A Ferrari amellett, hogy az időmérő után a versenyen sem tudta tartani a lépést a Mercedesszel, azzal hívta fel magára leginkább a figyelmet a Kínai Nagydíjon, hogy három futam alatt már harmadszor alkalmazott csapatutasítást. Ausztráliában Charles Leclerc nem előzhette meg Sebastian Vettelt, majd Bahreinben arra kérték, hogy még két körig maradjon a német mögött, míg Sanghajban el kellett engednie négyszeres világbajnok csapattársát. Ausztráliában Leclerc eleget tett a kérésnek, míg Bahreinben nem, most pedig ismét betartotta az utasítást. Mattia Binotto csapatfőnök megérti, ha fiatal pilótája dühös a csapatra a döntés miatt, de állítja, nem Vettelt favorizálták vele szemben.
Míg Bahreinben Leclerc egész hétvégén gyorsabb volt Vettelnél, Kínában hátrányban volt a négyszeres világbajnokkal szemben. Ennek ellenére a rajtnál el tudott menni a 3. helyről induló másik Ferrari mellett, az élen haladó két Mercedest azonban nem tudta követni, folyamatosan szakadt le Lewis Hamiltontól és Valtteri Bottastól. A Ferrarinál ezt nem nézték sokáig tétlenül, előbb a tempó növelésére kérték a monacóit, majd félreállították Vettel elől. Leclerc hiába zúgolódott már a rádióban is, a Ferrarit ez nem hatotta meg.
Mattia Binotto csapatfőnök később azzal magyarázta a döntést, hogy nem akarták elengedni a Mercedeseket, Leclerc tempója pedig nem volt elég ahhoz, hogy csökkentsék a különbséget.
„A versenynek abban a szakaszában a Mercedesek valamivel gyorsabbak voltak, ezért mi meg akartuk adni Sebastiannak is a lehetőséget, hogy lássuk, képes-e csökkenteni a távolságot hozzájuk képest – mondta Binotto a Sky Sportsnak. – Nem az egyik versenyzőnket favorizáltuk a másikkal szemben, hanem csak csapatként próbáltuk megtenni, amit csak tudtunk.”
Binotto megérti, ha Leclerc-nek nem tetszett a döntés, de kitart amellett, nem őt akarták hátráltatni, és legközelebb lehet, hogy pont neki fognak kedvezni egy ilyen helyzetben.
Megértem Charles érzéseit, minden joga megvan hozzá, hogy dühös legyen, ezt el kell fogadnunk,
de legközelebb talán majd ő fog profitálni a csapat döntéséből.”
Maga Leclerc a rádióban hiába tűnt feldúltnak, közvetlenül a verseny után nem akart elhamarkodottan ítéletet mondani a csapatutasítás fölött.
Meg kell értenem a teljes képet, beszélnem kell a mérnökökkel, biztos vagyok benne, hogy van magyarázat arra, hogy miért ez a döntés született, nem akarok semmilyen butaságot mondani azelőtt, hogy ezt megtenném
– mondta a monacói, aki belül azért érezte, hogy ez a mostani, csapatutasítással vagy anélkül, de nem az ő futama volt. – Az egész hétvége sem volt olyan, amilyet szerettem volna. Az időmérő rendben volt, a szabadedzések viszont nem, a versenynek is úgy kellett nekivágnom, hogy nem voltak megfelelő megtankolt autós versenyszimulációk mögöttem.”
A második kerékcserék alkalmával a Ferrari jóval tovább hagyta kint a kemény gumikon Leclerc-t, mint csapattársát, ezzel látszólag megfosztva őt az esélytől, hogy a futam végén megpróbálja visszaszerezni Max Verstappentől a negyedik helyet.
Ezt a döntést Leclerc megértően fogadta.
„Ha az én versenyemet nézzük, akkor nyilván előbb kellett volna kiállnunk a második kerékcserére, viszont ha a csapatét, akkor szerintem a helyes döntés született. Megpróbálták lelassítani a Mercedest, és megadni Sebnek az esélyt, hogy felzárkózzon, szerintem ez volt a cél. Nem vált be, de legalább megpróbáltuk.”
Ami Sebastian Vettelt illeti, a négyszeres világbajnok először állhatott dobogóra az idei szezonban, a Ferrari bahreini tempójából kiindulva azonban aligha arra számított, hogy a harmadik hellyel kell majd beérnie.
Arra a kérdésre, hogy tehettek-e volna bármit azért, hogy versenyben legyenek a Mercedesszel, először hosszas csönd volt a válasz a részéről.
„Nem igazán – mondta bizonytalanul Vettel némi gondolkodás után a Sky Sportsnak. – Talán nem volt tökéletes a hétvégénk, de szerintem elég jó munkát végeztünk azzal, hogy a megfelelő működési tartományba hozzuk az autót. A verseny alatt néhány dolog világosabbá vált a körök múlásával, de a Mercedes nagyon erős volt, akárcsak Ausztráliában, úgyhogy
nem hiszem, hogy meg tudtuk volna őket állítani ezen a versenyen.
A befutó után Vettel elmondta, hogy van min dolgozniuk a gyárban, mert bár jó eredményt értek el szerinte, a nagyszerűtől azért ez messze van. Ugyanezt erősítette meg Binotto is. „Kétségtelenül nem voltunk elég gyorsak a győzelemhez, a Mercedes az egész hétvégén gyors volt. Érdekes, hogy egyik versenyről a másikra teljesen meg tud változni a helyzet, mi gyorsak voltunk Bahreinben, most azonban pont az ellenkezője a helyzet.
Jelenleg nincs világos elképzelésünk arról, hogy miért nem tudtuk hozni a bahreini tempónkat ezen a hétvégén, meg kell vizsgálnunk az adatokat.
Most az a feladatunk, hogy fejlesszük az autót, amennyire csak tudjuk ahhoz, hogy ezentúl mi legyünk elöl.”