Átmeneti időszak elé néz a Forma-1-ben a száguldó cirkusz egyik legnagyobb múltú, egyben egyik legsikeresebb istállója, a versenyt utoljára 2012-ben nyerő McLaren. A wokingiak tavaly nagy átszervezésbe kezdtek, az idei év elején pedig bejelentették, hogy a Porschétól érkező Andreas Seidl lesz a gárda csapatfőnöke. A korábban a BMW-vel az F1-ben is megforduló szakember a Williamsnél, majd bő tíz évvel később a Porsche LMP1-es projektjében is dolgozott együtt a kilencszeres F1-es futamgyőztes Mark Webberrel, aki szerint a McLaren keresve sem találhatott volna megfelelőbb embert a Forma-1-es istálló feltámasztására.
Előző F1-es karrierje elején Seidl még feltörekvő mérnöknek számított, 2009-re azonban jelentős tapasztalatot szerzett a motorsport csúcsán, amellyel felvértezve a BMW visszatérését vezette a német túraautó-bajnokságba (DTM), majd a Porschét vitte sikerre a sportautó-vb-n (WEC), a gyártó 2015 és 2017 között három bajnoki címet és ugyanennyi Le Mans-i 24 órást nyert. Az F1-ben 2005-ben, majd a Porschénál 2014-től a 2016-os szezon végéig dolgozott együtt Mark Webberrel, a Red Bull, a Williams, a Jaguar és a Minardi korábbi pilótájával, akire olyan mély benyomást tett, hogy
az ausztrál biztos benne, hogy a McLaren a lehető legjobb embert szerződtette.
„Ha van megfelelő ember a feladatra... Nagyon keményen fog belevágni” – mondta Webber az Autosportnak.
Abszolút munkamániás, nagyon-nagyon-nagyon képzett technikai téren, és remekül bánik az emberekkel. Egyértelműen az egyik legjobb, akivel valaha dolgoztam.
Már 2005 óta ismerjük egymást, a motormérnököm volt a Williamsnél, mindig is tudni lehetett róla, hogy nagyon sikeres lesz."
Webber szerint Seidlnek több kérője is volt, ő azonban nem véletlenül választotta a McLarent és a kihívást ahelyett, hogy egy jobb csapathoz szerződjön.
A szakember májusban kezd új szerepkörében a wokingiaknál,
közvetlenül az ügyvezető Zak Brownnak jelent majd, a feladata pedig az lesz, hogy a három nagy részleget hangolja össze. „Hihetetlenül izgatott a McLarenhez szerződés miatt, de tudja, hogy nagy fába vágta a fejszéjét – nyilatkozta Webber. – Van már némi tapasztalata a Forma-1-ben, valamint kulcsszerepet játszott a sikerünkben a 919-essel. Természetesen nem csak ő, nagy csapat volt, de ő egyértelműen felturbózta az eredményeinket.
Mindig is vissza akart térni az F1-be, és nem gondolom, hogy [a McLarentől] érkező volt az egyetlen telefonhívása a paddockból,
hogy őszinte legyek. Szerintem hatalmas lehetőségként látja ezt arra, hogy nagy változást idézzen elő."
A Red Bull-lal 2010-ben a világbajnoki címre is esélyes Webber egy kicsit a McLarennek is odaszúrt, mondván Ron Dennis alatt teljesen más képet festett az istálló, amelynek eredményei akkor indultak hanyatlásnak, amikor nem csak és kizárólag az F1-es csapatra kezdett koncentrálni.
„Amikor a legharmónikusabban működött a csapat, rendben volt az üzleti modell, akkor csak fogták a versenyzőket és lehetett menni.
A McLaren egy igazi fenevad volt. Aztán elkezdtek utcai autókat gyártani, majd feltették a kérdést, hogy »mit is csinálunk mi most itt?« Majd jött egy kis IndyCar, egy kis ez, egy kis az. Nem lehet mindent csinálni, tűpontosan kell fókuszálni.
Minden csapat, amelyik sikeres volt a Forma-1-ben, egyszerre egy dologra koncentrált és jól toborozta az embereket."