Nagy várakozásokkal kezdi meg az idei szezont a Williams Forma-1-es csapata, amely a Martini kiszállásával új főszponzorral és két új pilótával indul az idén.
A csapatot 2014 óta névadó szponzorként támogató Martini helyére a ROKiT nevű, telekommunikációs cég érkezett,
amellyel az istálló festése is jelentős változáson esett át, a csapat ezt mutatta be ma grove-i főhadiszállásán. A gárda neve mostantól ROKiT Williams Racing.
Az idei festés nem különbözik sokban a tavalyitól, nincsenek benne a Martini ikonikus csíkjai, a fehér alapszín azonban megmaradt.
A csapat egyelőre a 2019-es első szárnnyal felszerelt 2018-as autóján mutatta meg az új színezést,
a bemutatóra a csapat gyárában, a csapatfőnök Claire Williams, valamint Robert Kubica és George Russell, az istálló idei két pilótájának jelenlétében került sor.
Az idei autót várhatóan az első szezon előtti teszten, február 18-án, Barcelonában láthatja először a közönség.
A ROKiT telekommunikációs cégről a Williams közleményben azt mondta, hogy „az igyekszik megbojgatni a jelenlegi állapotokat, és elérhető áron kínál prémium minőségű, jó teljesítményű és kinézetű okostelefonokat, miközben innovatív wifi-hálózatokat telepít, hogy jobb hellyé tegye a világot."
„Sok a ROKiT-tal közös értékünk és törekvésünk, elsődlegesen az, hogy a mérnöki teljesítményt és innovációt helyezzük mindennek a középpontjába a legjobbra való törekvés közben – mondta Claire Williams csapatfőnök. – Ez a tökéletes alap, ahonnan el lehet indítani egy együttműködést.”
A ROKiT izgalmas utazást hajt végre a telekommunikáció világában, ahogyan mi is a Williamsnél, miközben sikeres jövőt építünk.”
A ROKiT-nak korábbról is van érdekes F1-es vonatkozása a Williamsszel, a társalapító Jonathan Kendrick ugyanis a Goodyear gumimérnökeként többek között Alan Jones 1978-as autóján is dolgozott.
A Williams idei célja, hogy elinduljon felfelé, és a csapatnál történt átszervezések után feledtesse a tavalyi, fennállása egyik leggyengébb szezonját.
Ehhez mindenek előtt jobb autót kell építsen a menthetetlenül félretervezett, immár Paddy Lowe, a Mercedestől szerződtetett technikai igazgató felügyelete alatt készült FW41-esnél.
A rutint a nagy visszatérő Robert Kubica jelenti a Williamsnél, az egyszeres futamgyőztes lengyel azok után kapta meg az esélyt arra, hogy ismét Forma-1-es pilóta legyen, hogy 2017-ben már pályázott a Williams versenyzői ülésére, akkor azonban Szergej Szirotkint választották helyette.
Kubica 2011-ben szenvedett súlyos ralibalesetet, sokáig az életéért küzdöttek, szinte elképzelhetetlennek tűnt az is, hogy valaha az autóversenyzéshez visszatérhet, nemhogy ismét Forma-1-es pilóta lesz.
A lengyel tavaly a grove-iak harmadik számú pilótája volt, főként munkamoráljával és hasznos visszajelzéseivel győzte meg a Willamst.
Kubica csapattársa az újonc George Russell lesz, aki Forma-2-es bajnokként, valamint a Mercedes támogatottjaként érkezett a csillagos márka erőforrásait használó istállóba. A 21 éves brit pilóta a tapasztaltabb újoncok közé tartozik, a Force Indiával és a Mercedesszel is többször tesztelt már Forma-1-es autót.