Ismét nagy fölénnyel nyert a Toyota a Sportautó-világbajnokság legutóbbi fordulóján, az 1000 mérföldes sebringi versenyen. A Fernando Alonso, Sebastien Buemi és Nakadzsima Kazuki által vezetett, 8-as számú LMP1-es Toyota több mint egy kör előnnyel végzett a csapat másik autója előtt.
Alonsóék ezzel a harmadik győzelmüket szerezték a két naptári évet érintő évadban, legutoljára tavaly júniusban vitték győzelemre a Toyota TS050 hibridautót a Le Mans-i 24 órás versenyen. A spanyol pedig idei második diadalát érte el, miután januárban az IMSA széria részét képező Daytona 24 órás futamon is győzött.
Az időmérő edzésen Alonso egy új körrekordot állított fel a Sebring International Raceway-en. A spanyol 1:40.124-es köre közel egy másodperccel volt gyorsabb, mint a Mike Conway által az előző hétvégi tesztelés során elért nem hivatalos rekord.
Az első rajtpozícióból indulva, a nyolcas számú autó vezette a nyolc órás verseny egészét, és csak a csapat másik autója, a hetes rajtszámú, Kobajasi Kamui, Mike Conway és Jose Maria Lopez által vezetett Toyota jelentett némi veszélyt.
Utóbbi hármas azonban bajba került a futam ötödik órájában. Az argentin pilóta ugyanis a fűre kényszerült hajtani, amikor Jonathan Adam TF Sport Aston Martinját akarta lekörözni a tizenötös kanyarban. A Toyota padlólemeze megsérült, amit a csapat csak egy hosszabb bokszkiállás során tudott orvosolni.
A verseny utolsó 30 percében heves eső csapott le Sebringre, amely miatt többen, köztük a két Toyota is először köztes, majd extrém esőgumikra váltott. Kicsivel több mint tíz perccel a vége előtt Loic Duval balesetet szenvedett az TDC Racing Orecával, ami miatt beküldték a biztonsági autót a pályára, és végül a futamot nem is indították újra.
A Forma-1-ből a Sportautó-világbajnokságba visszatérő Brendon Hartley a harmadik helyet szerezte meg az összetettben a két csapattársával, Vitalij Petrovval és Mihail Aljosinnel a BR Engineering BR1 autó volánja mögött.
Az LMP2-es kategóriában az Oreca aratott domináns győzelmet a Will Stevens, David Heinemeier Hansson és Jordan King hármassal, míg a GTE autók között a Porsche tündökölt a Gianmaria Bruni-Richard Lietz duóval.
A sebringi versenyért a megszokott 25 pont helyett 32 pontot kínáltak a győztesnek, amely azt jelenti, hogy a bajnokságot Alonso, Nakajima és Buemi vezeti 15 pontos előnnyel.
Boldog nap számunkra. Egy nehéz pályára jöttük, sokat teszteltünk, sokat készültünk -
kezdte Alonso az értékelését. - Magabiztosan álltunk a hétvégéhez, bízva abban, hogy egy erős versenyünk lesz. Igyekeztünk az élről kontrollálni a rizikót. Az eső elég stresszes volt, de Kazuki nagyszerű munkát végzett nehéz körülmények között, és végül megszereztük a győzelmet ezen a történelmi helyszínen."
A 2018/2019-es szuperszezonban még két forduló maradt hátra. A mezőny most visszatér Európába, először Spa-Francorchamps-ban versenyeznek, mielőtt Le Mans-ban zárnák le a szezont a 24 órás versennyel.
Alonso továbbra is az autósportok tripla koronájának elérését tartja a szemei előtt.
A Le Mans-i 24 órást versenyt már megnyerte 2018-ban, idén még egyszer lesz lehetősége erre. A másik pillérnek számító Forma-1-es Monacói Nagydíjon 2006-ban és 2007-ben győzedelmeskedett, így már "csak" egy feladat van hátra Alonso számára.
Ahhoz, hogy csatlakozzon Graham Hillhez, az egyetlen pilótához, aki elhódította a tripla koronát, a spanyolnak a legendás Indy 500-as futamon kell mindenkit maga mögé utasítania. 2017-ben megpróbálkozott ezzel, de akkor a Honda erőforrás a futam vége felé megadta magát. Tavaly kihagyta a híres versenyt, május 26-án azonban újra rajhoz áll Indianapolisban.