Verstappen: Szélárnyékkal a pole-ért küzdhettünk volna

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
BAKU, AZERBAIJAN - APRIL 27: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during final practice for the F1 Grand Prix of Azerbaijan at Baku City Circuit on April 27, 2019 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1Z5QRHS6W1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Őrült versenyre számít a Red Bull pilótája, aki a 4. hely elérése után elégedett volt az autója működésével. Pierre Gasly is úgy érzi, az idén először összeálltak a beállítások.

A 4. helyet szerezte meg Max Verstappen a vasárnap zajló Azeri Nagydíjra a két Mercedes és Sebastian Vettel mögött, de úgy érzi, ha nem lett volna egyedül a Q3-ban a pályán, akár még a pole pozícióért is küzdhetett volna. A csapat elsőként küldte ki Verstappent, aki egy etapot, de több mért kört teljesített, így kivédték a piros zászló esetleges veszélyét, viszont nem kapott szélárnyékot sem.

„Kellemes meglepetésként ért, hogy ilyen versenyképesek voltunk, nem rossz a második sorból indulni. Minden nagyon simán ment, de a Q3-ban a többiekétől eltérő taktikát alkalmaztunk, mert csak egy gumiszettünk volt, úgyhogy magamra maradtam. Ezen a pályán ez nagyon fájdalmas, mert az ember időt veszít azokhoz képest, akik kapnak szélárnyékot.”

Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Carlos Sainz, McLaren Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, McLaren, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Helmut Marko, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Mercedes, Azeri Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Haas F1 Team, Azeri Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Kevin Magnussen, Max Verstappen, Azeri Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Haas F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel, Azeri Nagydíj

Verstappen rámutatott, hogy a legjobb Q2-es köréhez képest is 0,25 másodpercet veszített csak a célegyenesben, és a többi egyenes szakaszon további tizedeket hozhatott volna, ha előtte 6-7 másodperccel halad valaki, mert akkora a mostani autók légellenállása, hogy valósággal „felszívja” magára az elöl haladó autó a mögötte érkezőt.

A holland pilóta emlékeztetett, hogy Bakuban szinte mindig fordulatos versenyek zajlanak, és a sorrend várhatóan nem dől el a rajtnál, ezért úgy vélte, akár a győzelemért is küzdhet majd a 4. helyről. Csapattársa, Pierre Gasly ebben aligha reménykedhet, mert hiába zárta az élen a Q1-et, csak a bokszutcából rajtolhat majd.

Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Carlos Sainz, McLaren Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, McLaren, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Helmut Marko, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Mercedes, Azeri Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Haas F1 Team, Azeri Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Kevin Magnussen, Max Verstappen, Azeri Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj, szurkoló
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Azeri Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Haas F1 Team, Azeri Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Azeri Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Azeri Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Azeri Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Azeri Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel, Azeri Nagydíj

„Talán ez volt az idén az első alkalom, hogy jól éreztem magam az autóban, ennek nagyon örülök. Lépésről lépésre próbálok alkalmazkodni, most magabiztos voltam, szerintem jó irányba tartunk, és alapvetően nagyon jól alakult az időmérő” – nyilatkozta, kiemelve, hogy fontos volt megtapasztalnia, hogy milyen az autó viselkedése alacsony üzemanyagszinttel.

Gasly is kijelentette, „őrületes” a pálya, és bármi megtörténhet a versenyen, ezért az utolsó körig igyekezni fog. Úgy vélte, az autója elég jó a felzárkózáshoz, és a pontszerzéshez, erre fog törekedni. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke megjegyezte, hogy a francia pilóta Q1-es köre a 6. helyre lett volna elég, bár azt nem tette hozzá, hogy akkor még magasabb volt az aszfalt hőmérséklete.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!