Mercedes' British driver Lewis Hamilton steers his car during the qualifying session ahead of the Formula One Bahrain Grand Prix at the Sakhir circuit in the desert south of the Bahraini capital Manama, on March 30, 2019. - The Formula One Bahrain Grand Prix will be held on March 31. (Photo by Andrej ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke csalódottan fogadta a Bahreini Nagydíj időmérő edzésének végeredményét, miután a címvédő istálló csak a második sort szerezte meg, és egyelőre csak a sötétben tapogatózik lemaradásának okait kutatva.
Azok után, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a Mercedes lehengerlő teljesítményt nyújtott kettős győzelmet aratva, bahreini időmérő edzésen Lewis Hamiltonnak a harmadik, Valtteri Bottasnak a negyedik hellyel kellett megelégednie. A csapatfőnököt az időmérőt megelőző három szabadedzésen látottak miatt nem érte meglepetésként az eredmény.
Azt hiszem, az a végeredmény született, amelyet vártunk a szabadedzések után.
– kezdte az értékelését Wolff. – Mindenféleképpen csalódást keltő a különbség, meg kell vizsgálnunk, hogy mi okozta [a lemaradást]."
Wolff magabiztos a W10 versenyteljesítményét illetően, ugyanis a pénteki edzések azt mutatták, hogy a Mercedes nagyon közel volt a Ferrarihoz, különösképpen a lágy abronccsal bánt kíméletesen. A csapatfőnök szerint ugyanakkor jó végsebességre lesz szükségük, ha a pályán akarnak előzni.
A hosszú etapokon egészen jól teljesítettünk, de hiányzik az egyenesekben a végsebességünk. Ki kell vizsgálnunk, hogy ennek az oka a motorerő vagy a légellenállás.
Ez nem jó a versenyre nézve sem, ugyanis gyors autóra van szükség az egyenesekben az előzéshez."
Lewis Hamilton örült annak, hogy az időmérő végére jelentősen tudták csökkenteni a hátrányukat a Ferrarival szemben, Wolffhoz hasonlóan pedig a végsebesség hiányát emelte ki,
képtelen volt megérteni, hogy az olaszok miként voltak képesek az egyenesekben ekkora tempóval menni.
„Hihetetlen végsebessége volt a Ferrarinak, hogy őszinte legyek, fogalmam sincs, hogy hogyan tudtunk a végére ennyire felzárkózni rájuk. Az egyenesekben óriási volt a tempójuk, ami a legfőbb oka volt a veszteségünknek.
Valahogyan hatalmas sebességet találtak az egyenesekben. Az első szektorban két-három tizedmásodpercet veszítünk, ahol valójában csak a végsebesség számít."
A harmadik rajtpozíció ellenére Hamilton nem csügged, és azt is elmondta, hogy a bahreini pálya valahogyan mindig kevésbé feküdt a Mercedes autóinak. „Valahogyan az évek során soha sem passzolt annyira ez a pálya az autónkhoz, de végül egész jó pozícióba kerültünk ma."