The car of Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc is removed off the track after he crashed during the qualifying session for the the Formula One Azerbaijan Grand Prix in Baku on April 27, 2019. (Photo by Alexander NEMENOV / AFP)
Vágólapra másolva!
A Ferrari pilótája, Charles Leclerc saját magát hibáztatja azért, amiért az időmérő edzés második szekciójában a falnak csapta az autóját. A monacói versenyző egyenesen butának nevezte magát a hibáért azok után, hogy az időmérő előtti három szabad edzést könnyedén megnyerte.
Az ígéretesen alakuló szabadedzések után a várakozásoktól elmaradó eredményt értek el a Ferrari versenyzői az Azeri Nagydíj időmérő edzésén. Sebastian Vettel szoros küzdelemben, de alulmaradt a két Mercedesszel szemben, és csak a 3. helyezett lett, Charles Leclerc pedig a balesetet szenvedett a Q2-ben, ezért csak a 9. helyen rangsorolták.
A Ferrari a többi istállótól eltérő taktikával próbálkozott a Q2-ben, mindkét autójukat közepes gumikkal küldték ki, ezért a szokásosnál is nagyobb nyomás alatt autóztak a pilótáik, hiszen a csökkenő hőmérsékletű pályán nagyon kellett igyekezniük, hogy továbbjutást érő köridőt érjenek el. Ez Leclerc-nek elsőre sikerült, de javítani próbált, ekkor törte össze az autóját a 8-as, 9-es kanyarnál.
Galéria: Az Azeri Nagydíj szombati napja - Galéria
1/33
Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas steers his car during the third practice session ahead of the Formula One Azerbaijan Grand Prix in Baku on April 27, 2019. (Photo by Alexander NEMENOV / AFP)
Az előző körben Vettel is ráijesztett a csapatra, mert ő is súrolta a falat, de időveszteséggel megúszta, csupán azzal fizetett a hibájáért, hogy az újraindítás után neki is lágy gumikkal kellett küzdenie a továbbjutásért. Ez végül sikerült neki, ellentétben az ifjú monacóival, aki akár a pole pozícióra is esélyes lehetett volna.
Nagyon szomorú vagyok amiatt, ami ma történt
– kezdte értékelését a korábbi Forma-2-es bajnok a Sky Sports műsorában. – Megérdemlem, hülye voltam, ahogyan azt a rádión keresztül is mondtam. Most már lenyugodtam, de továbbra is azt gondolom, hogy ez hülyeség volt. Megpróbálok tanulni az esetből, és erősebben visszatérni, holnap pedig nagyon jó versenyt futni."
"Nem akarok semmi butaságot mondani, de az első, második és a harmadik edzés, valamint az első időmérő szakasz után, azt hiszem, hogy az első rajtkocka lehetséges volt, megvolt a szükséges teljesítményünk. Megpróbálok holnap erősebb lenni."
Leclerc később nyomatékosította, hogy nem akar kifogásokat keresni, és csak magát okolja a baleset miatt, amit látva John Elkann, a Ferrari elnöke is csak csóválni tudta a fejét. Az ifjú pilóta elmondta, azt rontotta el, hogy közepes keverékű gumikkal is olyan féktávot próbált venni, mint korábban a lágyakkal. Azt ígérte, vasárnap keményen odateszi majd magát, és előzésekre készült.
Vettel szerint nem orozták el tőlük a pole-t
A Ferrari egyetlen állva maradt versenyzője, Vettel is csak a harmadik helyet szerezte meg a Q3-ban. A német pilóta tavaly az első rajthelyről indulhatott, a hétvégén azonban nem találta az összhangot a pályával, a szabadedzéseken is kikapott Leclerc-től, és a baleset előtt a Q2-ben is lassabb volt nála. Elárulta, az időmérő végén magabiztosabb lett, de így sem érezte magát teljesen harmóniában az autójával.
„Nem tudom, hogy ellopták-e (az első rajtkockát), szerintem egyszerűen picivel gyorsabbak voltak ma nálunk – válaszolta Vettel arra a kérdésre, hogy a Mercedes meglepte-e a Ferrarit azok után, hogy az olaszok tűntek a legerősebbnek az egész hétvégén.
Számomra lassan indult az egész, a végén jobb lett, de még mindig trükkös maradt a dolog. Az edzés nagyon hosszúra nyúlt, a nap pedig már lemenőben volt."
A négyszeres világbajnok nem volt elégedett a végeredménnyel, a látottak alapján jobb pozíciókkal számolt csapata számára. „Nehéznek bizonyult megtalálni az egyensúlyt aközött, hogy a kivezető körön mennyire legyünk agresszívak, és közben a szélárnyékra is figyeljünk. Jó volt a köröm, de nem kaptam szélárnyékot, ami miatt veszítettem egy kicsit. Szerintem a legtöbbet hoztuk ki, de jobb edzésben reménykedtünk Charles-lal, és én is közelebb akartam kerülni az elejéhez."
Vettel az időmérő után hozzátette, hogy az utolsó körén hiányzott neki a szélárnyék. Szerinte akár 0,5 másodpercet is lehet nyerni azzal, ha egy pilótát húz egy előtte álló, de a forgalommal együtt is 0,3 másodpercre becsülte az esetleges előnyt, neki pedig pont ennyi hiányzott ahhoz, hogy szorosan Bottas eredménye körül zárjon.