Vágólapra másolva!
Megérkezett a Toro Rosso STR14, a Red Bull fiókcsapatának Honda motorral hajtott 2019-es Forma-1-es autója, amelyet Alexander Albon és Danyiil Kvjat terelget az idei szezonban.

Az F1-es csapatok közül másodikként a Scuderia Toro Rosso is leleplezte idei versenygépét, az STR14-et. Valójában a Red Bull fiókcsapatáé volt az első idei prezentáció, a Haas a múlt héten ugyanis hivatalosan csak új festéséről rántotta le a leplet, rendereken azonban megmutatta az idei szabályok szerint épített konstrukciót is. A kisebbik energiaitalos egylet teljesen új pilótafelállással, a tavaly a Forma-2-es bajnokság bronzérmeseként záró Alexander Albonnal, valamint a száguldó cirkuszban utolsó utáni esélyét kapó Danyiil Kvjattal versenyez az idén, természetesen a két pilóta idei sisakfestéséről és overaljáról is elkészültek az első képek.

Forma-1, Scuderia Toro Rosso STR14
Forma-1, Scuderia Toro Rosso STR14
Forma-1, Scuderia Toro Rosso STR14
Forma-1, Scuderia Toro Rosso STR14
Forma-1, Scuderia Toro Rosso STR14
STR14 Scuderia Toro Rosso STR14
Forma-1, Scuderia Toro Rosso STR14
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Alexander Albon, sisak
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Alexander Albon, sisak
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Alexander Albon, sisak
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Danyiil Kvjat, sisak
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Danyiil Kvjat, sisak
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Danyiil Kvjat, sisak

A Toro Rosso idei, online bemutatott autóján

a legnagyobb változást az új aerodinamikai szabályok szerint készült első és hátsó szárny mellett a jelentősen áttervezett oldalsó légterelők jelentik. Az autó festése nem változott, maradt a 2017-ben bevezetett dizájn.

„A tél során keményen dolgoztunk, hogy eszközöljünk néhány változtatást a szervezetünkben, amelyektől azt reméljük, hogy gördülékenyebbé tesznek néhány dolgot, amelyeknél a múltban problémát tapasztaltunk" – mondta Franz Tost, az istálló csapatfőnöke.

„Minden belső folyamatunkat kielemeztük, hogy optimalizáljuk az erősségeinket és minimalizáljuk a gyengeségeinket. A többi csapattal összehasonlítva a Toro Rossónál kevesebb emberre számíthatunk,

A Toro Rosso tavaly gyakorlatilag mozgó Honda-tesztpadként funkcionált, a japánok fejlesztéseinek felgyorsítása miatt ahol csak lehetett, hátrasorolásos büntetéseket vállalt be annak érdekében, hogy az idei szezontól Hondára váltó Red Bull minél felkészültebb lehessen.

Forma-1, Scuderia Toro Rosso STR14
Forma-1, Scuderia Toro Rosso STR14
Forma-1, Scuderia Toro Rosso STR14
Forma-1, Scuderia Toro Rosso STR14
Forma-1, Scuderia Toro Rosso STR14
STR14 Scuderia Toro Rosso STR14
Forma-1, Scuderia Toro Rosso STR14
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Alexander Albon, sisak
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Alexander Albon, sisak
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Alexander Albon, sisak
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Danyiil Kvjat, sisak
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Danyiil Kvjat, sisak
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, Danyiil Kvjat, sisak

Tost már az idei szezon előtt is hangoztatta, hogy készek ismét ugyanezt tenni, ha az anyacsapat és a Honda azt kéri tőlük. Noha az erőviszonyok csak a február 18-án kezdődő teszteken, méginkább a szezon első futamain fognak kikristályosodni, a Toro Rosso abból pedig biztosan profitálhat, hogy

az STR14 több alkatrészt is örökölt a Red Bull 2018-as konstrukciójától

a fejlesztéseiket ugyanis így nem kell megosztaniuk, azokat egy az egyben alkalmazhatják mindkét istállóban.

Tost elmondta, hogy

a Honda erőforrásaihoz kapcsolódó alkatrészek ugyanolyan specifikációjúak lesznek, mint a Red Bullé,

a többi alkatrész azonban tavalyi lesz, mivel ők nem tudják tartani az anyacsapat idei fejlesztési ütemét.

Ebben a videóban mutatta be idei autóját a Toro Rosso

„Nagyon jó szakembereink vannak, a tavalyi alkatrészek megbízhatósága pedig jobb helyzetbe hoz minket ahhoz, hogy gyorsabban fejlesszünk a szezon során" – mondta Tost.

Kvjat megérdemel még egy esélyt

Ami a Toro Rosso pilótáit illeti, a csapat egy teljesen újonc versenyzővel, a korábban még Forma-1-es autót sem vezető thai Alexander Albonnal, valamint a 72 nagydíjrajtot maga mögött tudó Danyiil Kvjattal vág neki a szezonnak. Kvjat már két ízben is volt a Toro Rosso versenyzője, 2014-ben itt mutatkozott be az F1-ben, majd miután a 2015-ös szezont és a 2016-os idény elejét már a Red Bullnál töltötte, a 2016-os Spanyol Nagydíjra visszafokozták a fiókcsapatba, ahonnan a 2017-es szezon vége előtt menesztették. Az orosz pilóta egy szezont a Ferrari fejlesztőpilótájaként húzott le, mielőtt megkapta a második esélyét a Red Bulltól.

Csapatfőnöke szerint Kvjatot túl hamar dobta mély vízbe a Red Bull Forrás: Red Bull Content Pool

„Mindig is azt mondtam, hogy egy fiatal pilótának 2-3 évre van szüksége ahhoz, hogy megértse a Forma-1 komplikált világát és teljesíteni tudjon – mondta Tost. – Danyiil már az elején megmutatta a nyers tempóját, amikor fellépett a Red Bull Racinghez, úgy tűnt, készen áll a kihívásra. Volt néhány nagyon jó teljesítménye, de nyomás alatt hozni az eredményeket mindig kihívás, utólag pedig azt mondhatjuk, hogy ez túl korai volt neki.

és úgy érzem, hogy a legjobbat még csak ezután láthatjuk tőle” – nyilatkozta a csapatfőnök, aki arra számít, hogy Kvjat a tapasztalatával segíteni fogja az újonc Albont.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!