Az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után több pilóta is bírálta a Pirelli abroncsait, amelyek szerintük még mindig hajlamosak a túlmelegedésre, miközben egy másik autót üldöznek a futamok során. Az idei szezon előtt több, aerodinamikát érintő szabálymódosítás is történt, ezek a pilóták egy része szerint elérték a céljukat, a gumikkal viszont továbbra sincsenek kibékülve.
A Pirelli legalább a 2023-as szezon végéig az F1 hivatalos gumiszállítója marad, így a pilótákkal és a csapatokkal közösen kell megoldásokat találniuk. Mario Isola, a gyártó autósportért felelős vezetője kész is meghallgatni a panaszokat, de konkrétumokat vár a versenyzőktől. Melbourne után Romain Grosjean és Alexander Albon bírálta elsősorban az idei abroncsokat.
Grosjean szerint tavaly óta nem változott a helyzet, „amint elkezdjük nyomni, csúszkálunk és tapadást vesztünk”, és az újonc Albon is úgy vélte, hogy „egymás után nem lehet két körnél tovább támadni túlmelegedés nélkül.” Ettől függetlenül Melbourne-ben nem volt jellemző a spórolás az abroncsokkal és látványos küszködést sem lehetett megfigyelni.
Elfogadom a megjegyzéseket, ha részletesebben elmagyarázzák, hogy mi a gond a kerekekkel. A túlmelegedés? A kopás? Micsoda?
– kérdezett vissza Isola. – Nyilvánvaló, hogy folyamatosan dolgozunk a termékünkön. Már most a 2020-as gumikat fejlesztjük, még akkor is, ha tudjuk, hogy az lesz az utolsó éve a 13 colos kerekeknek, ezért felesleges erre plusz fejlesztést és pénzt fordítani a 18 collos fejlesztése helyett, de jobb terméket akarunk szállítani” – szögezte le.
„Amikor ilyen általános dolgokat mondanak, akkor nehéz a helyzet, mert meg kell tudnom, hogy ki mondta, és miért – árulta el. – Néha nehéz megtalálni a pilótákat és beszélgetni velük, néha ezért is megyek el a versenyzői eligazításra, hogy megértsem az ő szemszögükből is, hogy milyen téren fejlődünk. Ez nagyon hasznos, hiszen ők vezetik az autókat, és ők érzik, mit kell javasolni.”
A Pirelli a jövő héten Fernando Alonso véleményére is támaszkodhat,
mivel a McLaren egyik autójában ő fog gumitesztet végezni a 2020-as szezon előkészületei jegyében. Alonso korábban szintén bírálta az abroncsokat, érdekes lesz látni, hogy a gumifejlesztés szempontjából független tesztpilótaként tud-e olyan visszajelzéseket adni, ami segítheti a munkát a továbbiakban.