Danish driver Kevin Magnussen of American team Rich Energy Haas F1 Team driving his single-seater during Barcelona winter test in Catalunya Circuit in Montmel?, Spain, on February 19, 2019. (Photo by Andrea Diodato/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Kevin Magnussen szerint könnyebb lett követni egy másik autót az F1-ben, míg Romain Grosjean a hatékonyabbá tett DRS jelentőségét emelte ki a teszten szerzett tapasztalata alapján.
A Haas versenyzője, Kevin Magnussen szembement az első teszthéten elhangzott véleményekkel, szerinte idén jobbak lehetnek a feltételek az előzésekhez, mert könnyebb lett más autókat üldözni. A múlt héten ízlelhette meg először a mezőny egy része, hogy az átírt aerodinamikai szabályokkal mennyire lehetnek mások a feltételek az előzésre. Sebastian Vettel nem túl biztató élményekről számolt be az első teszthéten, Daniel Ricciardo pedig csak reménykedett, hogy élesben javulni fog a helyzet a felkészülési időszakhoz képest.
A tesztelési fázis e héten a második félidejébe lépett, és a Haas pilótája, Kevin Magnussen kedden lelkesen úgy találta, hogy egy másik autó követése könnyebbé vált. Neki másfél kör alatt sikerült végrehajtania az előzést riválisán.
Követtem egy másik autót, és ez sokkal jobb volt, mint tavaly
– jelentette ki. – Sokan, köztük a mi a csapatunkból is egyesek azt mondták a szélcsatornás adatokat látva, mielőtt az autót pályára vittük, hogy nem lesz változás. Én azonban jelentős különbséget éreztem egy másik autó nyomában. Teljesen más volt tavalyhoz képest. Valóban tudtam követni. Sokkal gyorsabb voltam nála és megelőztem, még abban a körben, amelyikben utolértem.”
Elmondása szerint körülbelül 2 másodperccel ment gyorsabban az előtte lévőnél, ami 2018-ban is elegendő lett volna az előzéshez, de a fő különbséget az autója viselkedésében látta. „Az autóm következetesebbnek és stabilabbnak érzem egy másik nyomában haladva” – mondta.
A puding próbája természetesen az evés, a futamokon derül ki, javultak-e az előzés feltételei.
„Kíváncsian várom, más pályákon is ilyen lesz-e a helyzet. Sok tényezőről megfeledkezhettünk, lehet, hogy más pályákon talán máshogy néz ki majd minden, de az első jelek kedvezők követési szempontból” – nyilatkozta Magnussen.
A pozitív benyomásai onnan eredhetnek, hogy az új szabályok „megtisztították” az első szárnyakat a turbulenciát fokozó kiegészítőktől.
Sokkal erősebb a DRS is
Az előzést a kedvezőbb aerodinamika mellett a hatékonyabbá tett DRS is segítheti, Nico Hülkenberg korábbi véleményéhez hasonlóan Romain Grosjean is úgy érzi, olyan, mintha egy ejtőernyő lenne az autón, amikor nem használhatják az állítható hátsó szárnyat, és arra számít, hogy „béna kacsának” tűnhet majd az a pilóta, akit DRS használatával támadnak a futamokon.
Csapattársával ellentétben egyelőre nincs meggyőződve arról, hogy az új első szárny beváltja a reményeket.
„Még nem igazán követtem úgy autót, hogy ráérezzek, beállt-e változás – utalt a turbulencia mérséklődésére a Racefansnek. – Reméltem, hogy a hosszabb etapok során találok majd valakit, akivel megtapasztalhatom, milyen lett” – tette hozzá arra utalva, hogy ez végül nem sikerült. Megjegyezte azt is, nem tart attól, hogy a szélesebb első szárnyakat könnyebb lesz majd letörni.