A tavaly a konstruktőri pontversenyt a negyedik helyen záró Renault célja, hogy minél hamarabb utolérje a középmezőnytől meglógó Ferrarit, Mercedest és Red Bullt. A franciák sportprogramját igazgató Cyril Abiteboul korábbi nyilatkozata szerint soha nem látott mértékű javulást értek el motorjukkal a tél során, mindez azonban a jelek szerint nem tette őket túlzottan optimistává, a költségvetésük ugyanis aligha teszi lehetővé, hogy a következő két évben felvegyék a harcot a topcsapatokkal. Abiteboul azonban figyelmeztet, ami most a hátrányuk, az nemsokára az előnyük lesz.
A Racefans készítette, GPhírek által is szemlézett összesítés alapján a Renault az ötödik legnagyobb költségvetéssel bíró F1-es csapat a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull és a McLaren után, de míg előbbi négy istálló 410, 400, 310, illetve 220 millió dollárt költ évente, addig a franciák, gyári csapat ide vagy oda, csupán 190 millióból gazdálkodhatnak.
A Liberty Media által tervezett, 2021-től lépcsősen bevezetett költségsapkával azonban a topcsapatoknak jelentősen kevesebb, mint a mostani felére kell majd csökkenteniük a büdzséjüket, ami Abiteboul szerint a Renault-nak kedvezhet.
Legalábbis 2021-től, addig ugyanis hátrányban lesznek, mivel nem növelik a költségvetésüket csak azért, hogy két év múlva csökkenthessék azt. „Tudjuk, hogy az anyagi források terén nagy a deficitünk azokkal a csapatokkal szemben, akikkel elsősorban fel szeretnénk venni a versenyt – nyilatkozta az Autosportnak. – Ugyanakkor azt is tudjuk, hogy az olyan dolgok, mint a költségsapka, egy ponton bejönnek a képbe.
Semmi értelme felhalmoznunk a forrásainkat tudva, hogy utána csökkentenünk kell azokat. Bizonyos szempontból nagyon nem lenne professzionális hozzáállás ezt tenni,
felvenni olyan embereket, akiket a jövőben elveszíthetünk."
A Renault előnye az lehet, hogy míg a nagycsapatoknak óriási leépítéseket és átszervezéseket kell eszközölniük, hogy a tervezett költségsapkán belül maradjanak, a franciák működése zavartalan marad. „[A költségvetés szempontjából] pontosan a határán vagyunk annak, ahol az F1 szeretné látni a gyártókat, úgyhogy ebben a helyzetben is kell maradnunk. Ezért azt mondanám, hogy a következő két évben az anyagi forrásaink fognak hátrányt jelenteni, az előnyt pedig az, hogy nem vonja el a figyelmünket, hogy a jövőről kell gondolkoznunk.
Fókuszálhatunk a versenyzésre ahelyett, hogy a leépítési tervekkel törődnénk, ami a nálunk nagyobb csapatok menedzsmentjének nagyon zavaró tényező lesz.
Vannak mellette és ellene szóló érvek, nem panaszkodom, megvan a tervünk, és végre is fogjuk hajtani azt."
Abiteboul többször is hangoztatta, hogy az idei szezontól azért mindenképpen javulniuk kell, mert nem hagyhatják cserben a Red Bullt az ő kedvükért elhagyó Daniel Ricciardót. A 2016-os gyári visszatérés utáni átszervezésektől azt várják, hogy az idén már éreztetni fogják a hatásukat, Karun Chandhok ex F1-es pilótaként, valamint a Sky Sports szakértőjeként azonban úgy véli, 2019-ben még nem feltétlenül egy topversenyzőre lenne szüksége a Renault-nak.
„Ricciardo csatlakozása, mint A listás pilóta, egy kissé váratlanul érte őket.
Talán egy évvel azelőtt történt mindez, hogy valóban készen állnának egy toppilóta szerződtetésére
– mondta Chandhok az Autosport International Shown. – Jó szezont szerintem az jelentene számukra, ha negyedikek lesznek a konstruktőrök között, és megszilárdítják ott a helyüket. Tavaly nem voltak egyértelműen a Force India vagy a Haas előtt a sebesség tekintetében, az idén viszont már gyorsabbak kell legyenek. Ők a gyári csapat a topcsapattá válás útján, a negyedik legjobb erőként kell bebetonozniuk magukat."