Két kettős győzelemmel kezdte a szezont a Mercedes, ami annak fényében meglepő, hogy a teszteken a Ferrari tűnt a legerősebbnek. A Scuderia az idénynyitón alulteljesített, Bahreinben viszont Charles Leclerc már szinte a kezében érezhette a győzelmet, amikor motorhiba miatt lelassult, és Lewis Hamilton vezetésével mindkét Ezüstnyíl megelőzte őt.
„Hatalmas eredmény és nagy megkönnyebbülés ez nekünk egy olyan hétvége után, amely során nem voltunk olyan versenyképesek, mégis sok ponttal tértünk haza – nyilatkozta James Allison, a Mercedes technikai igazgatója. – Ráadásul, világos jeleket látunk arra vonatkozóan, hogy mit kell tennünk, milyen irányba kell fejlesztenünk az autót, hogy a bahreini gondokat később ne szenvedjük el.”
Allison szerint az autó teljesítményét olyan szintre kell hozniuk, hogy amikor kissé megbotlanak, akkor is az élen lehessenek. Elismerte, minden csapat erre törekszik, szerinte azonban a Mercedes „viszonylag jó” volt e téren az előző szezonok során is. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is rámutatott, hogy az idei végső sikerhez az összeszedettségre is szükségük lesz.
Az idénynyitó és a bahreini hétvége is az elvárásoktól eltérően alakult, Allison szerint a Mercedes szinte „repült” Ausztráliában, a második forduló során azonban „kissé boldogtalan” volt.
„Ideges volt a hátulja, durván bánt a gumikkal, ezek aztán hátul túl is melegedtek, így itt-ott 1-2 tizedet vesztettünk a Ferrarihoz képest. Nekik most volt olyan hétvégéjük, mint nekünk két héttel ezelőtt Melbourne-ben” – utalt arra, hogy Melbourne-ben a két Mercedes, Szahírban pedig a két Ferrari indult az élről, noha a futamon csak Leclerc-nek volt esélye a győzelemre.
„A legegyszerűbb magyarázat az, hogy ez egy nagyon-nagyon nehéz sportág, ahol abszolút mindennek tökéletesnek kell lennie ahhoz, hogy olyan hétvégénk legyen, mint Melbourne-ben. Ott minden nekünk kedvezett – kommentálta az erőviszonyok változását Allison. –
Sokkal keményebb eredményt vártunk Ausztráliában, hiszen a téli tesztek után azt gondoltuk, hogy mi fogjuk üldözni a Ferrarikat.
„Ehelyett kiderült, hogy minden edzésen és az időmérőn, majd a versenyen is szinte repültünk, különösebb erőkifejtés nélkül az élre álltunk, majd nagyon jó eredményt értünk el. Aztán elmentünk Bahreinbe, és hirtelen hátrányba kerültünk.”