Régóta téma, hogy a Holland Nagydíj visszatérhet az F1-es versenynaptárba, méghozzá a futamot legutóbb 1985-ben rendező zandvoorti pályán. Charlie Whiting a múlt hónapban úgy nyilatkozott, hogy az aszfaltcsík szempontjából csak minimális változtatársa lenne szükség, a Liberty Media azonban csak most ismerte be, hogy valóban gondolkoznak Hollandia visszahozásán, ennek pedig legfőbb oka Max Verstappen népszerűsége az országban.
A Holland Nagydíjat eddig 30 alkalommal rendezték meg 1952 és 1985 között, a helyszín pedig kivétel nélkül a tengerparti Zandvoort volt. A pályát azóta is rendszeresen használják, és nem csak versenyeket rendeznek rajta, hanem májusban itt tartották azt a bemutatónapot, amelynek keretében többek között Verstappen is parádézott a 2012-es Red Bull volánja mögött.
A 21 éves holland pilóta népszerűségét mutatja, hogy 110 ezren voltak rá kíváncsiak a helyszínen. Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója többek között ezért is tartja jó ötletnek a Holland Nagydíjat.
„Érdeklődünk aziránt, hogy Hollandiában versenyezzünk – nyilatkozta Bratches a Reutersnek. – Porduktív megbeszéléseket folytatunk, óvatos, de optimista vagyok, hogy meglephetjük őket és örömet okozhatunk a holland szurkolóknak, valamint kihasználhatjuk a Max-faktort."
Holland sajtóértesülések szerint a zandvoorti futamra leghamarabb 2020-ban, az első Vietnámi Nagydíj megrendezésének évében kerülhet sor,
kérdés azonban, hogy melyik meglévő helyszín helyére léphet be. Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója korábban figyelmeztetett, hogy bár szeretnének a jelenleginél több versenyt, ez korántsem jelenti azt, hogy minden futam biztonságban lenne.
„Szeretnénk a jelenlegi 21 futamosnál jobban kibővíteni a versenynaptárt. Ez a bővítés mérsékelt lesz, de izgatottak vagyunk a versenyrendezés iránt érdeklődő helyszínek száma, minősége és sokszínűsége miatt.
Le szeretnénk cserélni néhány meglévő helyszínt, amelyekkel kedvezőtlen szerződéseket örököltünk
olyanokra, amelyek jobbak a versenyzés szempontjából, és értékesebbek is."
A Brit Nagydíj már korábban is kapott egy kisebb fenyegetést a Libertytől, de nem csak Silverstone aggódhat, hanem a hozzá hasonlóan jövőre lejáró szerződésű Monza és Hockenheim is.
Bratches elmondta, hogy továbbra is fontosak nekik a történelmi helyszínek, de mivel üzleti vállalkozásról van szó, a kedvező szerződés elengedhetetlen.
„Szerintem hihetetlenül kedvező helyzetben vagyunk, ha úgy tetszik, pole pozícióban abból a szempontból, hogy mennyire vonzó a Forma-1 a világ országaiban – mondta a kereskedelmi igazgató. – A brand és a Forma-1 történelmének szempontjából a szándékunk az, hogy meghosszabbítsuk a történelmi helyszínek szerződését, ugyanakkor nyilvánosan működő cég vagyunk, vannak kötelezettségeink az ügyfeleink és a csapatok felé, maximalizálnunk kell az általuk befektetett összeget."