Bizarr baleset miatt maradt le a győzelemről Max Verstappen a Brazil Nagydíjon. Az élen haladva összeütközött a lekörözött Esteban Oconnal, az autója megsérült, kicsúszott a bukótérbe, és csak a későbbi győztes Lewis Hamilton mögött ért célba. Verstappen már rögtön a baleset után káromkodva idiótának nevezte korábbi F3-as ellenfelét.
Verstappen a levezető körön is azt mondta a mérnökének, hogy reméli, nem botlik Oconba a paddockban, de ez a mérlegelésnél megtörtént, ahol indulatosan lökdösni kezdte a Force India pilótáját. A többiek nem avatkoztak közbe, de Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja a holland pilóta után nyúlt.
A sportfelügyelők Ocont tartották a felelősnek a balesetért, hivatalosan azért, mert nem tudta befejezni az előzési manővert, és súlyos, 10 másodperces stop & go büntetést adtak a francia versenyzőnek. Az ítélettel Otmar Szafnauer, a Force India csapatfőnöke „egyáltalán nem” értett egyet, szerinte Verstappen nem hagyott helyet Oconnak a pályán, ezért alakult ki a baleset.
Ocon a verseny után elmondta, gyorsabb volt Verstappennél, ezért szerette volna visszavenni a körét.
„Már két kör óta Max mögött haladtam, az elsőben és a másodikban is sokkal gyorsabb voltam nála a friss gumikkal – mondta a Sky Sportsnak. – A szabályok azt mondják, hogy az ember visszaveheti a körét, ha gyorsabb. A második kör során én ezt tettem. Kívülről megkerültem őt, ugyanazzal a manőverrel, amit Fernando [Alonso] és sok más pilóta ellen is tettem, miután az első körben még az utolsó voltam. Utána viszont a következő kanyarban nem ugyanúgy történtek a dolgok [mint a többi esetben].”
A leintés utáni tettlegességet így kommentálta: „Max viselkedése nagyon meglep, odajött a mérlegnél, az FIA-s embereknek kellett megállítania őt az erőszak [alkalmazása] előtt, lökdösött, és meg is akart ütni. Ez nem professzionális. Csak ott történt ilyen, a mérlegnél.”
Helmut Marko, a Red Bull motorsport tanácsadója állítólag azt mondta, Ocon az ütközést szándékosan idézte elő, hogy a Mercedesnek hízelegjen, de Otmar Szafnauer, a Force India csapatfőnöke ezt összeesküvés-elméletnek nevezte. „Kétlem, hogy a versenyzők a 2020-as állásukon gondolkodnak akkor, amikor ma tesznek valamit. Egyáltalán nem.
Esteban még meg is kérdezte a rádión, hogy visszaveheti-e a körét. Mi azt mondtuk, hogy igen, hajts rá!”
„Akkoriban előnyben voltunk [a Red Bullhoz képest] a gumik terén, és ez még talán 5-8 körig így maradt volna. Maxnak óvatosan kellett használnia az abroncsait, de nekünk nem. Mi körönként 3 másodperccel gyorsabbak voltunk, és közben másokkal is versenyeztünk, akkor is, ha beragadtunk az élen álló mögé.”