„Igyekeztem, hogy túljussak rajta, de nem elkeseredetten tettem ezt. Tudtam már, hogy ötmásodperces büntetést kaptam, de azt is éreztem, hogy gyorsabbak vagyunk. Az egyenesben lemerítette az akkumulátorát, kezdtem utolérni, jól kijöttem a kanyarból, persze a Safety Car is segített, hogy a közelébe kerüljek – magyarázta Vettel a Sky Sportsnak.
A rés megvolt, de amint meglátott, védekezett, a belső ív viszont már az enyém volt. Amikor észreveszi, hogy valaki a közelében vagy mellette van, véleményem szerint még akkor is nyomja, amikor már nem kellene.”
Vettel szerint Verstappen és Räikkönen balesete is azt mutatta, hogy Räikkönennek kellett elkerülni az ütközést és úgy vélte „nem mindig helyes, hogy a másik srácnak kell kitérnie.” A csapatrádión is azt mondta a levezető körben, hogy ha nem szúr be a résbe, akár otthon is maradhatott volna, az interjúban pedig hangsúlyozta, hogy csatázás közben is mindig helyet kell hagyni a másik félnek.
„Ebben az esetben én nem tudtam hova menni, amikor összeértünk – mondta. – Végül is, mindannyian versenyzünk, ez is a verseny része, ne értsen félre. Nem sajnálom a manővert, de nyilvánvaló, hogy ilyen végkifejlettel az ember másként csinálná” – összegzett Vettel, aki 67 pontnyi hátrányba került Lewis Hamilton mögött.
Räikkönen visszafogottan, de szintén bírálta Verstappent.
„Nyilvánvalóan kiszélesítette a pályát, a külső ívre került, én hagytam neki helyet, de persze tudta, hogy ott vagyok, és kiszorított a pályáról. Eléggé megsérült az autóm, úgyhogy onnantól már nem voltunk erősek. Az autó baloldala messze volt az ideálistól, lehetetlen megmondani, hogy e nélkül hol lettünk volna” – nyilatkozta az 5. helyezett.