Számos csapat legalább részben megújult versenyzői felállással vág neki a 2019-es szezonnak, közéjük tartozik a McLaren is. Ők teljesen új párossal indulnak, Carlos Sainz-cal és a zöldfülő Lando Norrisszal.
Norris a Forma-2 ezüstérmeseként érkezik a világbajnoki sorozatba, amelynek légkörébe hét szabadedzés erejéig tavaly már belekóstolt, így nem fogja teljesen ismeretlen környezetben találni magát márciustól. Az Auto Motor und Sportnak adott interjúban elmondta, hogy az eddigi tapasztalatok sokat segítettek neki, és a célja minél többet tanulni.
"A McLaren tavalyi pilótáinak eltérő volt a vezetési stílusa, és érdekes volt látni, hogy az egyes kanyarokban melyikük volt gyorsabb. Ez egész biztosan segítette a Forma-1-es felkészülésemet – mondta.
Fernando azonban semmi újat sem mutatott az autó vezetéséről, én különben sem pontosan úgy vezetek, mint ő.
"Mindig vannak részletek, amiket el lehet lesni a többi pilótától és amiket fel lehet használni."
Saját teljesítményével kapcsolatban azt mondta, nem aggódik, hogy a két év alatt kevés jó teljesítménnyel előrukkoló, ezért tavaly menesztett Stoffel Vandoorne sorsára jut.
"Kizárólag magamra koncentrálok. Ha legyőzöm Carlost az első versenyen, akkor is alaposan ki fogom elemezni, miben volt erősebb nálam" – jelentette ki, illetve hozzátette: "Képtelen vagyok piszkos módon vezetni."
Azt mondanám, túl engedékeny vagyok a pályán, már gokartban is én voltam a jófiú.
"Ennek nyilván vannak pozitív és negatív következményei."
A Red Bull kötelékében felnövő Sainz Forma-1-es pályafutásának harmadik csapata a McLaren. A spanyol versenyző úgy véli, nagyon sok haszna származik az előző két állomásából.
"Segíteni fognak a tavalyi tapasztalatok és az, hogy jobban megismertem önmagam, hiszen eddig csak azt a Carlost ismertem, amelyik azt tudta, mit szeretett a Toro Rossónál, ott mire volt szüksége" – mondta.
A Toro Rossónál tanult jó dolgokat igyekeztem felhasználni a Renault-nál, majd ötvözni a Renault-nál látott előnyökkel.
"Rengeteg údonságot tanulatam, amiket magammal viszek a McLarenhez."
Egyik hasznos tapasztalata az volt, hogy a Renault hogyan segített átlendülni neki az autó hátsó instabilitásával kapcsolatos problémákon.