Nem mindennapi alkalomra került sor Bahreinben a hétfő nap során, amikor jelképesen autót cserélt egymással a korábbi kétszeres Forma-1-es világbajnok, Fernando Alonso és a hétszeres NASCAR Cup Series-bajnok Jimmie Johnson. Az amerikai pilóta autóját a szeptemberi, charlotte-i futam után szállították át Bahreinbe, a McLaren pedig egy 2013-as, V8-as McLaren-Mercedest adott kölcsön.
Alonso és Johnson is nagyra értékelte a gesztust, és egymás teljesítményét is méltatták, hiszen Johnson mindössze 0,2 másodperccel volt lassabb Alonso délelőtti referenciakörénél, a spanyol pilóta pedig 4 másodperccel jobb kört autózott a stock car-ral, mint amit Johnson teljesített. Alonso ennek ellenére szerényen úgy vélte, nagyon messze volt egy „nagyon jó kör” elérésétől a Chevrolet-val.
„A vezetési stílus terén még mindig nem volt világos a számomra, hogy miként lehet a legjobban teljesíteni egy kört – idézte az ESPN. – A fékezés sok problémát okozott, mert az autó nagyon gyengén lassul a súlya és az acélfékek miatt. Nagyon másként viselkednek [a fékek] mint amihez hozzászoktam.”
A kigyorsítást is nehéz kezelni, mert ezekkel a gumikkal 1-es, 2-es és 3-as fokozatban is kipörögnek a kerekek.”
A spanyol pilóta elárulta, hogy nem jött rá, inkább kipörgesse-e a kerekeket vagy óvatosan vigye át az erőt az aszfaltra, elismerte, hogy egy nap után sem igazodott ki a Chevy-n, ennek ellenére 2:10.830-cal zárt, de nem tudni, hogy Johnson mennyire nyomta a referenciakör során. Az ESPN szerint azonban a helyszíni szemlélőket meggyőzte a kétszeres világbajnok szereplése.
„Próbálom rávenni, hogy nyomjon le egy [nem oválpályás] versenyt a NASCAR-ban – nyilatkozta Zak Brown, a McLaren csapatfőnöke. – Még nem ment bele, de még dolgozom rajta! Mega gyors tempóra képes, pedig még sohasem vezetett semmi ilyesmit, szerintem ez megmutatja, hogy
ha egy világbajnok pilótának adunk egy kormányt meg egy autót, akkor nem kell sok, hogy lendületbe jöjjön.”
Johnson úgy vélte, hogy Alonso nem kapott még igazi ízelítőt a NASCAR-ból, mert az autók magas súlypontja miatt jobban működnek oválpályákon. „Ott jobb esélyük van a tündöklésre – mondta a hétszeres bajnok. – Dover, Bristol, még akár a döntött, másfél mérföldesek is nagyon lenyűgöznék őt” – utalt Alonsóra, aki eddig egyszer, Indianapolisban versenyzett oválpályán, az Indy 500-on.
Alonso egyelőre a sportautó-világbajnokságban (FIA WEC) folytatja a pályafutását, valamint indul a daytonai 24 órás versenyen a Wayne Taylor Racing színeiben, és a McLaren pilótájaként részt vesz az Indy 500-on is, valószínűleg szintén Chevrolet motorral. A 2019-es Le Mans-i 24 órás verseny után egyelőre nincs elköteleződése, de egyelőre nem tart a NASCAR felé.
Egyelőre nem gondolkodom ezen, mert szerintem ezeknél az autóknál a teljesítmény nagyrészét a tapasztalat adja”
– mondta, és kiemelte a szélárnyékozást, valamint a lökdösődést sem nélkülöző vezetéstechnikát. „Szerintem az ilyen trükkök terén nem vagyok ritmusban, ennek [megtanulása] nagy erőfeszítést kívánna meg, és a [NASCAR] versenynaptára is nagyon feszült. Talán egy napon egy beugrás belefér, de nem az egész szezon.”