LAUDA Niki (aut), Non-executive Chairman of Mercedes AMG F1 Petronas GP, portrait during the 2018 Formula One World Championship, Grand Prix of Europe in Azerbaijan from April 26 to 29 in Baku - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Niki Laudát tavaly nyár óta nem láthattuk Forma-1-es versenyen, és könnyen lehet, hogy ez egy darabig még így lesz, a tüdőtranszplantációból lábadozó osztrák legenda azonban januári influenzája után legalább már újra otthon van, és a felépülésén dolgozik.
Niki Lauda január elején azzal ijesztett rá családjára és a motorsportot szeretőkre, hogy ibizai vakációját megszakítva ismét be kellett feküdnie a Bécsi Általános Kórházba. A háromszoros világbajnok influenzás lett, a tavaly nyári tüdőtranszplantációja miatt ez pedig fokozott veszélyt jelentett rá, ezért orvosai elővigyázatosságból megfigyelés alá helyezték. Mint utólag kiderült, Lauda nem volt életveszélyben, már ki is engedték, bécsi otthonában lábadozik. Elsőszülött fia, a maga is autóversenyző Mathias Lauda a Gazetta dello Sportnak nyilatkozott az állapotáról.
A Fernando Alonso által megnyert daytonai 24 óráson a többek között a korábbi F1-es pilóta Pedro Lamy oldalán egy Ferrari 488 GT3-mal induló Mathias Lauda biztató információkat közölt a 70. életévét február 22-én betöltő édesapjáról. „Az apámnak fizikoterápiára van szüksége, hogy visszanyerje az erejét.
Nagyon szorgalmasan edz, remélhetőleg hamarosan a régi formájában láthatjuk. Bonyolult műtéten esett át [tavaly], nehéz pillanatokat élt át, de nagyon erős személyiség, és nagy küzdő."
Mathias Lauda elmondta, hogy családja is mindenben támogatja a Mercedes lábadozó ügyvezetői jogkör nélküli elnökét, aki reményei szerint előbb-utóbb az F1-es paddockba is visszatérhet. „A családban nagyon nagy az összetartás, én is minden nap beszélek vele, amikor pedig nem vagyok ott, a bátyám, Lucas van vele. Valamelyikünk mindig Bécsben van. Mindent megbeszélünk, olyan a kapcsolatunk, mintha legjobb barátok lennénk, nagyon nyitottak és őszinték vagyunk egymással."
Lauda legkisebb fia apja nyomdokait követve együléses sorozatokban kezdte, 2002-ben mutatkozott be a Formula Nissanban, két évvel később pedig teljes szezont futott az azév végén megszűnő Forma-3000-ben, majd ott volt a GP2 történetének első szezonjában is. Amikor nyilvánvalóvá vált, hogy nem örökölte apja tehetségét, a túraautózás felé fordult, 2006 és 2009 között 4 szezont töltött a DTM-ben, 2015 óta pedig az Aston Martin gyári versenyzője a sportautó-világbajnokságban.