A Forma-1-ben általában a versenyzők, vagy a csapatok és azok kiemelkedő alakjai írják a történelmet, de akadnak páran, akik munkásságukkal örökké nyomot hagytak a sportágban. Ilyen Charlie Whiting is, aki 66 esztendős korában az idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt hunyt el Melbourne-ben.
Ahogy azt portrénkban is összefoglaltuk, Whiting lényegében az egész felnőtt életét a Forma-1-ben töltötte, szerelőként kezdett, Bernie Ecclestone csapatával, a Brabhammel világbajnoki címekig is jutott, majd az FIA-nál „rablóból pandúr” lett, 1997-től egészen 2019-ig a versenyigazgató posztját is betöltötte.
Bár az FIA-nál a biztonsági fejlesztések és a technikai, valamint a sportszabályok megalkotása egyáltalán nem egyszemélyes feladat, Whiting élen járt az innováció terén, és számos újítás kifejlesztésének mozgatórugója volt. Ezek közül emelt ki néhányat az Egyforma vlog stábja, részben azért is, mert a Red Bull szerkezeti elemzőjeként Kling Sándornak bőven akadt feladata, amikor a csapat levelet kapott Whitingtól.
Ő és műsorvezető társa, Kerekes Péter ezúttal sem készített búskomor adást, a hawaiiakhoz hasonlóan elsősorban azt ünnepelték, hogy Charlie Whiting itt volt, és részt vett a Forma-1 fejlesztésében azért, hogy a versenyzést napjainkban is élvezhessük.