Britain Williams-Renault driver Nigel Mansell clocked the best time during the first qualifying practice, 25 September 1992, two days before the start of the Portugal Formula One grand prix in Estoril. (Photo by Gautreau/Pavani / AFP)
Vágólapra másolva!
Gyarapodik az utóbbi időben elárverezett legendás Forma-1-es autók sora, ezúttal Nigel Mansell 1992-es világbajnok Williamse keres új tulajdonost.
Nyáron kalapács alá kerül Adrian Newey, a Red Bull jelenlegi sztártevezőjének első világbajnoki címet nyerő konstrukciója, az 1992-ben a versenyzők és a gyártók elsőségét is elhódító Williams FW14B. Az árverésre bocsátott kasztni Nigel Mansell irányításával 9 versenyből 5-öt nyert meg a szezonban, forradalmi újítások sorát vonultatta fel, a Bonhams aukciósház motorsportigazgatója pedig az egyik legjelentősebb F1-es autónak nevezte, amely valaha elárverezésre került.
Mansell az 1992-es szezont zsinórban 5 győzelemmel kezdte, ezt azóta is csak Michael Schumacher tudta megismételni 2004-ben. Az „oroszlán" később még 4 versenyt nyert, és már az augusztusi Magyar Nagydíjon bebiztosította a 92-es világbajnoki címet.
Az Autosport értesülései szerint a goodwoodi Festival of Speed rendezvényen július 5-én kalapács alá kerülő modell a 9 győzelemből 5-höz segítette hozzá Mansellt.
Az autó az azóta betiltott kipörgésgátlóval és aktív felfüggesztéssel szerelt, a működtetéséhez szükség van a csapat akkori szoftvereire, az elektronika bonyolultsága miatt azonban még a Williams sem indította be egészen 2017-ig, amikor a csapat 40 éves évfordulójára rendbehozták, és az alkalomból tartott ünnepségen Karun Chandhok vezette.
„Ennél jobb már nem lehet” – lelkesedett Mark Osborne, a Bonhams motorsportigazgatója.
Ez az autó nagyobb mértékben járult hozzá a világbajnoki címhez, mint bármelyik másik.
A tény miatt, hogy ez egy nagyszerű Adrian Newey tervezte autó, és még ma is annyira releváns mint volt akkor, azt mondom, hogy ez az egyik legfontosabb Forma-1-es autó, amely valaha kalapács alá került."
A Bonhams korábban is árverezett el jelentős múlttal bíró F1-es autókat, általuk lelt új tulajdonosra Bernie Ecclestone személyében az az 1993-as McLaren MP4/8, amellyel Ayrton Senna utolsó monacói győzelmét aratta, vagy az a Toleman-Hart TG184-2 is, amellyel a brazil legenda 1984-ben második helyen végzett a hercegségben. A McLarent Ecclestone 3,6 millió fontért vette meg, ami jelentősen elmarad a Michael Schumacher 2001-es Monacói Nagydíjon használt Ferrarija által felállított rekordtól. Az F2001-ért tavalyelőtt 5,7 millió fontot fizettek a Sotheby's árverésén New Yorkban.
Legóautót is árvereznek
A valódiaknál jóval olcsóbb versenyautó is elérhető azoknak, akik egy életnagyságú Forma-1-es torpedót szeretnének a birtokukban tudni, jóllehet ebben az esetben be kell érniük egy Legóból készült változattal.
A Renault és a Lego közötti együttműködés keretében 600 ezer Legóból felépült,
a franciák 2017-es F1-es autóját lemásoló autót az Artcurial bocsátja árverésre, várhatóan 30 és 50 ezer euró közötti összegért kelhet el, amelyet teljesn egészében az UNICEF kap.
A modell a Pirelli kerekeket, a kormánykereket és az ülést kivéve teljes egészében Legóból épült, az elkészítése hónapokig tartott, eredetileg pedig a Renault F1-es szerepvállalásának 40 éves jubileumára alkották meg, tavaly több szponzoreseményen is ki volt állítva. Az árverés február 10-én lesz.