BINOTTO Mattia (ita), Chief Technical Officer Scuderia Ferrari, ARRIVABENE Maurizio, Managing Director & Team Principal Scuderia Ferrari, portrait during 2018 Formula 1 FIA world championship, China Grand Prix, at Shanghai from April 13 to 15 Shanghai: Motorsports: Formula 1 2018 Heineken Chinese Grand Prix
Chinese Formula One Grand Prix Shanghai Circuit April 13, 2018 in Shanghai, China
Vágólapra másolva!
Négy év után távozott posztjáról Maurizio Arivabene, a Forma-1-es Ferrari csapat főnöke. A 61 éves olasz helyét azonnali hatállyal a korábbi technikai igazgató, Mattia Binotto vette át.
A 2019-es szezon előtt jelentős változásokon megy keresztül a Ferrari F1-es csapata
az istálló ugyanis bejelentette: Maurizio Arrivabene távozott a csapatfőnöki pozícióból, a helyét pedig a technikai igazgató, Mattia Binotto vette át.
A Scuderia két kulcsembere között vélhetően már a tavalyi szezon második fele óta komoly nézeteltérések vannak, és bár Arrivabene ezt tagadta, és „kamunak", valamint „zavarkeltésnek" nevezte az erről szóló híreket, olasz források az elnök John Elkann egyre sűrűsödő maranellói látogatásairól számoltak be. Alátogatások vége az lett, hogy a Ferrari leváltotta a csapat éléről Arrivabenét.
Sulla #Gazzetta in edicola oggi Rivoluzione rossa: Ferrari, si cambia⚽️ Milan, pressing su Piatek ⚽️ Icardi, il rinnovo è in stile Dybala @paulpogba e Bryan, una storia bellissima e molto altro... pic.twitter.com/3vuem2MJDf
A Scuderián belüli ellentétekről szóló hírek először a Japán Nagydíj után láttak napvilágot, a szuzukai időmérőn elkövetett stratégiai baki miatt Arrivabene a sajtóban kritizálta saját csapatát. Később Sebastian Vettel nyilatkozatai is arra engedtek következtetni, hogy nincs minden rendben Maranellóban, és belső ellentétek feszülnek a 61 éves csapatvezető és Binotto között, ez pedig a dolgozókra is kihatott, gyakorlatilag két táborra szakítva őket.
A Ferrari rövid közleményben megköszönte Arrivabene hozzájárulását a csapat növekvő versenyképességéhez az elmúlt években, valamint azt is közölte, hogy
a technikai stáb továbbra is közvetlenül Mattia Binottónak, az új csapatfőnöknek jelent.
A Gazzetta dello Sport szerint a gyár egyes részlegei között az elmúlt hetekben is bizonytalan és feszült volt a légkör, amit Arrivabene szerződéshosszabbításának elmaradása csak tetézett.
A Racefans értesülései szerint a Ferrari tavaly olyan, új szerződést ajánlott a távozó olasznak, ami csökkentette volna a hatáskörét ügyvezetőként és csapatfőnökként,
ő azonban ezt nem írta alá, így a Ferrari később visszavonta az ajánlatot.
A csapatfőnök és a technikai igazgató nézeteltérése vélhetően abból fakadt, hogy a nyáron elhunyt Sergio Marchionne, a Ferrari korábbi elnök-vezérigazgatója Binottónak ígérte a csapatvezetői posztot, az új vezetők, John Elkann és Louis Camilleri azonban megerősítették a helyén Arrivabenét.
A BBC értesülései szerint Elkann azért léptette végül mégis elő Binottót, mert a technikai igazgatót más csapatok is megkörnyékezték, a döntést pedig már a karácsonyi szünet előtt meghozta.
A marketinges háttérrel rendelkező Arrivabene a Ferrari és a Philip Morris több mint 40 évre visszanyúló kapcsolata miatt, utóbbi embereként már a Schumacher-korszakban is rendszeres vendég volt a Scuderia garázsában. A 2010-es szezonban bekerült a Formula One Commissionbe, mint a sportág szponzorainak képviselője, majd négy évvel később, 2014 november 23-án bejelentették, mint a Ferrari új csapatfőnökét. Az azév áprilisában Stefano Domenicali helyére kinevezett Marco Mattiaccit váltotta, kevesebb, mint egy év leforgása alatt már a harmadik ember volt a Scuderia élén.
Irányítása alatt a csapat elkezdett kilábalni a gödörből, amelybe a hibrid-éra első évében zuhant, 2015-ben második lett a konstruktőri pontversenyben, Sebastian Vettellel pedig három futamgyőzelmet szerzett az egy évvel korábbi nullával szemben. A 2015-ös biztató jelek után a csapat fejlődése 2016-ban megrekedt, a Red Bull is megelőzte őket a szezon végén, valamint versenyt sem nyertek. A 2017-es szabályváltozások ismét helyzetbe hozták őket, sokáig a világbajnoki címért is harcban voltak, a szezon végén azonban alulmaradtak a Mercedesszel szemben. Akárcsak korábban, a bizakodásra okot adó szezon után remélt újabb előrelépés ezúttal is elmaradt, 2018-ban hiába volt sokszor a Ferrarié a mezőny leggyorsabb autója, a világbajnoki cím továbbra sem jött össze, olasz források szerint belső konfliktusok képződtek Arrivabene és Binotto között, amely végül előbbi leváltásához vezetett.