Kimi Räikkönen idei negyedik dobogós helyezését szerezte a Francia Nagydíjon. A finn versenye nem indult jól, több pozíciót is vesztett, a Ferrari tempójának és a jó taktikának köszönhetően azonban végül harmadik lett, némileg kozmetikázva a csapat balul sikerült versenyét.
Räikkönennek egyrészről szerencséje volt, hogy autója épségben megúszta a rajt utáni első kanyarban Vettel és Bottas ütközése nyomán kialakult káoszt, másrészt viszont peches is volt, mert több helyet is bukott miatta. A finn beszorult a baleset miatt fékező Daniel Ricciardo Red Bullja mögé, amitől Carlos Sainz és Charles Leclerc is megelőzte. Sőt, még a pályát levágó Kevin Magnussen is elment mellette. A dán Sainzot és Ricciardót visszaengedte maga elé, Leclerc-t – mivel a monacói mögötte volt az első kanyar féktávján – azonban már nem.
A Haas pilótája Räikkönent is a levágásnak köszönhetően előzte meg, a finn pechje viszont az volt, hogy a Sauber elengedése nélkül már nem tudta volna visszaadni neki a pozíciót Magnussen, így inkább előtte maradt.
„A külső íven voltam amikor történt a baleset. Próbáltam kimaradni belőle, de a rossz oldalt választottam. Utána fel tudtam zárkózni, jól éreztem magam az autóban, különösen a kerékcsere után. Az egész versenyen jó volt a tempónk" – összegzett a finn.
Vettelt később megbüntették az esetért, Räikkönen erről azonban mit sem tudott. „Csak azt láttam, ahogy összeérnek. Az ilyen dolgok megtörténnek – mondta a finn. – Ezért vannak a felügyelők. Egyeseket büntetnek, másokat olykor nem, de ezzel együtt kell élnünk.
Néha nem igazságos? Talán nem, de hosszú távon ez kiegyenlítődik mindannyiunk között."
„Valtteri szempontjából sajnálatos [ami történt], mert semmi rosszat nem tett, de a mi szempontunkból is az, mert jobb eredményt érhettünk volna el – mondta Vettel. – Szerencsére folytatni tudtuk a versenyt, az autó jó volt, de a végeredmény nem olyan, mint szerettük volna. Az én hibám volt de lépjünk tovább és koncentráljunk a következő versenyre."
Räikkönen később visszaszerezte az elvesztett pozíciókat és a 4. helyig kapaszkodott fel. Remekül életben tartotta az ultralágy gumikat, az élmezőnyből ő jött ki a legkésőbb kerékcserére, annak ellenére, hogy a többiek a szuperlágyakon köröztek.
Ezzel pozíciót ugyan nem nyert – sőt, még a mezőny végéről felkapaszkodó Vettel is megelőzte – az utolsó etapra azonban gumielőnybe került a Red Bullokkal szemben.
Vettelen könnyedén átjutott, majd a 47. körben elkapta Ricciardót is, hogy a bakui Azerbajdzsáni Nagydíj óta először álljon fel a dobogóra.
„Úgy döntöttünk, hogy nagyon hosszú első etapot megyünk, a gumik pedig nagyon jól bírták, mindössze a vége felé váltak kicsit trükkössé. Az új gumikkal nagyon jó volt az autó, meg tudtam előzni más pilótákat, sokkal szórakoztatóbb volt, mint az utóbbi két futam" – mondta Räikkönen.
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke is sajnálatát fejezte ki a rajtbaleset miatt, de azért pozitívumot is talált a hétvégében.
Egy olyan pályán, ami nem fekszik a legjobban az autónknak, mégis nagyon versenyképesnek bizonyult a futamon
– mondta a csapatfőnök. – Ez nyilvánvalóvá vált Kimi és Sebastian nagyszerű felzárkózása során. A csapat mindent beleadott, hogy a stratégiával minden lehetőséget megadjon a versenyzőknek. Már most az osztrák versenyre fókuszálunk, be kell hoznunk az elvesztett pontokat."