Ferrari's German driver Sebastian Vettel (L) leads a pack during the Australian Grand Prix in Melbourne on March 17, 2019. (Photo by Peter PARKS / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Vágólapra másolva!
A két Ferrari bántóan lassúnak bizonyultak a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon, és esélyük sem volt versenyre kelni a Mercedesszel. Egymással ugyanakkor megküzdhettek volna, azt azonban a csapat nem hagyta.
Azok után, hogy a szombati időmérő edzésen jókora csapást mért rájuk a Mercedes, a Ferrari a vasárnapi Ausztrál Nagydíjon sem tudta felvenni a versenyt a címvédővel, sőt, még Max Verstappen Red Bulljától is kikapott. Sebastian Vettel úgy érezte, hogy egyszerűen nem volt meg a tapadása ahhoz, hogy gyorsabban menjen, a verseny végén pedig csapatára is szüksége volt ahhoz, hogy Charles Leclerc támadásaitól ne kelljen tartania, a Scuderia ugyanis visszafogta a négyszeres világbajnokot megelőzni készülő versenyzőjét.
A két Ferrari már kis híján a rajtnál megpecsételte a versenyük sorsát, nem sokon múlott ugyanis, hogy nem akadtak össze, az első kanyart kissé elfékező Vettel mellé kívülről próbált meg bebújni Leclerc, a rés azonban hamar bezárult előtte. Max Verstappen ezt köszönte szépen, és állva hagyta a 16-os rajtszámú Ferrarit, amely a verseny végén az 5. helyen látta meg a kockás zászlót.
Galéria: A legjobb képek az Ausztrál Nagydíjról
1/119
Formula One drivers and officials pose for a photo prior to the Australian Grand Prix in Melbourne on March 17, 2019. (Photo by Asanka Brendon RATNAYAKE / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
Leclerc azonban akár negyedik is lehetett volna, ugyanis a hajrára utolérte a végig csak szenvedő, a kerékcserék után Verstappen által is megelőzött Vettelt, és bár biztosan nem lehet kijelenteni, a tempókülönbségből ítélve jó esélye lehetett volna a pályán elmenni rutinos csapattársa mellett. A Ferrari azonban nem várta meg, amíg pilótáik egymásnak esnek, és egy rádióüzenettel véget vetett az el sem kezdődött párharcnak.
„Maradjak Sebastian mögött, igen vagy nem?" – kérdezte Leclerc a csapatot, mire a válasz az volt, hogy
igen, vegyél vissza, hogy legyen köztetek egy kis távolság."
Vettel a verseny után elmondta, hogy
a csapatutasítás nélkül esélye sem lett volna megtartani a negyedik helyet, annyival gyorsabb volt nála a csapattársa.
„A végén szenvedtem, tudtam, hogy gyorsabb nálam – mondta a német RTL-nek. – Normál körülmények között megelőzött volna. Nem is tudtam volna védekezni ellene, mert nem volt meg hozzá a sebességem."
Mattia Binotto csapatfőnök a szezon előtt többször is jelezte, hogy engedik majd versenyezni Vettelt és Leclerc-t, korábbi nyilatkozatában a következőket mondta:
Nyilvánvalóan mindketten szabadon küzdhetnek majd. Nem kérjük majd azt Charles-tól, hogy menjen lassabban, és azt sem Sebastiantól, hogy menjen gyorsabban."
Binotto ezután hozzátette, hogy félreérthető helyzetben ugyanakkor Vettel mellé fognak állni. A verseny után rákérdeztek Leclerc-nél az esetre, ő pedig a Sky Sportsnak röviden csak annyit mondott: „A rádióüzenetet a TV-ben is bejátszották, úgyhogy igen, rákérdeztem, de tartanunk kellett a helyezésünket."
Galéria: A legjobb képek az Ausztrál Nagydíjról
1/119
Formula One drivers and officials pose for a photo prior to the Australian Grand Prix in Melbourne on March 17, 2019. (Photo by Asanka Brendon RATNAYAKE / AFP) / -- IMAGE RESTRICTED TO EDITORIAL USE - STRICTLY NO COMMERCIAL USE --
A monacói pilóta versenye azonban nem amiatt alakult felejthetően, mert a végén nem támadhatta meg Vettelt, már a rajtnál, valamint az első etapban történt kicsúszásakor elszálltak az esélyei a jobb eredményre, noha az ötödik pozíció így is pályafutása eddigi legjobb F1-es helyezése. Ezzel együtt szerinte a vészharangot azért még nem kell kongatni, más helyszíneken ugyanis aligha lesznek ennyivel lassabbak. „Nem ez volt életem versenye, jobbra számítottunk, másrészt
Ausztrália egy nagyon furcsa pálya, ezért nincs miért elkezdenünk pánikolni. A Mercedes egyértelműen nagyon erősnek tűnik, de szerintem közelebb vagyunk hozzájuk, mint ahogy az ma tűnt.
A rajtom elég jó volt, szerintem Seb nem látott, ki kellett futnom a fűre, ami miatt vele és Max-szal szemben is pozíciót veszítettem."
Ami a negyedik helyen végző Vettelt illeti, már a verseny elején sem tudta tartani a lépést a Mercedeszekkel, ahogyan később Verstappennel sem, így amolyan senki földjére került,
a gumikat óvva várta, hogy eljusson a célig.
„Sokkoló és meglepő volt, hogy milyen gyors volt a Mercedes, és milyen könnyű dolguk volt ma. Magunkkal kell foglalkoznunk, most lesz pár napunk, hogy megvizsgáljuk a dolgokat, végigvegyük az összes visszajelzést, átrágjuk magunkat minden adaton, és megtaláljuk a megoldást."
Vettel péntekhez és szombathoz hasonlóan visszautalt a téli tesztekre, ahol még jónak tűnt az idei Ferrari, valamint hozzátette, az a várakozása sem jött be, hogy a versenyen jobb helyzetben lehetnek az időmérőnél. „A barcelonai tesztelés nagyon jó volt, és bár nem volt referenciám, egyből azt a visszajelzést adtam, hogy ez az autó nagyon-nagyon erős. Ezen a hétvégén azonban nem igazán sikerült megfejtenem,
a versenyen azt vártam, hogy jobb lesz, de pont az ellenkezője történt. A második etapban az elejétől fogva lassú voltam, utána pedig csak még rosszabb lett a helyzet.
Ha megnézzük a többieket, Max [Verstappen] tíz körrel később állt ki a bokszba nálam, ahogyan Charles is később cserélt kereket, de nekik nem volt gondjuk a gumikkal. Nem vagyok benne biztos, hogy ez miért volt így, talán valami más gond volt az autóval. Egyszerűen nem volt meg a tapadásom, hogy ennél gyorsabban menjek."