Az átigazoló pilóták nagyrészéhez hasonlóan Carlos Sainz is bemutatkozhatott új csapatánál, a McLarennél a szezonzáró után megrendezett gumiteszten Abu-Dzabiban. Sainz honfitársa, a korábbi kétszeres világbajnok Fernando Alonso helyére érkezik, és már korábban elmondták, hogy egyeztetnek majd annak érdekében, hogy az ifjú pilóta sikeres lehessen.
„Küldtünk már egymásnak néhány hangüzenetet az autó balanszával kapcsolatban, és arról, hogyan viselkedett a Renault-hoz képest – árulta el Sainz. – Asztalhoz még nem ültünk, hogy megvitassuk a csapat irányvonalát meg azt, hogy mi fog történni, de küldünk egymásnak üzeneteket arról, hogy mi tetszett és mi nem.”
Sainz átigazolása azért is érdekes, mert a spanyol versenyző a gyári Renault istálló után a franciák ügyfélcsapatához került, így jó összehasonlítási alapja van, hiszen az erőforrás mindkét autóban ugyanaz. Sainz szerint az autók közti különbség „nem azonnal nyilvánvaló”, hiszen körönként a gyári Renault körülbelül fél másodperccel gyorsabb, ami eloszlik a kanyarok között.
Sainz korábban a Red Bull pilótaprogramjának tagja volt, de a Toro Rossótól nem őt, hanem Max Verstappent léptették elő. A Renault-hoz kölcsönadták, a McLarenhez pedig már elengedték őt.
Ezzel párhuzamosan a Red Bull a Renault motoroktól is megvált, így a továbbiakban nem jelentenek majd közvetlen összehasonlítási alapot a gyári csapatnak és a McLarennek. Az eddigiek alapján lett volna mit ellesni tőlük, hiszen a Red Bull az idén négy futamot megnyert (sőt, Verstappen Brazíliában is úton volt a győzelem felé), míg a másik két istálló még dobogós helyet sem ért el.
Sainz ennek ellenére nem hiszi, hogy a McLaren egyszerűen lemásolná a Red Bull műszaki megoldásait, de „abban biztos vagyok, hogy a McLaren minden csapat ötleteit megvizsgálta, ez viszont így történik a Forma-1-ben és az összes többi kategóriában is, ahol versenyeztem.” Hozzátette, a Renault-tól az erőforrás terén egyenlő bánásmódban részesülnek.
A motor ugyanaz, amikor teszteltem az autót, ez be is bizonyosodott, úgyhogy ez nem aggaszt engem.”
„Meggyőződésem, hogy a Renault ugyanazt a fegyverzetet biztosítja a McLarennek, amit a saját autóinak is. Nem aggódom afelől, hogy nem lesz jó a jövő évi felszerelésünk” – mondta, azt viszont elárulta, ettől még nem számít gyors sikerekre, és elsőre a középmezőny vezető pozíciójának megszerzésére törnek.