Mercedes: A Ferrari máshogy gyors most, mint a téli teszteken

Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of Bahrain, Start, #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #16 Charles Leclerc (MCO, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #77 Valtteri Bottas (FIN, Mercedes AMG Petronas Motorsport), #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Motorsport), 31.03.2019. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
A Mercedes még mindig keresi a Ferrari „hihetetlen” tempófölényének okait, az elemzésével pedig arra jutott, hogy a vörösök „nyers erővel” kerekednek a riválisaik fölé az egyenesekben.

A Mercedes továbbra sem érti teljesen, hogy a Ferrari miként tud náluk ennyivel gyorsabb lenni az egyenesekben. Toto Wolff a Bahreini Nagydíj után elárulta, hogy szombatról vasárnapra annyiban közelebb kerültek a válaszhoz, hogy bizonyos dolgokat kizártak, azonban azt továbbra sem fejtették meg, hogy miért vannak annyira lemaradva motorerőben. A Mercedes csapatfőnökét a vörösök tempója összességében véve ezzel együtt nem lepte meg, csak az, hogy nem ott autózzák ki az előnyüket, ahol a barcelonai teszten.

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Chase Carey, Liberty Media, Bahreini Nagydíj
David Beckham, Christian Horner
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
David Beckham
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj,
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, tábla
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, cél
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Charles Leclerc

A Ferrari nem először lepi meg a riválisokat azzal, hogy utolérhetetlen tempót diktál az egyenesben, már a tavalyi szezonban is fejtörést okozott ezzel.

Bizonyos szempontból azonban ezzel együtt is meglepő volt a vörös autók Bahreinben látott erőfölénye, a barcelonai teszteken ugyanis hiába voltak gyorsak, az egyenesben ebből nem sokat mutattak.

„A teszt más volt, ott a kanyarsebességek terén folyt a csata, a teszteken azonban senki nem veti be a legerősebb motorüzemmódokat” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke még a bahreini időmérő után, és hozzátette, hogy nem nagyon volt olyan kanyar Szahírban, amelyben ne lettek volna gyorsabbak a maranellóiaknál.

A címvédő istállónál szombaton még nem tudták, hogy az aerodniamikai hatékonyságuk is szerepet játszik-e abban, hogy nem tudják tartani a Ferrari sebességét, a vasárnapi versenyre azonban rájöttek, hogy nem.

– mondta Wolff immár a futam után. – A puszta motorerőről van szó, 24 óra elteltével ezt a következtetést vontuk le, de nyilvánvalóan szombaton és vasárnap is rengeteg adatot gyűjtöttünk. Szerintem a verseny során is láthattunk különböző beállításokat a motorerő terén, ennek kell most a mélyére ásnunk.”

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Chase Carey, Liberty Media, Bahreini Nagydíj
David Beckham, Christian Horner
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
David Beckham
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, rajt
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj,
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, tábla
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, cél
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Charles Leclerc

Bármire is jutnak a Mercedesnél az adatok alapos vizsgálatával,

arra nem számítanak, hogy a Ferrari egyenesbeli ereje eltűnik, azzal kalkulálnak, hogy muszáj lesz felnőniük az SF90-hez ezen a téren.

„Arra számítottunk a tesztek után, hogy Melbourne-ben is erősek lesznek, valójában tehát az ausztráliai verseny volt a meglepetés, nem Bahrein.

Ez az időmérőn 5 tizedes előnyt jelentett nekik az egyenesekben, ezzel pedig nagyon nehéz versenyezni. Úgy gondolom, hogy mostantól hozzá kell szoknunk ahhoz, hogy ilyen teljesítményt nyújtanak, Melbourne volt a kivétel.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!