Esteban Ocon a Mercedes harmadik számú versenyzőjeként tölti a 2019-es Forma-1-es szezont azok után, hogy a Force Indiánál nem maradt neki hely. Sokan már most biztosra veszik, hogy a címvédőnél a tavalyi idény második felében haloványan teljesítő Valtteri Bottas napjai meg vannak számlálva Lewis Hamilton mellett, a finnt pedig Ocon válthatja 2020-tól, a francia azonban nem iszik előre a medve bőrére, és nyitva hagyta magának a kaput, hogy ha nem tud egy év szünet után visszatérni a mezőnybe, akkor más sorozat után néz.
Az F1-es közvélemény egyöntetűen kiállt Ocon mellett, amikor már biztosra vehető volt, hogy Lance Stroll érkezik a helyére a Force Indiához, a francia versenyzőnek pedig nem marad ülése az idei szezonra. A Mercedes pártfogoltja végül a kézenfekvő megoldás mellett döntött, és aláírt harmadik számú pilótának a világbajnok istállóhoz. „Egy nap világbajnok szeretnék lenni, ez a célom, az álmom. Természetesen nem valami nagyszerű, hogy nem versenyzek az idén, de
továbbra is az F1-re koncentrálok, szerintem ez a helyes döntés
– nyilatkozta az Auto Hebdonak.
Egy évnél tovább azonban a jelek szerint nem tervez a partvonalon kívül maradni, így
ha 2020-ban nem foglalhatja el Bottas helyét, vagy ülhet be egy másik csapatnál felszabaduló versenyzői ülésbe, kész lemondani az F1-es álomról.
„Amennyiben nem találok ülést magamnak 2020-ra, akkor más után nézek, mert folytatnom kell a munkát és versenyeznem kell."
Ami az idei szezont illeti, Ocon már puszta jelenlétével nyomás alatt tarthatja Valtteri Bottast, ott lesz a csapatmegbeszéléseken, valamint a garázsban is.
A francia pilóta szavaiból pedig akár az is kihallatszódhat, hogy nem lenne meglepődve, ha már idény közben beülhetne Bottas helyére.
„Minden futamon ott leszek, képben kell maradnom, és mindenről tudomást kell szereznem arra az esetre, ha egyszer csak vissza kell térnem a versenyzéshez. Soha nem lehet tudni, hogy mit tartogat a jövő a Forma-1-ben."
Ocon volt csapata, az idei szezonra előzetesen Racing Point néven nevezett, tavaly még Force Indiaként induló istálló a Lawrence Stroll által vezetett konzorcium érkezésével erős idény elé néz, ami csak még fájóbbá teheti a franciának, hogy nem maradhatott.
„Nagy különbséget kell ledolgozniuk, de előre fognak lépni, ez biztos – nyilatkozta az Autosportnak. – Mindig is az anyagi források hiánya jelentette a gondot, ez 2019-ben azonban kevésbé lesz probléma. Úgy hiszem, hogy erős kihívók lesznek."
Sergio Pérez tavalyi csapattársa egy történetet is megosztott arról, hogy mitől tudott viszonylag kevés pénzből a lehetőségeit meghazudtolóan jó eredményeket elérni a csapat. „Nagyon meggyőző volt pusztán a csapat professzionalizmusa és az eredmények iránti motivációja. Talán ez a legnagyobb erősségük. Éhesek a sikerre, ez jelenti a különbséget. Nem számolgatják az órákat.
Csak egy példa. Mexikóból hazarepülve éjjel 2 körül érkeztek meg az Egyesült Királyságba. A következő reggel 8 órakor már a gyárban voltunk a jet laggel együtt, és dolgoztunk a szimulátorban. Mindenki teljesen készen volt, én is, de ettől még dolgoztunk.
Ezért voltunk olyan versenyképesek a pályán még akkor is, ha nem voltak meg a forrásaink. A forrásokkal együtt valószínűleg sokkal könnyebb lesz nekik."