Vágólapra másolva!
Ross Brawn szerint optimizmusra ad okot, hogy a Ferrari új menedzsmentje kész elfogadni a jelenleginél szerényebb anyagi juttatásokat. A Red Bull közben fenyegetőzni kezdett.

Évek óta téma, hogy a Forma-1 2020-as szezonja végén lejárnak a jogtulajdonos és a csapatok között életben lévő, kétoldalú megállapodások, amelyek a sportág gazdasági működését szabályozzák. Ezek jelenleg igen egyenlőtlen helyzetet okoznak, hiszen a nagy, gyári csapatok, élükön a Ferrarival jóval több pénzt kapnak, mint a kisebbek, ráadásul a szabályalkotásba is beleszólhatnak.

Ezért korábban már EU-s vizsgálat is indult, és a Liberty Media elszánt, hogy az első adandó alkalommal, a 2021-es szezontól változtasson ezen. A Ferrari korábbi elnöke, Sergio Marchionne nem támogatta ezt, kilépéssel fenyegetőzött, de az olasz-kanadai üzletember tavaly nyáron meghalt, a Ferrari új menedzsmentje pedig kompromisszumkészebbnek mutatkozik.

Sokan a Ferrarival azonosítják az F1-et Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

„Fel kell ismernünk a Ferrari jelentőségét, a történetét, és a sportágban elfoglalt egyedülálló helyét – nyilatkozta Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője az Autosportnak. – Ugyanakkor egyenlőséget is kell találnunk a Ferrari elismerése, valamint a többiek számára nyújtott helyzet között is” – tette hozzá a Ferrari korábbi technikai igazgatója.

Brawn attól tart, hogy az F1 képtelen lesz új csapatokat vonzani, ha az esetleges győztesek fele annyi pénzt kapnak, mint a jobban alkudozó istállók, amelyek esetleg csak hátrébb végeznek.

„Erre szerintem a Ferrari is rájött. Ők is a lehető legjobban képviselik majd az érdekeiket, de az észszerűség is szerepet játszik abban, hogy megoldást találjunk. A Ferrari különleges, ezt mindannyian tudjuk, a többi csapat is tisztában van ezzel, és meg fogják érteni, hogy a Ferrarit tiszteletteljesen kell kezelni.

Max Verstappen Max Verstappen performs during the Red Bull Showrun Tokyo at Meiji Jingu Gaien Icho Namiki in Tokyo, Japan, on 9th March, 2019.
Overview The Red Bull RB7 seen at Meiji Jingu Gaien Icho Namiki in Tokyo, Japan on 9th March, 2019.
Pierre Gasly Pierre Gasly performs during the Red Bull Showrun Tokyo at Meiji Jingu Gaien Icho Namiki in Tokyo, Japan, on 9th March, 2019.
Pierre Gasly Pierre Gasly performs during the Red Bull Showrun Tokyo at Meiji Jingu Gaien Icho Namiki in Tokyo, Japan, on 9th March, 2019.
Red Bull Showrun
Red Bull Showrun
Max Verstappen Max Verstappen performs during the Red Bull Showrun Tokyo at Meiji Jingu Gaien Icho Namiki in Tokyo, Japan, on 9th March, 2019.
Max Verstappen Max Verstappen performs during the Red Bull Showrun Tokyo at Meiji Jingu Gaien Icho Namiki in Tokyo, Japan, on 9th March, 2019.
Max Verstappen - Action Max Verstappen performs during the Red Bull Showrun Tokyo at Meiji Jingu Gaien Icho Namiki in Tokyo, Japan, on 9th March, 2019.
Overview The Red Bull RB7 seen at Meiji Jingu Gaien Icho Namiki in Tokyo, Japan on 9th March, 2019.
Pierre Gasly Pierre Gasly performs during the Red Bull Showrun Tokyo at Meiji Jingu Gaien Icho Namiki in Tokyo, Japan, on 9th March, 2019.
Pierre Gasly Pierre Gasly performs during the Red Bull Showrun Tokyo at Meiji Jingu Gaien Icho Namiki in Tokyo, Japan, on 9th March, 2019.
Max Verstappen Max Verstappen  performs during the Red Bull Showrun Tokyo at Meiji Jingu Gaien Icho Namiki in Tokyo, Japan, on 9th March, 2019.
Red Bull Racing Show Run 2019 Tokyo, Japan Max Verstappen and Pierre Gasly pose for a portrait during the Red Bull Showrun Tokyo at Meiji Jingu Gaien Icho Namiki in Tokyo, Japan, on 9th March, 2019.

Miközben a Ferrarival úgy tűnik, kisimul a viszony, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner kijelentette, „abszolút” benne van a pakliban, hogy az anyacég első embere, Dietrich Mateschitz kiszáll a Forma-1-ből, ha a sportág nem hozza azt, amit elvár tőle. Horner szerint Mateschitz lelkes az F1-gyel kapcsolatban, a Hondával való együttműködés iránt, de kijelentette:

„Izgalmasnak, költséghatékonynak, remek versenynek kell lennie, és képessé kell válnunk, hogy azonos játéktéren küzdhessünk a gyári csapatokkal. Szerintem, mint mindannyian, mi is arra várunk, hogy milyen lesz az F1 2020 után.” Hozzátette, Mateschitz két csapatot és egy nagydíjat működtet, és „talán mindenki másnál többet fektetett az F1-be”, szerinte „nem tenné ezt, ha nem hinne ebben a sportágban.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!