Fernando Alonso óriási elánnal vetette bele magát az F1 utáni karrierjébe. A kétszeres világbajnok januárban ismét részt vesz a Daytona 24 óráson, ahol másodjára már nem a tapasztalatszerzés, hanem a győzelem lesz a célja. Az év további részében a spanyol pilóta elindul az Indianapolis 500-on, valamint a sportautó-vb (WEC) szuperszezonjából hátralevő versenyeken, beleértve a Le Mans-i 24 órást is. A jelek szerint ennyivel azonban nem elégszik meg, és a terepraliban is kipróbálhatja magát, többek között akár a veszprémi Hungarian Bajára is ellátogathat. Mindezt a 2020-as Dakar-rali jegyében, amelyről a Toyota elismerte, már hónapok óta készülnek arra, hogy amennyiben Alonso úgy dönt, elindulhasson a sivatagi versenyen.
Alonso és a Toyota kapcsolata 2018-ban kezdődött, amikor a két fél bejelentette, hogy együtt indulnak a Le Mans-i 24 óráson, valamint a WEC többi fordulójában. A japánok több mint egyévnyi közös munka után pedig most tovább bővíthetik együttműködésüket, és a 2020-as Dakar-ralin is beültethetik egyik autójukba, a Toyota Hiluxba a spanyolt.
Az Autosport értesülései szerint a Toyota japán főhadiszállása már értesítette Glyn Hallt, a velük együttműködésben álló dél-afrikai istálló csapatfőnökét, aki már el is kezdett dolgozni egy terven arra az esetre, ha Alonso a részvétel mellett döntene.
A Toyota két hónapja tervezi Alonso esetleges indulását a világ legnagyobb terepraliversenyén. A kétszeres világbajnok az idei Dakar előtt üzenetben kívánt sok szerencsét a tereprali-menő Nasszer al-Attijahnak, valamint jelezte, hogy szívesen tesztelne a jelenleg a Toyota Gazoo Racing South Africa csapatát erősítő versenyzővel.
Az Autosport szerint a tesztre a következő egy hónapon belül sor is kerülhet,
a Toyota pedig egyik tapasztalt Dakar-versenyzőjével hasonlíthatja össze Alonsót.
A japánok ugyanezt az utat követték a 2000-es évek elején a dél-afrikai túraautózásból érkező Giniel de Villiers-vel is, aki 2003-ban ötödik lett az első Dakarján. „Minden lehetséges, a Dakar azonban nem könnyű verseny. Fernando képességei kivételesek, ezt már az utóbbi 17 évben láthattuk, a világ egyik legjobbjává nőtte ki magát – nyilatkozta Hall az Autosportnak. – Ha az ember jó pilóta, akkor jó pilóta, megvannak a képességei.
Fernandónak megvannak a képességei ahhoz, hogy gondolkodjon, amikor a határon vezet. Ez a képesség kulcsfontosságú a terepraliban, mert figyelni kell a navigátorra, a verseny pedig bonyolult."
Az első tesztre Dél-Afrikában kerülhet sor, al-Attijah, a Toyota Dakar-győztes versenyzője pedig kész segíteni Alonsónak. „Az első dolog, hogy rá kell éreznie az autóra, össze kell hasonlítania magát egy másik szinten álló pilótával – mondta Hall. – Fantasztikus lehetőség lenne ez nemcsak a Toyotának és Dél-Afrikának, ahol az autót gyártják, hanem a teljes Dakar-ralinak, a teljes terepralis közösségnek. Inspirációt jelentene, valamint elképesztő sztori is, érzelmes lenne Fernandót a Dakaron látni, a sportág egyszerűen felrobbanna."