Ricciardo utódja fittyet hányt a csapatutasításra

Forma-1, Brazil Nagydíj, Brendon Hartley, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 08: Pierre Gasly of Scuderia Toro Rosso and France and Brendon Hartley of Scuderia Toro Rosso and New Zealand during previews ahead of the Formula One Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 8, 2018 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1XFAFQ8251W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Kevésbé feltűnő, mint a topcsapatok esetében, de a kisebb F1-es istállók is alkalmaznak csapatutasítást. Így tett a Brazil Nagydíjon a Toro Rosso is, más kérdés, hogy süket fülekre találtak Pierre Gaslynál.

A Brazil Nagydíjon ugyan Max Verstappen és Esteban Ocon ellopta a show-t, de nem csak annak elején, hanem a mezőny hátsóbb régióiban is voltak érdekes események. Ezek egyike a Toro Rosso pilótáinak csatája, amelyet végül a csapatnál bizonytalan jövőjű Brendon Hartley nyert meg, miután két körrel a leintés előtt megelőzte Pierre Gaslyt, a helycserét azonban feszült pillanatok előzték meg, a francia ugyanis megtagadta a csapatutasítást és nem volt hajlandó elengedni az új-zélandit.

Forma-1, Brazil Nagydíj, légiparádé
Forma-1, Brazil Nagydíj, rajt
Forma-1, Brazil Nagydíj, rajt
Forma-1, Brazil Nagydíj, rajt
Forma-1, Brazil Nagydíj, rajt
Forma-1, Brazil Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Brazil Nagydíj
Forma-1, Brazil Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Kimi Räikkönen Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Brazil Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen Brazil Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Esteban Ocon, Brazil Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Esteban Ocon, Brazil Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Esteban Ocon, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Forma-1, Brazil Nagydíj szurkoló
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Forma-1, Brazil Nagydíj szurkolók
Forma-1, Max Verstappen, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kimi Räikkönen, Brazil Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Forma-1, Brazil Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj

Legújabb fejlesztésű Honda-motor ide vagy oda, a Toro Rosso nem volt versenyben a pontokért Interlagosban, részben amiatt is, mert a topcsapatok összes versenyzője befejezte a futamot. Egymással viszont nagyon is versenyzett Hartley és Gasly, akik eltérő stratégián voltak,

a verseny záró szakaszában Hartley szuperlágy gumin utolérte csapattársát, akit a Toro Rosso arra utasított, hogy álljon félre.

„Versenyzőcsere, versenyzőcsere a négyes kanyarban, meg kell tennünk, maradj Sainz előtt" – szólt az üzenet Gaslynak, aki viszont nem tett eleget az utasításnak, mert szerinte nem tudta volna kivitelezni a manővert úgy, hogy biztonsággal a Hartley mögött érkező Carlos Sainz előtt maradjon. – Nem lehet, túl közel vannak, nem látjátok?"

Hartleynak nem tetszett, hogy kollégája nem áll félre, és többször is dühösen káromkodva érdeklődött a mérnökétől, hogy mégis miért nem engedik el.

A következő felszólításra Gasly kérdőre vonta a mérnökét, hogy miért nem hagyják őket versenyezni, elvégre nem a győzelemért küzdenek, majd közölte, hogy csapattársa nyugodtan előzze meg, ha tudja, elvileg gyorsabb a szuperlágyakon az ő közepes keverékével szemben. A csapat ezután is hiába mondta Gaslynak, hogy álljon félre, ő továbbra sem tette ezt meg, összesen 8 körön keresztül dacolva a csapat akaratával, míg Hartley két körrel a vége előtt megelőzte, miután üzemanyagot kellett spórolnia.

Forma-1, Brazil Nagydíj, légiparádé
Forma-1, Brazil Nagydíj, rajt
Forma-1, Brazil Nagydíj, rajt
Forma-1, Brazil Nagydíj, rajt
Forma-1, Brazil Nagydíj, rajt
Forma-1, Brazil Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Brazil Nagydíj
Forma-1, Brazil Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Kimi Räikkönen Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Brazil Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen Brazil Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Esteban Ocon, Brazil Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Esteban Ocon, Brazil Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Esteban Ocon, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Forma-1, Brazil Nagydíj szurkoló
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Forma-1, Brazil Nagydíj szurkolók
Forma-1, Max Verstappen, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kimi Räikkönen, Brazil Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Forma-1, Brazil Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj

„Két körrel a vége előtt meg kellett tennem, mert kezdtem kifogyni az üzemanyagból – mondta a futam után a francia. – Nem maradt elég az utolsó két körre, így csak cirkáltam a pályán.

Ráadásul ő szuperlágyakon volt, miközben én már szenvedtem a közepeseken. Azt mondtam a csapatnak, hogy »rendben, ha gyorsabb, akkor megelőzhet«, de valamilyen oknál fogva mégsem tette ezt meg tíz körön keresztül. Azonban miután kritikussá vált a helyzet a benzinnel, két körrel a vége előtt elengedtem."

Gasly úgy gondolja, hogy a csapatnak abban az esetben lett volna csak jogos a kérése, ha a pontszerzésért megy a harc, Hartley azonban az előzéssel is csupán a 11. helyen végzett.

„Szerintem más, amikor az ember az első tízben halad és van miért küzdenie, de most nem volt a tizenegyedik, a tizenkettedik és a tizenharmadik helyen. Végtére is autóversenyző vagyok, azért vagyok itt, hogy versenyezzek, ezt akarom, ezt szeretem, ez a felfogásom a motorsportól és arról, hogy milyennek kellene lennie."

Forma-1, Brazil Nagydíj, légiparádé
Forma-1, Brazil Nagydíj, rajt
Forma-1, Brazil Nagydíj, rajt
Forma-1, Brazil Nagydíj, rajt
Forma-1, Brazil Nagydíj, rajt
Forma-1, Brazil Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Max Verstappen, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Brazil Nagydíj
Forma-1, Brazil Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Kimi Räikkönen Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, Brazil Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Max Verstappen Brazil Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Esteban Ocon, Brazil Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Esteban Ocon, Brazil Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Esteban Ocon, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Forma-1, Brazil Nagydíj szurkoló
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Forma-1, Brazil Nagydíj szurkolók
Forma-1, Max Verstappen, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kimi Räikkönen, Brazil Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj
Forma-1, Brazil Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Brazil Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Brazil Nagydíj

Hartley a leintés után elnézést kért a mérnökétől a káromkodásért, aki azonban biztosította róla, hogy nem történt semmi, ne aggódjon emiatt.

Az új-zélandi már a rádióban is mondta, hogy nem támadja Gaslyt, mert az elengedésre vár.

Ezt a futam utáni nyilatkozatában is megerősítette. „Elég nagy tempóban közeledtem a csapattársamra, majd megkérdeztem, hogy most mi lesz? Erre nyilvánvalóan három különböző választ kaphattam, azt, hogy versenyzünk, azt, hogy tartsam a pozíciómat, vagy azt, hogy el fog engedni. Azt mondták, hogy el fog engedni."

„A mögöttem haladó autóval szemben is védekeztem, valamint próbáltam vigyázni a gumikra, ezért nem támadtam.

A többiről nem tudok mit mondani. A végén tisztán megelőztem, de közben tönkretettem a gumijaimat. Akárhogyan is, pontot nem ért."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!