Az idei szezon előtt sokan azt találgatták, hogy a Ferrari mennyire fogja engedni versenyezni Sebastian Vettelt és Charles Leclerc-t. Mattia Binotto csapatfőnök korábban elmondta, nem szabnak gátat annak, hogy pilótáik adott esetben megküzdjenek egymással a pályán, ugyanakkor hozzátette, hogy előfordulhatnak helyzetek, amelyekben a rutinosabb és régebb óta a csapatnál levő Vettelt részesítik előnyben. Az első ilyen helyzet rögtön a szezon első versenyén kialakult, a Ferrari csapatfőnöke pedig nem is habozott csapatutasítással visszafogni a fiatal monacóit, a futam után pedig megindokolni, hogy miért tette ezt.
Leclerc már a verseny rajtjánál fejtörést okozott a négyszeres világbajnoknak azzal, hogy sokkal jobban kapta el a piros lámpák kialvását, majd az első kanyarban esélye is lett volna körbeatózni Vettelt, ha ő nem csukja be előtte a kaput. Leclerc elmondta, megbeszélte az esetet Vettellel, és elfogadta a némettől, hogy nem látta őt a tükörben. A Ferrari ifjonca a verseny első etapjában nem volt a topon, egyszer a kavicságyat is megjárta, miután azonban jóval később jött ki kerékcserére csapattársánál, a kemény gumikon a futam végére utolérte a kopott közepeseken autózó 5-ös rajtszámú Ferrarit.
Ami ezután történt, arról sokaknak egyből kellemetlen emlékek ugrottak be, a Ferrari ugyanis arra utasította Leclerc-t, hogy ne támadja Vettelt. Utóbbi a verseny után beismerte, a csapatutasítás nélkül védtelen lett volna. Mattia Binottónak természetesen nekiszegezték a kérdést, hogy miért alkalmaztak csapatutasítást az első versenyen, mire
a svájci szakember reális magyarázattal szolgált, és elmondta, nem volt nehéz visszafogni Leclerc-t, és valójában semmilyen döntést nem kellett hozniuk, mert egyszerűen értelmetlen lett volna harcolni hagyni a versenyzőiket.
„Amikor Seb kiállt a bokszba, és megkapta a közepes gumikat, nem volt annyi tapadása, mint amennyire számított, majd Verstappen is megelőzte. Ezután úgy döntöttünk, hogy csak behozzuk a célba az autót, csak vigyázott a gumikra a verseny végéig,
tíz körrel a kockás zászló előtt pedig csapatként úgy döntöttünk, hogy nem vállalunk semmilyen kockázatot, tartjuk a pozíciót, mindkét autót eljuttatjuk a célig, és pontokat szerzünk.
Charles nagyszerű második etapot teljesített, tíz körrel a vége előtt azonban semmi értelme nem volt kockáztatni, nem az első helyért folyt a harc."
Leclerc a csapatrádióban nem erősködött, egyből tudomásul vette, hogy Vettel mögött kell maradnia,
később pedig elmondta, nem volt gondja a csapatutasítással.
„Megvolt a tempóm ahhoz, hogy megelőzzem Sebet, a csapat azonban úgy döntött, hogy befagyasztja a küzdelmet.
Végtére nem volt mit nyerni [azzal, ha megelőzöm], úgyhogy megértem a döntést."
Binotto sem felejtette el kiemelni, hogy elégedett Leclerc hozzáállásával, akinek első ferraris hétvégéjén mutatott teljesítményét pozitívan értékelte. „Elégedett vagyok azzal, ahogyan csapatjátékosként viselkedik, nagy segítséget jelent nekünk. Nagyon beleássa magát a dolgokba, a legjobbját igyekszik nyújtani, közben pedig motiválja a mérnököket, hogy fejlesszenek, és jobb autót adjanak neki. Szerintem, ha a teljes versenyhétvégéjét értékeljük, elég jó teljesítményt nyújtott. Az időmérője nem volt tökéletes, ezzel tisztában van, a Q1-ben és Q2-ben jól vezetett, a Q3-ban azonban talán nem volt tökéletes. Összességében azonban jó hétvégéje volt, örülök annak, ahogyan hozzáállt az első versenyhez, jó kezdet volt ez neki."