MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 27: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF71H locks a wheel under braking during qualifying for the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 27, 2018 in Mexico City, Mexico. Dan Istitene/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A német pilóta nem volt csalódott, miután csak a 4. lett a Mexikói Nagydíj időmérőjén. Csapattársa is alapvetően jónak tartotta a 6. helyet érő körét.
Mindkét Red Bulltól, és riválisától, Lewis Hamiltontól is kikapott Sebastian Vettel a Mexikói Nagydíj időmérőjén, pedig az utolsó etap előtt még úgy tűnt, Max Verstappen mellől, az első rajtsorból indulhat majd. Ez nem így alakult, mivel az utolsó pillanatban Daniel Ricciardo elorozta a pole pozíciót, valamint Verstappen és Vettel közé Hamilton is beférkőzött.
A német pilóta így csak a 4. helyezett lett, ami rossz hír a számára, hiszen a pályafutása során még sohasem tudott F1-es nagydíjat nyerni az első három rajthely mögül indulva, most pedig mindenképpen győznie kell a világbajnoki reményeinek életben tartásáért. Vettel ennek ellenére nem volt igazán csalódott.
Galéria: A Mexikói Nagydíj szombati napja - Galéria
1/46
Ferrari's Finnish driver Kimi Raikkonen, powers his car during the third free practice session of the F1 Mexico Grand Prix, at the Hermanos Rodriguez circuit in Mexico City on October 27, 2018. (Photo by RODRIGO ARANGUA / AFP)
„Nem volt igazán tiszta kör – összegzett a Sky Sportsnak. – Nagyon keményen próbálkoztam, mert tudtam, hogy legalább 2 tizedmásodpercet találnom kellett. Ez nem jött össze. Nagyon szorosan alakult az eredmény, nem volt rossz a kör, de volt 1-2 megcsúszás itt-ott, és egyszerűen nem állt össze. Egészen elégedett vagyok, mert szerintem többé-kevésbé kihoztunk mindent az autóból.
Nyilvánvalóan nem ok az elégedettségre, ha az ember visszaesik a 4. helyre a 2-ról, de majd meglátjuk, mit tehetünk holnap.”
„A tempónk jó az egyenesben, meglátjuk, mi lesz az 1-es kanyarban, aztán arra építünk. Szerintem eddig a miénk a legjobb megbízhatóság. A Red Bullok nagyon gyorsak, nehéz legyőzni őket, de talán ők megverik saját magukat. Hosszú verseny lesz, amit a stratégia és a gumik döntenek majd el.”
Az élmezőny szempontjából kedvező, hogy mindhárom élcsapat pilótái a tartósabb, ultralágy gumikkal kezdhetik majd a futamot, így lényegében egyenlő esélyekkel küzdhetnek majd. Közülük Räikkönennek kell majd a leginkább kapaszkodnia, hiszen 6 nappal az austini győzelme után csak a 6. helyet érte el.
Szerintem alapvetően oké volt, de az egyik körben az autó jó volt egy adott kanyarban, utána meg nem, ez így nem ideális.
Délelőtt nyilvánvalóan eléggé másak voltak a körülmények, mint tegnap, javult a helyzet, de a korábbinál jobban küszködtünk az alulkormányzottság miatt” – árulta el, majd a rajt kapcsán megjegyezte: „Általában eléggé hektikusan alakulnak ott a dolgok, próbálok majd jól rajtolni, rendes szélárnyékot fogni, aztán meglátjuk, mi lesz.”