A topcsapatok után talán a Sauber idei versenygépét övezi a legnagyobb érdeklődés, ebben pedig nagy szerepe van a Ferrarit 5 szezon után ismét, ezúttal vélhetően végleg elhagyó Kimi Räikkönennek, aki ha győzelmekre valószínűleg nem is számíthat régi-új csapatánál, meglepetéseket azért mindenképpen okozhat, ha a Sauber a tavaly látott ütemben fejlődik tovább. Hogy a svájciak mire lehetnek képesek az idén, az természetesen nagyban az új autójukon múlik, amelynek bemutatására pár nappal többet kell majd várni, mint sok rivális esetében.
Sajtóhírek szerint a Ferrari autóbemutatója előtt egy nappal Fioranóban már sor kerül a C37-es utódjának bejáratására,
a nagyközönség azonban csak február 18-án, a barcelonai tesztek első napjának reggelén, 8 óra 20 perckor vethet először pillantást Kimi Räikkönen idei munkaeszközére,
amelyet vélhetően egyszerűen kitolnak majd a garázs elé, hogy a fotósok készíthessenek róla pár képet, mielőtt 9 órakor elindul az első tesztnap. A svájciak sokat várnak idei versenygépüktől, miután tavaly ők voltak a legtöbbet fejlődő istálló a mezőnyben, ráadásul már nagyon korán elkezdtek az idei évre koncentrálni. A csapat egyelőre nem közölte, hogy Räikkönen, vagy csapattársa, a Ferrari fejlesztőpilótai szerepköréből előlépő Antonio Giovinazzi vezetheti-e először a teszten az új autót.
A Sauber bejelentésével már a mezőny fele ismertette autóbemutatójának időpontját, a Renault február 12-én, a Racing Point február 13-án, a McLaren február 14-én, a Ferrari február 15-én érkezik. A Mercedes, a Red Bull, a Haas és a Williams adós még az időponttal, miközben a szezon előtti tesztek első napjáig már kevesebb, mint egy hónap van csak hátra. Közülük vélhetően lesz még olyan, aki a Sauberhez hasonlóan csak a teszten rántja le a leplet az új konstrukcióról.
A hinwili alakulat tavalyi fejlődése a riválisok elismerését is kiváltotta, az év végére az időmérőkön és a futamokon is a top 10 stabil tagjává váltak. A szezon során 48 pontot szereztek, tízszer több alkalommal végeztek az első tízben, mint a McLaren és a Haas, az utolsó három versenyen pedig csak a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull szerzett náluk több pontot.
Az Alfa Romeo által érkezett anyagi támogatásnak sokat köszönhetnek, 2019-re pedig a 2011-ben és 2012-ben a csapatnál vezető Sergio Pérez szerint még előrébb léphetnek. „Látszik, hogy Fred [Vasseur csapatfőnök] nagyszerű csapatvezető, szerintem remekül fejlődnek – mondta Pérez. – Egyértelműen ők az a csapat, amelyikre oda kell figyelni, a soron következő szezonban eléggé elöl lesznek, már várom, hogy lássam."
Ugyanígy vélekedik a Renault-tól a McLarenhez igazoló Carlos Sainz is, aki azonban nem csak a Sauberben lát potenciális ellenfelet.
Mindannyiunknak tartani kell tőlük,
de a többiektől is. Az ember a Sauberre gondol, de aztán ott van az is, hogy a Force India [Racing Point] mire lehet képes a megnövekedett büdzsével, ott van a Haas, amelyik továbbra is alkatrészeket kap a Ferraritól, a McLaren egy teljesen új projekttel, valamint a Renault is. Az ember rágondol ezekre a csapatokra és azt látja, hogy bármelyikük vezetheti a középmezőnyt."