A dohányreklámok széleskörű korlátozása óta a legtöbb piaci szereplő kivonult a Forma-1-ből, a Ferrari főszponzora, a Philip Morris International (PMI) azonban az istálló partnere maradt, bár legismertebb cigarettamárkájuk közvetlenül már évek óta nem látható az autókon.
A gyártó és a csapat bujtatott reklámokkal próbálkozott, például közös logókat terveztek, változtattak az autó színárnyalatán, az idei év során azonban szinte teljesen eltűntek még az utalások is a dohányzás népszerűsítésére, egészen eddig. A Ferrari és a PMI Szuzukában bejelentette, hogy a szponzor egy új kezdeményezéssel ismét megjelenik az autókon.
A Japán Nagydíjtól kezdve a Mission Winnow projekt feliratai és logói láthatók majd az autókon és a csapat ruházatán. Ez a PMI kampánya annak érdekében, hogy a vállalat a saját múltjából tanulva, kutatás-fejlesztés révén javítsa a világon élő, 1,1 milliárdnyi dohányzó és környezete életminőségét. Ez lényegében a Magyarországon hivatalosan egyelőre nem kapható, vaporizáló eszközük népszerűsítése.
Köszönetet szeretnék mondani a Philip Morrisnak, mert a szezon eleje óta joguk van az egész autó márkázására, de tiszteletben tartották az autót, és meghagyták teljesen vörösnek
– nyilatkozta Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke. – Ennek oka nagyon egyszerű: azt mondták, nem kapkodnak, a vállalatuk átalakul, lépnek, és új küldetésbe fognak. Világos, amivel foglalkozunk, a Ferrari és a Philip Morris is arra törekszik, hogy jobb teljesítményt nyújtsunk, folytassuk a kutatást egyik napról a másikra, tanuljunk a hibákból és lépjünk előre.”
„Mondhatják, hogy >>oké srácok, de egyelőre nem nyertek [világbajnokságot]<<. Valóban, de folyamatosan tanulunk. Ahhoz, hogy az ember képes legyen győzni a jövőben, tudnia kell tanulni – tette hozzá a csapatfőnök, aki korábban maga is a dohánygyár marketingfőnöke volt. Riccardo Parino, a PMI partnerkapcsolatokért felelős alelnöke hozzátette, új korszakot kezdenek.
Az elmúlt 10 év során egyáltalán nem volt látható a márkánk az F1-es autón, most egy új kezdeményezéssel térünk vissza
– mondta. – Nagyon fontos kiemelni, hogy a kampány nem dohányipari termékekről szól, hanem rólunk. Arról a tényről, hogy a vállalatunk át fog alakulni, és egy jobb jövő érdekében teljesen más irányba indul el. Nagyon fontos a számunkra, hogy együtt maradjunk a Ferrarival, mert a Ferrari az elköteleződés és a folyamatos fejlődés mintapéldája, ez a mi jövőnk alapja is.”