Vágólapra másolva!
A négyszeres világbajnok örül a jó kezdésnek, de így is csak azt reméli, hogy a Mercedes közelébe juthat. Charles Leclerc a leggyorsabb kör ellenére sem lát tisztán.

Új padlólemezzel felvértezve a két Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a bakui második szabadedzésen. Ezúttal Charles Leclerc diktálta a tempót, a pálya hossza ismeretében is jelentős, majd’ 7 tizedmásodperces előnnyel a 3. helyezett Lewis Hamilton előtt.

A Ferrari programját kissé befolyásolta, hogy lényegében törölték az első szabadedzést, akkor Sebastian Vettel a régi, Leclerc pedig az új padlólemezt tesztelte volna, végül a délutáni tréningre mindkét autót az új alkatrésszel látták el. A köridők egyelőre jól alakultak, egy körön gyors a Ferrari, de Vettel ebből nem akart messzemenő következtetést levonni.

Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari

„Nem szeretem a pénteki jósolgatást, itt egy jó körhöz nyilvánvalóan az kell, hogy megtaláljuk a ritmust, ezért nehéz nap volt a mai a sok piros zászló és a megszakítások miatt, de így is oké volt. Itt mindig nagyon nehéz a péntek, de mókás. Az autó úgy tűnik, jól működött. Tudunk még javítani, de elégedett vagyok a kiindulási ponttal, de talán többet mutattunk a Mercedesnél.

Vettel hozzátette, ő is csúszósnak és piszkosnak érezte az aszfaltot, Valtteri Bottashoz hasonlóan neki is időre volt szüksége, hogy felvegye a ritmust a pályán, de „összességében elégedett” volt az SF90-essel, de ahogy ez ilyenkor szokás, kiemelte, hogy további fejlődésre is szükség van. „Azt hiszem, az időmérő nagyon szoros lesz, mert arra számítok, hogy a riválisaink nagyon gyorsak lesznek holnap.”

Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, merchandising, szurkolók
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szimulátor, Fanatec
Forma-1, Baku City Circuit, szurkolók, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Jurgen Hubbert, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Pirelli gumik, Azeri Nagydíj
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Azeri Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Baku City Circuit, Azeri Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Red Bull Racing, Pirelli gumi, Azeri Nagydíj
Forma-1, Azeri Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Azeri Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Azeri Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari

Bár ő diktálta a tempót, Leclerc sem akart elhamarkodott kijelentéseket tenni a versenyképességével kapcsolatban. A monacói pilótának nagy szerencséje volt, mert az első szabadedzésen az ő autója csak meglazította azt a csatornafedelet, amit George Russell később fel is tépett, így a Ferrari egyben maradt, és akár a győzelemért is küzdhet a továbbiakban.

– vélte. – Főleg a hosszú etapokat tekintve, amelyekben a forgalom döntő tényező lehetett. Időmérős körülmények között jól éreztem magam, de ezen a téren is csak holnap látunk majd tisztábban. Ugyanakkor még sok feladat vár ránk, hogy kihozzuk a maximumot az SF90-ből, erre fogunk koncentrálni az utolsó edzésen. Ha sikerrel járunk, versenyképesek leszünk.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!