Élő:
Vágólapra másolva!
A Sauber csapatfőnöke kiakadt, mert úgy érzi, Kevin Magnussen a Japán Nagydíjon ismét túl messzire ment azzal, hogy 300 km/h-s sebesség fölött berántotta az autóját Charles Leclerc elé, aki ezután belehajtott.

Nagy az egyet nem értés a felek között Kevin Magnussen és Charles Leclerc Japán Nagydíjon történt ütközése után. A Haas pilótája a célegyenesben védekezett az őt támadó Sauber ellen, jobbra mozdult, mire Leclerc nekiment hátulról. A Sauber csapatfőnöke Magnussent, a Haas első embere Leclerc-t hibáztatta, miközben a felügyelők senkit sem büntettek.

Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren Racing, Romain Grosjean, Haas F1
Forma-1, Japán Nagydíj, Toro Ross-drukker
Forma-1, Japán Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Ayrton Senna szurkolója
Forma-1, Japán Nagydíj, Ayrton Senna, Sebastian Vettel, Michael Schumacher, Fernando Alonso
Forma-1, Japán Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber
Forma-1, Japán Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, rajt
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Safety Car
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Marcus Ericsson, Alfa Romeo Sauber, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Japán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Japán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Max Verstappen, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber, Esteban Ocon, Force India

Leclerc az ütközés után megállapította a csapatrádióban, hogy Magnussen „hülye volt és az is marad", majd a futam után Frédéric Vasseur, a Sauber csapatfőnöke sem kímélte a dán pilótát.

– mondta. – [Magnussen] az összes nagy balesetben benne van a szezonban, de nem én vagyok a bíró, hanem az FIA. Nekik kell dönteniük, vagy nem dönteniük. A mozdulat k****** veszélyes volt, mindig későn mozdul, egyszer ebből hatalmas baleset lesz. Amikor az ember 320 km/h-val megy, ez több mint veszélyes."

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke kikérte magának, hogy bárki is Magnussent okolja a balesetért,

szerinte a Saubernek nincs oka az ő pilótáját hibáztatni. „[Leclerc], egyszerűen belement. Kevin nem fékezett, nem lökte ki a pályáról, egyszerűen csak arrébb mozdult, Leclerc pedig nekiment. Mit kellett volna tennie? Engedje el? Nem a féktávon történt, hanem előtte."

Magnussen és Leclerc ütközése

Steiner felvetette, hogy talán Leclerc-nek kellene felelősséget vállalni az ütközésért. „Pontosan ezt gondolom.

A csapatfőnök a szezon során már többször hangott adott annak, hogy a felügyelők kipécézték a csapatát és főként Magnussent. „Mindig ugyanaz, eléggé kezd fárasztó lenni. Ha gondjuk van vele, elkezdik hibáztatni, mert az a normális."

Magnussen ezért nem volt szabálytalan

Egy másik vitás esetről, a Kevin Magnussen és Charles Leclerc között történt ütközésről is elmondta a véleményét Whiting. Leclerc szerint Magnussen ugyanazt tette, mint pár évvel korábban Max Verstappen Kimi Räikkönennel, azaz túl későn mozdult.

Akkor mindenki egyetértett abban, hogy ez veszélyes, később be is tiltották a hasonló manővereket. A versenyigazgató elmagyarázta, hogy a felügyelők miért nem büntették az első ránézésre a Sauber pilótáját szándékosan blokkoló dánt.

A felügyelők nem látták hibásnak a dán pilótát Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Ha nagyon-nagyon alaposan elemezzük a felvételeket, két autót látunk egymás mögött haladni, Kevin nem mozdul semerre, Charles pedig egyre közelebb kerül hozzá, majd pont ugyanabban a pillanatban dönt úgy, hogy jobbra megy.

egyszerűen a másodperc töredékével Charles mozdulata után hozta meg a döntést. Sokszor kell megnézni egymás után a felvételt, és részletesen elemezni. Egyszerűen balszerencse volt, szerintem a felügyelők is így érezték."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!