A Ferrari a téli teszteken mutatott biztató teljesítménye után a 2019-es szezon első versenyhétvégéjén nem találta a kulcsot ahhoz, hogy felvegye a küzdelmet a tempót diktáló Mercedesszel. Az időmérő edzésen a vörösök 0,704 másodperccel maradtak el a rivális első rajtkockát érő idejétől. A futamon Sebastian Vettel csak a negyedik, Charles Leclerc pedig csak az ötödik helyen végzett.
A pole pozíciót megszerző Lewis Hamilton szerint a Ferrari vissza fog térni az első futamon mutatott gyengélkedése után: „Biztos vagyok benne, hogy a Ferrarival valami nem volt rendben azon a hétvégén. Tudom, hogy nagyon jó autójuk van.”
A regnáló világbajnok örül annak, hogy a Red Bull már az első hétvégén versenyképes volt annak ellenére, hogy a tél folyamán a Honda erőforrásaira váltott. „Nagyszerű, hogy a Red Bull is egy szinten van velünk, és azt hiszem, hogy jó csata fog kialakulni köztünk, hármunk között – mondta a címvédő. –Emlékszem Ayrton Sennára a Hondával, akkoriban számolni kellett velük, nagyszerű, hogy újra felzárkóztak.”
Hamilton véleményét osztja a korábbi F1-es pilóta, Bruno Senna is. A brazil szerint a vörös csapatnak nem kell még feladni a reményt, ugyanis az Ausztrál Nagydíj nem feltétlen tükrözi azt a sorrendet, amely a későbbiek során várható.
A Ferrari jó, de a Mercedes erősebbnek tűnik
– mondta a korábbi háromszoros világbajnok Ayrton unokaöccse az olaszországi Astiban, ahol kiállítás nyílt nagybátyja pályafutásáról. – Az első verseny nem tükrözi a világbajnokság lefolyását. A Ferrari számára szomorú első felvonás volt, de az ausztrál pálya különös, egyedi, és talán nem annyira mérvadó az autó egészének megítélését tekintve.”
A Renault korábbi csapatfőnöke, Flavio Briatore azonban kritikus a Ferrarival szemben, és nem gondolja, hogy az olasz alakulat az idén képes lesz megszerezni a világbajnoki címeket.
„Nagyon nehéz lesz számukra – mondta az olasz a Radio Capitalnak. – Semmi sem változott tavalyhoz képest. Három hónapjuk volt a télen, hogy felkészítsék autóikat, de a Ferrarinak még az sem sikerült, hogy csökkentse a különbséget a Mercedeshez képest.”
Az olasz üzletember szerint az idei világbajnoki címre csak két pilóta hajthat majd.
„Így, hogy a Mercedes ennyire erős, az egyetlen verseny Hamilton és Bottas között fog kialakulni. Ahhoz, hogy a Ferrari megverje őket, nyolc-kilenc tizedmásodpercet kell gyorsulniuk. Azt hiszem, hogy a Mercedes dominálni fog.”
Bruno Sennával szemben Briatore szerint az Ausztrál Nagydíjon mutatott forma igenis tükrözi a várható képet a versenyképességet illetően annak ellenére, hogy a melbourne-i aszfaltcsík különleges pályakonfigurációval rendelkezik.
A statisztikák is ezt támasztják alá. 1996 óta rendezik az Ausztrál Nagydíjat Melbourne-ben, és 2006, illetve 2010 kivételével minden alkalommal ez a pálya nyitotta a szezont. Az 1996 és 2018 közötti
23 világbajnoki szezonból 20 alkalommal az a csapat szerezte meg az év végén a konstruktőri világbajnoki címet, amelyik az Ausztrál Nagydíjon kisajátította magának az első rajtkockát az időmérő edzésen.
A kivételt a 2000-es, 2006-os, illetve a 2012-es évad képezi. 2000-ben a McLaren pole pozíciója után a Ferrari nyerte a csapatok versenyét, 2006-ban a Honda erős startja után a Renault húzta be az év végi trófeát, míg 2012-ben a McLaren szezonnyitó első rajtkockája után a Red Bullt koronázták meg.