Január 26-án megkezdi idei szezonját a Forma-1-ből tavaly novemberben visszavonult Fernando Alonso, reményei szerint harcba szállhat a győzelemért a Daytona 24 óráson. A viadalon tavaly után másodszor induló spanyol a United Autosports helyett ezúttal a jóval sikeresebb Wayne Taylor Racing színeiben áll rajthoz egy Cadillac DPi-V.R-rel, és a tapasztalatszerzés helyett most már a győzelmet célozza meg. A 24 órás viadal előtti teszten már túl is van a kétszeres világbajnok, aki nemsokára a terepraliban is kipróbálná magát.
Az év első kiemelkedő hosszú távú autóversenye előtt háromnapos teszten vett részt a Daytona 24 órás mezőnye, Alonso pedig már a teszten jelezte, hogy számolni kell vele január végén.
A spanyol tavaly műszaki hibáktól sújtva a 38. helyen végzett élete első endurance-futamán, az idén azonban már komolyabb célokkal vág neki a viadalnak.
„Az elvárások magasabbak, de majd meglátjuk, mi lesz. Szerintem sokkal jobb pozícióban vagyok, mint tavaly – nyilatkozta az első tesztnapon. – Ebben az évben felhasználom a tavaly szerzett összes tapasztalatomat arról, hogy miként boldoguljak a forgalomban, spóroljak az üzemanyaggal, és hogy miként működik az itteni biztonsági autó. Ez mind hasznos lesz. Mondhatjuk úgy is, hogy ez megváltoztatja a hozzáállásomat a versenyhez."
Tavaly egyértelműen a tapasztalatszerzésen volt a hangsúly Alonsónál, aki a Daytona 24 órást arra használta fel, hogy megbarátkozzon a hosszú távú versenyzéssel a sportautó-vb (WEC) kezdete előtt.
Az elmúlt év a Le Mans-i felkészülésről szólt, az idei már a győzelemről fog.
Tavaly itt futottam életem első hosszú távú versenyét, először szereztem tapasztalatot zárt pilótafülkéjű autóban, most kész vagyok arra, hogy kicsit jobban élvezzem a dolgot. Eddig minden nagyszerű, a cél egyértelműen az, hogy kicsit versenyképesebb legyek a pályán. Boldog vagyok amiatt, hogy jó helyzetben lehetünk."
A Wayne Taylor Racing 2013 és 2017 között minden évben dobogós volt Daytonában, 2017-ben meg is nyerte a versenyt, Alonsónak ezúttal tehát egy jóval ütőképesebb csapat áll a rendelkezésére a jó szerepléshez. „Tavaly is magabiztos voltam itt, azonban a hangulat ebben a csapatban – a múltbéli sikereik, hogy mennyire profik, és miként közelítenek meg minden egyes edzést – még magabiztosabbá tesz.
Ezzel a csapattal most sokkal versenyképesebb környezetben vagyok.
Tudom, hogy miként zajlanak a 24 órás versenyek, és mennyire nehéz megjósolni a történéseket. Nyugodtnak kell lennünk és a lehető legjobb módon végrehajtanunk a feladatunkat a versenyen."
A háromnapos teszt alapján a Toyota Gazoo Racingnél az Alonsóval egy csapatban induló, a spanyolhoz hasonlóan szintén csak a Daytona 24 órásra „beugró" Kobajasi Kamuinak, valamint az állandó versenyző Jordan Taylorral és Renger van der Zandéval felálló Wayne Taylor Racingnek
minden esély megvan arra, hogy a győzelemért szálljon harcba a versenyen, az egyik legnagyobb ellenfele pedig vélhetően a kétszeres Le Mans-i győztes Timo Berrnhardot és a 2017-es DTM-bajnok René Rastot is a soraiban tudó Mazda Team Joest lesz.
Alonsóék az első tesztnapot a második helyen zárták az említett együttes mögött, a második napon az élen végeztek, a harmadik napon azonban a Mazda és a Nissan is beférkőzött eléjük.
„Nehéz megmondani, hogy hol állunk a tempó tekintetében, az autóval azonban rengeteget fejlődtünk néhány változtatásnak köszönhetően – nyilatkozta Jordan Taylor. – A kényelem és az üléspozíció miatt jó volt, hogy Alonso és Kobajasi is vezethetett. Valójában erről szólt ez a teszt, mindenkinek kényelmessé tettük az autót, gyakoroltuk a versenyzőcserét, a bokszkiállásokat. Olyan dolgokat, amelyekhez nincsenek hozzászokva."
Taylor elmondta azt is, hogy Alonso és Kobajasi hamar beilleszkedett a csapatba, hatalmas tapasztalatuk révén pedig új nézőponttal és érdekes visszajelzésekkel szolgáltak.
Az előkvalifikáció ezzel együtt nem sikerült a legjobban a Wayne Taylor Racingnek, de így is magabiztosak a január végi versenyen való jó szereplést illetően.
Az ember mindig tanul, ettől a két sráctól pedig sokat tanulhatunk
– nyilatkozta Jordan Taylor Alonsóról és Kobajasiról. – A pitboxok és a garázs elhelyezéséről döntő előkvalifikáción megsérült az autó a leggyorsabb körünkben, ha lett még volna pár körünk, ott lehettünk volna, ahol a többi Cadillac, de ez még nem a vilávége."
A kétszeres világbajnok spanyol kimondott célja, hogy F1-es visszavonulása után a motorsport minél több vállfajában megméresse magát, és belekóstoljon a nagy versenyekbe, adott esetben meg is nyerje azokat. Az IndyCarban és a hosszú távú versenyzésben már kipróbálta magát, a folytatásban pedig újabb kaland várhat rá, akár a Dakar ralin is részt vehet.
Alonso WEC-csapata, a Toyota Gazoo Racing a Dakar ralin is indít autót a kétszeres győztes terepralis legenda Nasser Al-Attiyah-val a volánnál,
a katari pilóta pedig elárulta, hogy a spanyol érdeklődött nála egy teszt lehetősége iránt.
„Nasser, barátom, sok szerencsét kívánok a Dakarra, követni foglak a szakaszokon Marokkóból, vagy Katarból... Várom, hogy tesztelhessem az autót, megtiszteltetés lenne, ha megmutatnád a technikákat a dűnéken, Carlos [Sainz] szintén segít nekem, talán egy nap együtt is mehetünk, sok szerencsét!" – írta a spanyol.
Régóta ismerem, jó a kapcsolatunk és tudom, hogy ki szeretné próbálni az autót, megpróbál majd meglátogatni a hazámban, a Dakar után pedig tesztelni fogunk Katarban
– mondta Al-Attiyah. – Fernando nagyszerű pilóta, szerintem nagyon jó lenne a motorsportnak [ha indulna a Dakaron]. Nagyon szeretne tesztelni, ez pedig mindenkinek nagyon pozitív hír."