Max Verstappen (L) and Daniel Ricciardo of Red Bull Racing talk to fans during an autograph session of the Formula 1 2018 Honda Japanese Grand Prix at the Suzuka Circuit in Suzuka City, Mie Prefecture on Oct. 4, 2018.( The Yomiuri Shimbun )
Vágólapra másolva!
Daniel Ricciardo csúnyán kikap az egyik legfontosabb csapattársak közötti összevetésben Max Verstappentől, de nem gondolja, hogy ez a tökösségre vezethető vissza.
Daniel Ricciardo sokak szerint azért hagyja el a szezon végén a Red Bullt, mert nem akar másodhegedűst játszani Max Verstappen mögött a jövőben. Christian Horner csapatfőnök, valamint maga az érintett is többször biztosított mindenkit arról, hogy a két pilóta egyenlő bánásmódban részesül, Ricciardo ennek ellenére csúnyán ki fog kapni csapattársától az időmérő edzések terén, alakuljon bárhogy a hátralevő négy verseny. Az ausztrál pilóta ennek okairól beszélt.
Max Verstappen nagyon gyors, ezt maga Ricciardo sem vitatja, ezzel együtt egyetlen pilótának sem esne jól az a különbség, amelyet kettejük időmérőn mutatott teljesítménye mutat.
Verstappen 13-2 arányban múlta felül az idén azokon az időmérőkön csapattársát, amelyeken mindketten futottak mért kört a Q3-ban.
Az is fájó adat Ricciardónak, hogy nála csak az a Stoffel Vandoorne teljesített eddig rosszabbul az időmérőkön, akinek egyszer sem sikerült legyőznie csapattársát, Fernando Alonsót.
„Tavaly nem voltam elégedett az időmérős teljesítményemmel.
Az idei szezon kezdetén úgy véltem, hogy fejlődtünk pár dologban, azonban nem hoztam ki mindent az autóból, vagy talán csak Max lett sokkal jobb,
nem tudom, azonban még nem végeztem" – mondta Ricciardo a Racefans kérdésére.
A Red Bull ausztrálja azzal magyarázza lemaradását, hogy sokszor nem sikerült dűlőre jutnia a beállításokkal, és csak utólag jött rá, hogy mi lett volna a helyes lépés.
Nem akarom kisebbíteni Max érdemeit – gyors és remekül vezet – de nem feltétlenül azért van ez, mert tökösebb volt bizonyos kanyarokban, vagy ilyesmi
– mondta Ricciardo. – Úgy érzem, hogy egy kicsit tavaly maradtunk le, néhány időmérő után azt gondoltam, hogy másképp kellett volna csinálnunk néhány dolgot, mint például hat fokkal kellett volna meredekebbre állítani az első szárnyat egy vagy kettő helyett. Olyan dolgokról van szó, amelyekben utólag okosabb az ember."
A jövőre a Renault gyári csapatához szerződő Ricciardo tudja, javulnia kell bizonyos területeken.
„Szeretnék előrelátóbb lenni néhány beállításbeli dologban. Az esetek nagy részében megértjük a gondot, de akkor már késő. Valószínűleg még mindig tanulunk. Nyilvánvaló, hogy Max többször oldja meg ezeket, mint én."
Red Bull-láz törhet ki Japánban
A Red Bullnál szeretnének még versenyt nyerni az idén, ugyanakkor nyilvánvalóan a következő szezont várják. Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója örömmel konstatálta, hogy Szuzukában nagyot lépett előre a Honda a Toro Rossóval.
A lelátókon szinte több Toro Rosso-drukkert lehetett látni, mint ahányan Sebastian Vettelért vagy Lewis Hamiltonért szorítottak, Marko már csak emiatt is izgatott a 2019-es év kapcsán. „
Nagyon biztató, hogy miként fogadtak minket Japánban. El tudják képzelni mi lesz, ha elkezdünk nyerni?
Ha az élen fogunk harcolni, az komoly lesz. Nagyon pozitívnak tűnnek a dolgok a következő évre nézve, láttuk, hogy mire képes a Honda az időmérőn."
Christian Horner a Toro Rosso időmérős teljesítményét látva bízik benne, hogy jövőre eltűnik a Red Bull lóerőhátránya az egyenesekben. „Oroszországban és Japánban is figyelemmel követtük őket. Az autónk sebessége nem jó az egyenesekben, a Hondával arra számítunk, hogy kiegyenlítődnek az erőviszonyok ezen a téren."