Motorsports: FIA Formula One World Championship 2018, Grand Prix of Japan,
World Championship 2018 Grand Prix Japan#33 Max Verstappen (NDL, Red Bull Racing), 07.10.2018. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
A Forma-1 versenyigazgatója nem hiszi, hogy a felügyelők sokat gondolkoztak Max Verstappen megbüntetésén a Japán Nagydíjon, annyira világos volt, hogy a holland pilóta szabálytalan volt.
Max Verstappen két ütközésbe is belekeveredett a Japán Nagydíjon, ráadásul mindkétszer egy Ferrarival ért össze. Előbb Kimi Räikkönen következett, majd Sebastian Vettelen volt a sor. Előbbi esetért Verstappent öt másodperces büntetéssel sújtották, amit nevetségesnek nevezett, utóbbiért egyik felet sem büntették, noha a holland szerint ő hasonlóért Kínában 10 másodpercet kapott. Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója gyakorlatilag semmiben nem értett egyet a Red Bull versenyzőjével.
Galéria: A Japán Nagydíj képekben - Galéria
1/42
RICCIARDO Daniel (aus), Aston Martin Red Bull Tag Heuer RB14, portrait during the 2018 Formula One World Championship, Japan Grand Prix from October 4 to 7 at Suzuka - Photo Clement Marin / DPPI
Verstappen már a verseny alatt röhejesnek nevezte a Räikkönen leszorításáért kapott szankciót, Charlie Whiting szerint
ennél azonban aligha lehetett volna könyebb a felügyelők dolga, a holland pilóta ugyanis egyértelműen szabálytalan volt.
„Teljesen világos, hogy büntetést kellett adni neki, mert lement a pályáról, majd nem biztonságosan tért vissza oda – mondta Whiting. – A pilótáknak kötelező ilyenkor biztonságosan visszamenni az aszfaltcsíkra, Kimi már mellette volt, [Verstappen] letolta őt a pályáról. Szerintem ez egyértelmű döntés volt a felügyelők részéről."
Ön szerint milyen büntetést érdemelt Verstappen a Räikkönen elleni ütközéséert?
Ami Vettel és Verstappen ütközését illeti, sokakkal ellentétben Whiting nem a németet okolja, szerinte mindketten eléggé benne voltak az ütközésben ahhoz, hogy egyiküket se lehessen megbüntetni. „Seb megpróbált elmenni belül, ami szerintem ésszerű manőver volt. Klasszikus eset, félig mellé ért, mire Max befordult.
A felügyelők normális körülmények között ilyenkor nem adnak büntetést, hacsak nem biztosak benne, hogy teljes mértékben vagy túlnyomó részben az egyik versenyzőt terheli a felelősség.
A vélemények eltérőek arról, hogy egyenlő mértékben hibásak-e, de úgy érezték, hogy egyik versenyző sem hibáztatható jóval nagyobb mértékben a másiknál."
Verstappen a futam utáni nyilatkozatában megjegyezte, hogy ő a Kínai Nagydíjon hasonló manőverért 10 másodperces büntetést kapott. Akkor ő volt az, aki hátulról érkezett, és a hosszú egyenes végi hajtűkanyarban nekiment Vettelnek.
Whiting szerint azonban nincs hasonlóság a két ütközés között, Kínában egyértelműen Verstappent terhelte a felelősség.
„Kínában ő bevetődött a hajtűben a belső oldalon, és szinte merőlegesen kapta telibe Sebet. Nem gondolom, hogy bármiféle hasonlóság volt a két eset között.
A kínai ütközést még nem néztem vissza, de amennyire emlékszem, az egyértelmű esete volt a baleset okozásának,
Sebastian ezzel ellentétben előzést kísérelt meg. Amit Max tett Kínában, a legnagyobb jóindulattal is opportunista megmozdulás volt."
Vettel elmondta, nem szeretne nyilatkozatháborúba bonyolódni Verstappennel, ezért inkább majd négyszemközt beszél vele a vezetési stílusáról, ha itt lesz az ideje.
Szavazzon!
Ön szerint helyes döntést hoztak a felügyelők Verstappen és Vettel ütközésénél?