Nagy dobásra készülnek a Renault-nál 2019-ben, legalábbis ami a csapat fejlődését illeti. A franciák minden eddiginél nagyobb előrelépést remélnek a téli holtszezonban, rendkívül pozitívan tekintenek a közelgő idényre, azt azonban nem tartják valószínűnek, hogy versenyre tudnak kelni a Ferrarival és a Mercedesszel. Daniel Ricciardo érkezése is óriási hatással volt rájuk, Cyril Abiteboul, a Renault F1-es csapatának ügyvezetője Fernando Alonso világbajnoki győzelmei óta nem látta ennyire felvillanyozva az alkalmazottakat.
Azok után, hogy a Renault a hibridéra kezdete óta hátrányban van erőforrásával a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, égető szüksége lenne rá, hogy végre legalább azonos szintre kerüljön ezen a téren az említett két csapattal.
Hogy ez megvalósulhat-e az idén, még korai megmondani, a csapatnál mindenesetre hangzatos nyilatkozatokat tettek a várható előrelépésekről.
„Mindenhol azt látom, hogy gyorsul a fejlődésünk.
Az előrelépés, amelyet a motorral el fogunk érni, sokkal nagyobb, mint amit valaha is elértünk a tél során
– nyilatkozta Abiteboul az Autosportnak. – A szélcsatornában tapasztalt fejlődésre pedig ugyanez igaz, ezen a téren azonban óvatosnak kell lennünk, mivel nagy szabályváltozások lépnek életbe. Mindannyian tudjuk, hogy ilyenkor az ember nulláról indul, leszorítóerőt veszít, majd gyorsan visszahozza azt. Nehéz elkülöníteni, hogy a nyereségből mi a szabályváltozás, és mi a csapat újrastrukturálásának eredménye, de mindenhol előrelépést látok.”
Abiteboul kiemelte, hogy mostanra érhet be a csapat gyári istállóként történt újjáélesztése utáni átstrukturálása, az érkező szakembereknek ugyanis először az idei autóra lehet komoly hatása.
A 2018-as autó többé-kevésbé azt mutatta meg, ahol a csapat 18 hónappal ezelőtt állt.
Egy-két generációnyi ember már egyből az idei autóval kezdett foglalkozni, őszintén szólva ezért vagyok izgatott. Az erőforrásaink szerintem megfelelőek ahhoz, hogy megtegyük, amit kell. Stabilitás van a szervezetünkben, végre az új emberek és új arcok is csatlakoztak hozzánk, olyanok, akik megértik a szervezet működését, és hatékonyan dolgoznak. Most minden pozitív, még ha óriási is a kihívás.”
A Renault a negyedik lett a 2018-as konstruktőri bajnokságban, és bár több mint kétszer annyi pontot gyűjtött, mint egy évvel korábban, a topcsapatok tempójától így is jócskán elmaradt.
A franciák tanácsadójaként tevékenykedő Alain Prost nem vár csodát az idén sem,
ugyanakkor arra számít, hogy közelebb kerülhetnek az élmezőnyhöz.
„Természetesen jobban akartunk szerepelni különböző okok miatt is, de [2019-ben] jobbak leszünk. Szerintem csökkenthetjük a különbséget, csak még nem tudom, mennyire. Nagyon keményen dolgozunk az erőforráson, ami nagyon ígéretesnek tűnik” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok a Sky Sportsnak.
Nem hiszem, hogy meg tudjuk verni a topcsapatokat, de a Red Bull-Hondával még várjunk, mert velük kapcsolatban ott a kérdőjel.
Amikor azonban az ember közelebb kezd kerülni a topcsapatokhoz, másképp kezd el működni. Ez a célunk a következő szezonra.”
Daniel Ricciardo érkezésével a Renault Fernando Alonso 2009-es távozása óta először tudhat a soraiban futamgyőzelmekkel rendelkező élversenyzőt, ez pedig üdítően hatott a csapatmorálra, Cyril Abiteboul ugyanis Fernando Alonso bajnoki címei óta nem látott akkora lelkesedést a csapaton, mint amekkorát Ricciardo szerződtetése okozott.
„Nagy megkönnyebbülés és fantasztikus hír volt, az pedig hihetetlen volt, ahogyan Viryben és Enstone-ban fogadták. Vártam valami reakciót, de közel sem olyasmit, mint amit tapasztaltam.
Fantasztikus pillanat volt, egyik gyárban sem láttam még ilyesmit, Fernando Alonso 2005-ös és 2006-os bajnoki címére emlékeztetett.
Ricciardo leigazolásával a nyomás is nőtt ugyanakkor a csapaton, mert nem szeretnék cserben hagyni a Red Bullt a kedvükért elhagyó ausztrált. „Még nem nyertünk semmit, azonban mégis itt van ez az érzés, hogy most már ráálltunk a győzelem felé vezető útra. Kötelességünknek érezzük, hogy olyan motorral és kasztnival álljunk elő, amilyet ez a srác megérdemel. Elkötelezettebbek vagyunk a Renault, a szponzoraink, a szurkolóink és a márka öröksége iránt a motorsportban, mert nem akarok csalódottságot és frusztrációt látni rajta a következő két évben. Nem akarom azt érezni, amit a McLaren érezhetett Fernandóval az utóbbi években.”