Sorsdöntő lehet az idei világbajnokság végkimenetele szempontjából a hétvégén zajló Mexikói Nagydíj, hiszen, ha Lewis Hamilton legalább a 7. helyezett lesz, Sebastian Vettel biztosan elveszíti az egyéni trófeáért zajló csatát, míg a Mercedesnek 20 ponttal kell növelnie az előnyét, ha már Mexikóban ünnepelnék a konstruktőri világbajnoki címet.
Ehhez képest a Red Bull és a gyári Renault istálló pilótái is versenyképesebbnek tűnnek náluk, Vettel egy ezredmásodperccel lassabbnak bizonyult a 3. helyezett Carlos Sainznál, de nem ez volt a fő problémája.
„Szerintem ez a pálya a legkevésbé érzékeny a motorerőre, nagyjából várható volt, hogy a Red Bull nagyon versenyképes lesz – mondta Vettel a Sky Sportsnak. – Nem hiszem, hogy nekünk volt tiszta körünk, úgyhogy a Renault-k előtt kellett volna lennünk. Szerintem mindenki a határon van a gumik terén, próbáljuk rábírni őket, hogy kevésbé csúszkáljanak, talán a két Red Bullt kivéve.”
A Red Bullnál arra számítanak, hogy a Ferrarik és a Mercedesek a szokásosnál kevesebbet gyorsulnak az időmérőre,
ezért optimisták, hogy marad valami Verstappen pénteki, 1,2 másodperces előnyéből az időmérő végére is. Az időmérő másik nagy kérdése, hogy az élcsapatok bevállalják-e az ultralágy gumikat a Q2-ben azért, hogy megszabaduljanak a hiperlágy gumis első etap kényszerétől, de a Pirelli szerint ezek annyival gyorsabbak, hogy a csapatok nem kockáztatnak majd ultralágyakkal.
Vettel a pénteki napot „érdekesnek" nevezte a Ferrari szempontjából, kipróbáltak kétféle padlólemezt. ás ahogy már korábban is tették, inkább félretették az új alkatrészt.