ez a három opció áll jelenleg Alonso előtt, utóbbi sorozatban ráadásul szerződése van a Toyotával, a WEC-ben így minden bizonnyal láthatjuk 2019-ben. Hogy még hol, azt egyelőre nem árulta el, a rali-világbajnokságot azonban kizárhatjuk, mint lehetséges opciót.
A ralizást nem fogom kipróbálni, mert őszintének kell lennem magamhoz, és tudnom kell, hol vannak a határaim. A ralihoz nincs meg a tehetségem
– mondta Alonso. – Tudom, hogy mik a korlátaim, ugyanakkor azt is tudom, hogy az F1 egy nagyon kis közösség, mind azt gondoljuk, hogy ez a motorsport csúcsa, miközben a nyolcadik pilótának már nem is ismerik az arcát."
Ezzel Alonso vélhetően arra utalt, hogy a Mercedes, Ferrari és Red Bull versenyzőin, valamint saját magán kívül az F1-et kevésbé követők már nem igazán tudnak nevet mondani a száguldó cirkuszból.
Nemcsak a ralizást, hanem a terepralit is kizárta a kétszeres világbajnok, amikor külön a Dakaron indulásról kérdezték.
„Nem, nem hiszem. Meg kell fontolnom különböző lehetőségeket, de vannak dolgok, amelyekhez nincs meg a tehetségem."
Alonso elmondta, el kell fogadnia, hogy ő sem Superman, és néhány lehetőség ugyan vonzó lehet a számára, ugyanakkor tudja, hogy nem lesz versenyképes. „Ha az ember megpróbálja legyőzni a többieket úgy, hogy teljesen más filozófiát és vezetési stílust igénylő sorozatból érkezik, az azért van, mert más a tehetsége és megközelítése a motorsporthoz. Ez az a kihívás, ami az elmúlt években foglalkoztat, és valószínűleg eljött az ideje, hogy kipróbáljak néhány más stílusú versenyt."
A legvalószínűbbnek továbbra is az IndyCar-szezon tűnik, ugyanakkor a Formula E is alternatívát jelenthet, mint formaautós sorozat.
Azon még nem gondolkoztam, ez egy eléggé új sorozat, még nem alakultak ki a tradíciók nagy versenyekről, helyszínekről és nagy dolgokról, mert még új. A jövőben viszont ki tudja?
Aszerint fogom változtatni a kihívásokat, hogy miként lehetek jobb versenyző, jobb ember, és írhatom be magam a motorsport történelmébe."
Korábban szó volt arról, hogy a McLaren beszállásával az IndyCarba könnyen lehet, hogy Alonso és Stoffel Vandoorne jövőre is csapattársak lehetnek, ennek most azonban csökkent az esélye. A belga pilóta elmondta, nagyjából a nullával egyenlő a sansz arra, hogy a Forma-1-ben maradjon.
Egyetlen esélyének a Toro Rosso második ülése tűnt, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azonban most kizárta a McLaren versenyzőjének leigazolását.
„Nem fogjuk szerződtetni Stoffelt, mert szerintem egyszerűen nem elég gyors a Forma-1-hez" – mondta Marko az RTBF-nek.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke ezzel kevésbé értett egyet. A csillagos márka a Formula E soron következő szezonjától szintén indít istállót az elektromos szériában, Wolff szavaiból pedig arra következtethetünk, hogy Vandoorne-nak komoly esélye van az egyik ülésre.
„Mindig is kedveltem Stoffelt, kiváló versenyző volt az utánpótlás szériákban” – nyilatkozta Wolff.
Most meg kell értenünk, hogy miért nem jött össze neki a Forma-1-ben, de talán hamarosan hírekkel szolgálhatunk vele kapcsolatban.
Szerintem a karaktere és a sebessége nagyon jól passzolna a Mercedeshez, de majd meglátjuk."