A bahreini fellángolás után, a Kínai Nagydíj időmérő edzésén is sima vereséget szenvedtek a Ferrarik a Mercedestől. Az Ezüstnyilak nagyságrendileg 0,3 másodperccel gyorsabbnak bizonyultak az olaszok autóinál, kisajátították az első rajtsort, míg Sebastian Vettel és Charles Leclerc kénytelen volt beérni a 3-4. hellyel.
A Ferrari az előszezoni tesztek során az idei favoritnak tűnt, az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon mutatott gyenge formájukat kisiklásnak tartották, de Sanghajban ismét ők az üldözők, ráadásul Vettel szerint a hátrányuk túl nagy a Mercedeshez képest.
„Azt szeretnénk, hogy éppen a fordítottja legyen a helyzet, de összességében egészen jó edzést zártunk. Fontos, hogy ha már nem tudtuk megverni őket, akkor legalább szorosan mögöttük vagyunk, így lehet néhány lehetőségünk holnapra. Sikerült javítani az autónkon tegnaphoz képest, emiatt egészen elégedett vagyok, de azért nem teljesen. Azt hiszem, még lett volna valamennyi a kocsiban. Kissé nehéz volt összerakni ma a köröket."
Csapat | Első szektor | Második szektor | Harmadik szektor |
Mercedes | 23,921 | 27,016 | 40,240 |
Ferrari | 23,933 | 27,133 | 40,438 |
A Ferrari a szezonkezdet óta nem igazán tud úrrá lenni az autóján, Vettel a bahreini tesztet is arra próbálta használni, hogy kiismerje az SF90 jellegzetességeit. Sanghajban bevallotta, hogy a csapat még mindig sötétben tapogatózik az autó néhány tulajdonságával kapcsolatban, de hisz abban, hogy sikerül megtalálniuk a kulcsot ahhoz, hogy az SF90 minden pályán úgy viselkedjen, mint Barcelonában.
Erős alapjaink vannak. Nagyon jól kezdtünk Barcelonában, nagyon jók, nagyon erősek voltunk.
Azóta azonban küszködünk azzal, hogy megismételjük ezt. Az elmúlt két versenyen különböző problémáink voltak, emiatt nem lehetünk elégedettek. Megpróbál az ember ilyenkor úgy vezetni, hogy minimalizálja a gondokat, és máshogy beállítani az autót."
Vettel szerint az SF90 versenyképes autó, de hangsúlyozta, hogy a csapatnak még mindig keményen kell dolgoznia, hogy a legtöbbet sajtolja ki az új konstrukcióból. „Azt hiszem, hogy folyamatosan visszatérünk (a Barcelonában látott) formához, egyre jobban megértjük, hogy melyik pálya mit kíván. Az autó erős, csak rajtunk múlik, hogy kihozzuk a legtöbbet belőle."
A Ferrari másik pilótája, Charles Leclerc az időmérőre megtalálta a gyógyszert autójának egyensúlyi problémáira azok után, hogy a szabadedzéseken nem érzett rá a kínai aszfaltcsíkra.
„Hibát követtem el az utolsó körömön, aminek nem lett volna szabad megtörténnie – kezdte a fiatal versenyő. - Ugyanakkor van néhány bíztató jel, ugyanis a szabadedzéseken el voltam veszve, eléggé szenvedtem. Végül változtattunk az időmérő edzésre, ami eredményt hozott, és én is jobban vezettem, a köridők pedig javultak.
A monacói versenyző nem tudja még, hogy mit tartogat a holnap, ugyanis a második edzésen technikai gondok miatt nem tudott versenyszimulációt tartani.
„Egészen rendben van, de azért csalódást keltő is, ugyanis szerintem több is lett volna a mai napban. Meglátjuk, mi lesz a holnapi futamon, a legtöbbet próbálom kihozni."