Daniel Ricciardo from Australia with 03 Renault F1 Team RS19 in action during the Formula 1 2019 Pre-Season Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya in Montmelo, Spain on February 18.
(Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A Renault pilótája már beilleszkedett új csapatánál, Nico Hülkenberg pedig úgy véli, nem sokat változott az autó a szabálymódosítások hatására.
A tesztelés első négynapos etapja után a Forma-1-ben a legnagyobb kérdés, hogy ki lesz a szezon esélyese, de erre egyelőre igen nehéz válaszolni. Ez a közönség mellett az érdekelteket is foglalkoztatja, azonban még a pilóták is a sötétben tapogatóznak, amikor a riválisaik teljesítményét kell értékelniük.
„Úgy érzem, mindenki képes volt arra, hogy ezen a héten elég gyors legyen – nyilatkozta Daniel Ricciardo, a Renault pilótája. – A Toro Rosso is képes volt 1:17-re, ami még akkor is tempós, ha kevés üzemanyaggal futották. Próbáljuk felmérni, hogy a többiek hol tartanak. Kimentem a pálya szélére, megnéztem néhány apróságot, például azt, ahogy az autók veszik a kerékvetőket és kigyorsítanak.”
Ricciardo számára nagy váltást hozott az idei év, hiszen az élcsapatok közé sorolt Red Bulltól a középmezőnyben küzdő Renault-hoz igazolt, de ettől függetlenül nem vette le a szemét a legjobbakról sem. „A Red Bullnál az ember csak két csapatot figyel – árulta el. – Az idén még néhányan lesznek körülöttünk. Nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy mire megy a Ferrari és a Merci.”
Ha pénzt kellene tennem valakire, akkor a Ferrari volt a leginkább következetes az egész teszten, de még a jövő hét után sem fogjuk tudni [hogy mi a helyzet], egészen Melbourne-ig.”
Az erőviszonyokat az új technikai szabályok is befolyásolják, de Nico Hülkenberg szerint az idei Renault „nem érződik teljesen más állatfajnak, inkább a révbe érést sugallja.” A német pilóta igennel felelt, amikor azt kérdezték tőle, hogy az autójának új motorja erősebbnek tűnik-e, de elismerte, ezt nem könnyű megállapítani.
„Sokkal nagyobb a hátsó szárny légellenállása, így ezt kevésbé érezni – mondta a motorerőre. – Olyan ez, mintha egy nagy ejtőernyő fogna vissza. Az egyenesben látjuk a tükörben ezt a hatalmas hátsó szárnyat, ami nyilvánvalóan befolyásolja a teljesítmény érzését” – tette hozzá az autóról, amiben a kormány a tavalyi, és az üléspozíció is „nagyon hasonlít” a 2018-ban megszokotthoz.
Hülkenberg szerint neki 78 kg a versenysúlya, ezért üdvözölte, hogy az idei évtől a könnyebb pilóták ülésére is ballasztot szerelnek majd.
„Én ezt akarom tartani, és ezt többé kevésbé meg is tudom tenni – mondta a testalkatáról. – Úgy látom, a könnyebb pilóták előnyét elvették, így kicsit sportszerűbb lehet a helyzet, de nem hiszem, hogy ez mérhető előnyt hoz a számomra” – tette hozzá a német pilóta, aki minden idők legrutinosabb F1-es dobogó nélküli versenyzője.