A Ferrari pilótaakadémiája két F1-es tesztet is lehetővé tett Bahreinben növendékük, Mick Schumacher számára, mielőtt Barcelonában Callum Ilottra kerül majd sor. A német fiatal kedden a Scuderiánál, szerdán az Alfa Romeónál gyakorolt, de kijelentette, ettől még az idei feladatára, az F2-re összpontosít.
„Ez még nyilván csak az első évem az F2-ben, majd meglátjuk, hogy megy – nyilatkozta. – Az F1-be teljesen éretten akarok megérkezni, a lehető legjobban felkészülve. Idő kérdése, hogy kiderüljön, ez már jövőre sikerül vagy a következő évek során. Egyszerre csak egy lépést akarok tenni” – osztotta menedzsere, Nicolas Todt álláspontját.
Schumacher elárulta, a lehető legjobban élvezni akarta az F1-es autó vezetését, de a féktávok során még nem érezte az autó határait. Saját elmondása szerint minden alkalommal kicsit később fékezett, ezért is gondolta, hogy maradt még idő a köreiben. Rámutatott, hogy az F1 milyen bonyolult, szerinte sokféleképpen lehet tanulni az autóról. A mérnökökkel való közös munka is tanulságos volt a számára.
Próbáltam elraktározni az információt magamnak, ez sokat segített. Rengeteget tanultam, amit az F2-ben is fel tudok használni, minden egyes aprósággal így is teszek majd.”
Érdekesség, hogy pont szerdán tesztelt először F1-es autót Schumacher legnagyobb F3-as ellenfele, Dan Ticktum is, aki nagyon kiborult, miután a német pilóta elhappolta előle a bajnoki címet, ezzel az F1-es szuperlicenc kiváltásának lehetőségét. Ticktumot tavaly benevezték pár F2-es futamra, az idén a japán Super Formulában versenyez.
„Rengeteget tanultam, nagy lépés volt az első alkalom, amit egy modern F1-es autóban tölthettem – nyilatkozta Ticktum. – A legnagyobb feladatot az jelentette, hogy megismerjem a folyamatokat. Rengeteg kapcsolót kell használni, sok a teendő a kormányon, még egy mért körön is, ami nem jellemző a juniorkategóriákra. Elsőre ezt nehéz volt megemészteni, de gyorsan megszoktam.”
A garázs is tele volt emberekkel, ilyenkor leesik, hogy mekkora a pilóta felelőssége, hogy ne csak saját maga és a mérnökei, hanem az egész csapat részére hozza az eredményeket.”
Ticktum hozzátette, az bosszantja, hogy az utolsó gumiszettjével gondjai akadtak, szerinte 7 tizedmásodperccel is gyorsabb tudott volna lenni, végül 1,8 másodperces hátránnyal zárta a napot a Mercedesnél vendégeskedő George Russellhez képest. A szintén brit fiatalember azt viszont leszögezte, az edzettségével semmi baj nem volt, hiszen január óta készült a tesztre.