Vágólapra másolva!
A Ferrari pilótája, Charles Leclerc saját magát hibáztatja azért, amiért az időmérő edzés második szekciójában a falnak csapta az autóját. A monacói versenyző egyenesen butának nevezte magát a hibáért azok után, hogy az időmérő előtti három szabad edzést könnyedén megnyerte.

Az ígéretesen alakuló szabadedzések után a várakozásoktól elmaradó eredményt értek el a Ferrari versenyzői az Azeri Nagydíj időmérő edzésén. Sebastian Vettel szoros küzdelemben, de alulmaradt a két Mercedesszel szemben, és csak a 3. helyezett lett, Charles Leclerc pedig a balesetet szenvedett a Q2-ben, ezért csak a 9. helyen rangsorolták.

A Ferrari a többi istállótól eltérő taktikával próbálkozott a Q2-ben, mindkét autójukat közepes gumikkal küldték ki, ezért a szokásosnál is nagyobb nyomás alatt autóztak a pilótáik, hiszen a csökkenő hőmérsékletű pályán nagyon kellett igyekezniük, hogy továbbjutást érő köridőt érjenek el. Ez Leclerc-nek elsőre sikerült, de javítani próbált, ekkor törte össze az autóját a 8-as, 9-es kanyarnál.

Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Carlos Sainz, McLaren Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, McLaren, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Helmut Marko, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Mercedes, Azeri Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Haas F1 Team, Azeri Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Kevin Magnussen, Max Verstappen, Azeri Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Haas F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel, Azeri Nagydíj

Az előző körben Vettel is ráijesztett a csapatra, mert ő is súrolta a falat, de időveszteséggel megúszta, csupán azzal fizetett a hibájáért, hogy az újraindítás után neki is lágy gumikkal kellett küzdenie a továbbjutásért. Ez végül sikerült neki, ellentétben az ifjú monacóival, aki akár a pole pozícióra is esélyes lehetett volna.

– kezdte értékelését a korábbi Forma-2-es bajnok a Sky Sports műsorában. – Megérdemlem, hülye voltam, ahogyan azt a rádión keresztül is mondtam. Most már lenyugodtam, de továbbra is azt gondolom, hogy ez hülyeség volt. Megpróbálok tanulni az esetből, és erősebben visszatérni, holnap pedig nagyon jó versenyt futni."

"Nem akarok semmi butaságot mondani, de az első, második és a harmadik edzés, valamint az első időmérő szakasz után, azt hiszem, hogy az első rajtkocka lehetséges volt, megvolt a szükséges teljesítményünk. Megpróbálok holnap erősebb lenni."

Leclerc később nyomatékosította, hogy nem akar kifogásokat keresni, és csak magát okolja a baleset miatt, amit látva John Elkann, a Ferrari elnöke is csak csóválni tudta a fejét. Az ifjú pilóta elmondta, azt rontotta el, hogy közepes keverékű gumikkal is olyan féktávot próbált venni, mint korábban a lágyakkal. Azt ígérte, vasárnap keményen odateszi majd magát, és előzésekre készült.

Vettel szerint nem orozták el tőlük a pole-t

A Ferrari egyetlen állva maradt versenyzője, Vettel is csak a harmadik helyet szerezte meg a Q3-ban. A német pilóta tavaly az első rajthelyről indulhatott, a hétvégén azonban nem találta az összhangot a pályával, a szabadedzéseken is kikapott Leclerc-től, és a baleset előtt a Q2-ben is lassabb volt nála. Elárulta, az időmérő végén magabiztosabb lett, de így sem érezte magát teljesen harmóniában az autójával.

Vettel egész hétvégén szenvedett autójának egyensúlyával, csak a 3. rajthelyet szerezte meg Forrás: AFP/Alexander Nemenov

„Nem tudom, hogy ellopták-e (az első rajtkockát), szerintem egyszerűen picivel gyorsabbak voltak ma nálunk – válaszolta Vettel arra a kérdésre, hogy a Mercedes meglepte-e a Ferrarit azok után, hogy az olaszok tűntek a legerősebbnek az egész hétvégén.

A négyszeres világbajnok nem volt elégedett a végeredménnyel, a látottak alapján jobb pozíciókkal számolt csapata számára. „Nehéznek bizonyult megtalálni az egyensúlyt aközött, hogy a kivezető körön mennyire legyünk agresszívak, és közben a szélárnyékra is figyeljünk. Jó volt a köröm, de nem kaptam szélárnyékot, ami miatt veszítettem egy kicsit. Szerintem a legtöbbet hoztuk ki, de jobb edzésben reménykedtünk Charles-lal, és én is közelebb akartam kerülni az elejéhez."

Vettel az időmérő után hozzátette, hogy az utolsó körén hiányzott neki a szélárnyék. Szerinte akár 0,5 másodpercet is lehet nyerni azzal, ha egy pilótát húz egy előtte álló, de a forgalommal együtt is 0,3 másodpercre becsülte az esetleges előnyt, neki pedig pont ennyi hiányzott ahhoz, hogy szorosan Bottas eredménye körül zárjon.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!