Az Ausztrál Nagydíj fölényes megnyerése után sem változott a Mercedes álláspontja, James Vowles, az istálló stratégája továbbra is túlságosan nagy kockázatnak tartja, hogy az élről kihívják a pilótájukat kereket cserélni a leggyorsabb versenykör eléréséért járó bónuszpont megszerzése érdekében.
A futamot megnyerő Valtteri Bottas egy kerékcseréhez szükséges időnél nagyobb előnnyel vezette a melbourne-i futamot, amikor megkérdezte a rádión a mérnökét, hogy mi a terv, kiálljon-e a bokszba új gumikért. Amikor elmondták neki, hogy ezt nem tervezik, közölte, hogy akkor a használt gumikkal fog próbálkozni, így is tett, és Lewis Hamiltonhoz hasonlóan ő is rákapcsolt a végére.
Ez egyáltalán nem tetszett Toto Wolffnak, a Mercedes csapatfőnökének, még úgy sem, hogy Bottas végül megszerezte a bónuszpontot, de Vowles az istálló kérdezz-felelek videójában elárulta, „felfokozott vita” zajlott arról, hogy adjanak-e új abroncsokat a futam végén a finn pilóta autójára.
Kockázatot rejt magában az, ha pusztán azért végrehajtunk egy extra bokszkiállást, hogy megszerezzük a verseny leggyorsabb körét”
– szögezte le Vowles, aki azzal vált híressé, hogy Hamiltontól elnézést kért a tavalyi Osztrák Nagydíjon az elszámolt taktika miatt, Bottasszal pedig személyesen közölte, hogy csapatutasítás miatt félre kell állni Szocsiban a világbajnoki címre hajtó Hamilton elől. A brit szakember szerint ilyenkor a szerelők és a pilóta is egyaránt hibázhat.
„Lehet, hogy az egyik kereket nem rögzítik megfelelően, az autó kihajt, aztán kiesik. Az is előfordulhat, hogy a pilóta véletlenül átmegy a záróvonalon a bokszutca bejáratánál vagy a kijáratnál. Mindkettőnek súlyos következményei lehetnek, és hirtelen értelmetlenné válik, hogy [a szezon során] majdnem egy győzelemnyi pontra hajtunk ahhoz képest [hogy egy futamon] mennyit lehet szerezni.”
Vowles szerint azonban az sem volt veszélytelen, amit végül Bottas tett, hiszen „kicsúszhatott volna, hibát követhetett volna el vagy kockázatnak tehette volna ki az autót”, ettől függetlenül méltatta a finn pilótát azért, mert jó helyzetbe hozta magát a verseny végére.
„Valtteri és Lewis is remek munkát végzett az abroncsaik kezelése terén, hiszen próbáltak a lehető legtöbb gumit megtartani, így a verseny végén hajthattak a leggyorsabb körre. Valtteri abroncsai kissé jobb állapotban voltak, és az ő padlólemeze nem is sérült meg úgy, mint Lewisé, szenzációs teljesítménnyel a lehető legtöbb pontot szerezte.”