A Forma-1 tavaly óta pedzegeti egy első ránézésére teljességgel értelmetlen szabályváltoztatás bevezetését, nevezetesen azt, hogy az időmérő edzések nem a most érvényben levő három, hanem négy részből álljanak, azaz a Q3 után következzen egy Q4 is. Sportszakmailag ezt a módosítást semmi nem indokolja, a sportág bevételeit azonban növelheti, hiszen így több reklámidőt lehet értékesíteni az új időmérőrésszel járó extra szünetben. A pilóták között már tavaly sem fogadta kitörő lelkesedés az ötletet, az F1 azonban nem tágít, és már a csapatok segítségét kéri a bevezetéséhez.
Az időmérő hossza nem változna, ugyanúgy 60 percből állna, csupán a szünetek és az adott részek hosszával variálnának. A Q1 a jelenlegi 18 perc helyett 12 percből állna, és 5 helyett 4 pilóta esnek ki a végén, a Q2 15 percesről szintén 12 percesre zsugorodna, és szintén 5 helyett 4 pilótától búcsúznánk, majd jönne a jelenleg 12 perces helyett egy 10 perces Q3, amelyben még nem a pole pozícióról döntenének, csak újabb 4 kiesőről, hogy aztán egy 10 perces, 8 pilótát felvonultató Q4-ben dőljön el a rajtelsőség sorsa.
Ami pedig a változtatásra ösztönzi az F1-et, hogy a részek közötti jelenlegi egy 7 perces és egy 8 perces szünetet két 5 perces és egy 6 perces szünet váltaná fel, jobban elosztva az időmérő alatti reklámokat.
A Liberty olyannyira komolyan gondolja, hogy 2020-tól bevezeti az új rendszert, hogy április 30-ig az F1 Commissionben meg is tervezi tartani az erről szóló szavazást, a Racefans értesülései szerint előtte azonban a csapatok segítségét kéri a tisztábban látáshoz. Az új szisztéma sarokköve ugyanis az, hogy sokan adott esetben friss gumi nélkül maradhatnak a Q4-re, mivel az összes szettet elhasználhatják arra, hogy egyáltalán bejussanak oda. A pilóták jelenleg 13 száraz gumiszettel kezdik meg a versenyhétvégét, a Q3-ba jutók pedig egy extra szettet is kapnak, a Q4 bevezetésével azonban további egy extra szettre lenne szükség, különben az óriási tempóelőnyben levő topcsapatokon kívül aligha maradna bárkinek friss abroncsa a döntőre.
Ez azonban megnövelné a költségeket is, a Pirellinek ugyanis a teljes szezonra vetítve 1680-nal több gumit kellene gyártania,
amiknek a fele aztán úgy menne a kukába, hogy akár egyszer is használták volna.
A Liberty azt szeretné a csapatoktól, hogy a kifejlett szimulációikat használva elemezzék ki, hogy miként gazdálkodnának az abroncsokkal abban az esetben, ha négy szakaszból állna az időmérő edzés,
ezáltal igyekeznek megtudni, hogy valamilyen más megoldás is létezik-e a gumihiány megelőzésére az említett extra szettek legyártásán kívül, azaz lehet-e a jelenlegi mennyiséggel úgy gazdálkodni, hogy elég legyen a Q4-re is.
„Nem látom sürgetőnek ezt a változtatást, mit nyernénk vele? – tette fel a kérdést Nico Hülkenberg Bahreinben. – A topcsapatoknak megvan az az előnye, hogy sokkal gyorsabbak a többieknél, ez pedig megadja nekik azt a rugalmasságot, amivel könnyebben alkalmazkodnak az ilyen szabályváltozásokhoz, mint a lassabbak. Nem hiszem, hogy ez jó megoldás lenne."