Nagy az egyet nem értés a felek között Kevin Magnussen és Charles Leclerc Japán Nagydíjon történt ütközése után. A Haas pilótája a célegyenesben védekezett az őt támadó Sauber ellen, jobbra mozdult, mire Leclerc nekiment hátulról. A Sauber csapatfőnöke Magnussent, a Haas első embere Leclerc-t hibáztatta, miközben a felügyelők senkit sem büntettek.
Leclerc az ütközés után megállapította a csapatrádióban, hogy Magnussen „hülye volt és az is marad", majd a futam után Frédéric Vasseur, a Sauber csapatfőnöke sem kímélte a dán pilótát.
Az én szemszögemből nézve eléggé nyilvánvaló volt, a felügyelők azonban nem büntettek, ami egy kicsit meglepett
– mondta. – [Magnussen] az összes nagy balesetben benne van a szezonban, de nem én vagyok a bíró, hanem az FIA. Nekik kell dönteniük, vagy nem dönteniük. A mozdulat k****** veszélyes volt, mindig későn mozdul, egyszer ebből hatalmas baleset lesz. Amikor az ember 320 km/h-val megy, ez több mint veszélyes."
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke kikérte magának, hogy bárki is Magnussent okolja a balesetért,
szerinte a Saubernek nincs oka az ő pilótáját hibáztatni. „[Leclerc], egyszerűen belement. Kevin nem fékezett, nem lökte ki a pályáról, egyszerűen csak arrébb mozdult, Leclerc pedig nekiment. Mit kellett volna tennie? Engedje el? Nem a féktávon történt, hanem előtte."
Steiner felvetette, hogy talán Leclerc-nek kellene felelősséget vállalni az ütközésért. „Pontosan ezt gondolom.
Meg kell ítélnie, hogy mit tud megtenni, és mit nem. [Magnussen] nem futott bele az oldalába, tisztán előtte volt."
A csapatfőnök a szezon során már többször hangott adott annak, hogy a felügyelők kipécézték a csapatát és főként Magnussent. „Mindig ugyanaz, eléggé kezd fárasztó lenni. Ha gondjuk van vele, elkezdik hibáztatni, mert az a normális."
Egy másik vitás esetről, a Kevin Magnussen és Charles Leclerc között történt ütközésről is elmondta a véleményét Whiting. Leclerc szerint Magnussen ugyanazt tette, mint pár évvel korábban Max Verstappen Kimi Räikkönennel, azaz túl későn mozdult.
Akkor mindenki egyetértett abban, hogy ez veszélyes, később be is tiltották a hasonló manővereket. A versenyigazgató elmagyarázta, hogy a felügyelők miért nem büntették az első ránézésre a Sauber pilótáját szándékosan blokkoló dánt.
„Ha nagyon-nagyon alaposan elemezzük a felvételeket, két autót látunk egymás mögött haladni, Kevin nem mozdul semerre, Charles pedig egyre közelebb kerül hozzá, majd pont ugyanabban a pillanatban dönt úgy, hogy jobbra megy.
A videón egy képkockányi különbség van Charles mozdulata és aközött, amikor Kevin is elindult. Ezért szerintem képtelenség azt állítani, hogy Kevin blokkolta őt,
egyszerűen a másodperc töredékével Charles mozdulata után hozta meg a döntést. Sokszor kell megnézni egymás után a felvételt, és részletesen elemezni. Egyszerűen balszerencse volt, szerintem a felügyelők is így érezték."