A Ferrari nem először lepi meg a riválisokat azzal, hogy utolérhetetlen tempót diktál az egyenesben, már a tavalyi szezonban is fejtörést okozott ezzel.
Bizonyos szempontból azonban ezzel együtt is meglepő volt a vörös autók Bahreinben látott erőfölénye, a barcelonai teszteken ugyanis hiába voltak gyorsak, az egyenesben ebből nem sokat mutattak.
„A teszt más volt, ott a kanyarsebességek terén folyt a csata, a teszteken azonban senki nem veti be a legerősebb motorüzemmódokat” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke még a bahreini időmérő után, és hozzátette, hogy nem nagyon volt olyan kanyar Szahírban, amelyben ne lettek volna gyorsabbak a maranellóiaknál.
A címvédő istállónál szombaton még nem tudták, hogy az aerodniamikai hatékonyságuk is szerepet játszik-e abban, hogy nem tudják tartani a Ferrari sebességét, a vasárnapi versenyre azonban rájöttek, hogy nem.
Nem a légellenállás az oka. Soha nincs egyetlen csodaszer vagy megoldás a javulásra, de a légellenállási szintek, amelyeket kalkuláltunk, nagyjából egy tizedes különbséget jelentenek
– mondta Wolff immár a futam után. – A puszta motorerőről van szó, 24 óra elteltével ezt a következtetést vontuk le, de nyilvánvalóan szombaton és vasárnap is rengeteg adatot gyűjtöttünk. Szerintem a verseny során is láthattunk különböző beállításokat a motorerő terén, ennek kell most a mélyére ásnunk.”