Mick Schumacher drives his first laps for Ferrari at the in-season test at the Sakhir circuit in the desert south of the Bahraini capital Manama, on April 2, 2019. - The 20-year-old, son of seven-time world champion Michael Schumacher, is making his debut for the team where his father won five of his titles. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Mick Schumacher, a hétszeres Forma-1-es világbajnok fia előkelő helyen mutatkozott be a száguldó cirkuszban, miután a leglágyabb keveréken a második időt autózta a Ferrarival a bahreini szezonközi teszt első napján. Az élen a kettővel keményebb gumin autózó Max Verstappen végzett, a mezőny pedig nem lehet felhőtlenül boldog, a sivatagi eső ugyanis órákkal lerövidítette a gyakorlási idejét.
A Bahreini Nagydíj után két nappal ismét birtokba vette a szahíri versenypályát a Forma-1-es mezőny, legalábbis annak egy része, ott rendezték ugyanis az idei év első szezonközi tesztjét. A nap szenzációja kétségtelenül az F1-es autóban rögtön a Ferrarinál debütáló Mick Schumacher, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia volt, aki már önmagában azzal újságírók és fotósok hadát vonzotta maga köré, hogy édesapjára kísértetiesen hasonló sziluettjével megjelent a Ferrari garázsának folyosóján, majd elfoglalta a helyét az SF90-ben.
Galéria: Mick Schumacher bemutatkozott, Alonso visszatért Bahreinben - galéria
A Forma-2-ben az elmúlt hétvégén egy nyolcadik és egy hatodik helyezéssel bemutatkozó ifjú Schumacher megfontoltan kezdte az ismerkedést a jóval erősebb és gyorsabb masinával, az első két és fél óra alatt mindössze 15 kört tett meg, és a körideje sem volt különösebben acélos.
Rajta kívül egy olyan pilóta sem volt a mezőnyben, aki most mutatkozott volna be Forma-1-es autóban, egy nagy visszatérőt azonban így is köszönthettünk Fernando Alonso személyében.
A kétszeres világbajnok a tavalyi szezonzáró óta először ülhetett aktuális F1-es autóba, hogy első sorban a Pirellinek teszteljen, nem utolsó sorban pedig minél több tapasztalatot szerezzen a wokingiak idei autójának viselkedéséről, hogy a tavalyi géppel összehasonlítva segíthesse a csapatot annak fejlesztésében. A McLaren így két autóval körözött, a csapatnak Carlos Sainz tesztelt. Alonso a nap végén nem győzte dicsérni az istálló idei konstrukcióját, ami szerinte minden szempontból előrelépés a tavalyi autóhoz képest.
Az autónak nagyobb a tapadása, kisebb a légellenállása az egyenesben, és a motor is jobb lett. Összességében véve szerintem az fejlesztése a jó irányba tart”
– összegezte a kétszeres világbajnok a tapasztalatait.
A McLarenéhez hasonló volt a felállás a Toro Rossónál is, amelynél Danyiil Kvjat állt a Pirelli szolgálatába, míg Alex Albon volt a „rendes" pilóta. Az említetteken kívül még Max Verstappen, Romain Grosjean, Antonio Giovinazzi, Lewis Hamilton, Lance Stroll, Daniel Ricciardo, Robert Kubica, Lando Norris és George Russell volt bevetésen.
Galéria: Mick Schumacher bemutatkozott, Alonso visszatért Bahreinben - galéria
A délelőtt folyamán csendesen csordogáltak az események, a köridők jócskán elmaradtak a versenyhétvégén látottaktól.
A legszorgalmasabban Alonso kezdett, két és fél óra elteltével azonban olyasmi történt, ami az ő és a többiek programját is megzavarta: eleredt az eső a sivatagi pályán.
Elsőre nem volt komoly az égi áldás, a csapatokat fél órára azonban így is a bokszba kényszerítette, hogy aztán elkezdjenek visszamerészkedni az aszfaltcsíkra, annyi csapadék ugyanis nem esett, amennyi komolyan rontotta volna a pálya állapotát. Nem tartott azonban sokáig a száraz idő, egy óra elteltével ugyanis visszatért az eső – ezúttal már jóval hevesebben – helyi idő szerint délben ezért mindenki inkább az ebéd mellett döntött, noha a téli tesztekkel ellentétben ezúttal nem volt hivatalos ebédszünet.
Making the best of the rain break with a paddock kick-a-bout with @RenaultF1Team!
A hosszabb megszakítás előtt Grosjean és a Haas állt az élen 1:30.982-es idővel, őt Albon és Verstappen követte. A rövid zápor utáni órában az idején javító, és a köröket is nagy szorgalommal futó Schumacher a nyolcadik helyet foglalta el 1:32.552-vel, 3 tizeddel lemaradva a hatodik helyen tanyázó Hamiltontól. A hétszeres világbajnok fia ekkorra már megtapasztalhatta, hogy milyen egy mai F1-es autót vezetni, az élmény pedig igazán magával ragadta.
Amikor először a pályára hajtottam, arra gondoltam, »hogy ennek az autónak aztán van ereje«. Jó érzés volt. Olyan nagy a potenciál az autóban a kanyarsebességet, a tapadást és minden mást tekintve, hogy azt nehéz szavakba önteni,
és biztos vagyok benne, hogy jócskán maradt is benne. Az ember egyre később és később fékezhet, az autó pedig ugyanúgy megáll. Őrület volt, de tényleg!”
Az eső nem akart alábbhagyni, és durván 4 órán át megakadályozta a csapatokat abban, hogy érdemi munkát végezzenek.
A GPToday.net értesülései szerint még egy párbeszéd is kezdődött az F1 és a csapatok között arról, hogy esetleg meghosszabbítják a tesztnapot, erre a világítással felszerelt aszfaltcsíkon lett is volna lehetőség, hiszen a naplemente nem gátolja meg a pilótákat a körözésben, végül azonban erre nem került sor. Egyvalamire jó volt az eső, mégpedig arra, hogy az utolsó bő egy órára mindenki begyújtsa a rakétákat, és megpróbálja a lehető legtöbbet behozni a kiesett időből. Előre bejelentetten a McLaren és a Williams változtatott a pilótafelállásán, és beültette Lando Norrist az MCL34-be, valamint Robert Kubicát az FW42, a wokingiakon és a grove-iakon kívül azonban a Haas is cserélt, és már a mai nap végére lehetőséget adott az eredetileg csak holnap vezető Pietro Fittipaldi.
Galéria: Mick Schumacher bemutatkozott, Alonso visszatért Bahreinben - galéria
A nap végi tűzijáték során rohamosan elkezdtek javítani a köridejükön a pilóták, a 33 körére 21-et rápakoló Schumacher pedig át is vette a vezetést, majd 1:29.976-tal elsőként ment be 1:30 alá, az utolsó pillanatban azonban Verstappen hat tizeddel túlszárnyalta, és megszerezte az első helyet. „
Kissé esős volt az idő, de ennek ellenére elég kört tettünk meg ahhoz, hogy megértsük, mi siklott félre a versenyhétvégén.
– mondta a holland. – Egyébként sincs sok olyan napunk, amikor rendesen megérthetjük az autót, egy versenyhétvégén minden olyan gyorsan történik, csak másfél órásak az edzések, ami nem túl rózsás. Egy olyan nap, mint a mai, sokat segít.”
A teljes képhez hozzátartozik, hogy a Ferrari pilótája a mezőnyből egyedüliként a leglágyabb, C5-ös keveréket tette fel, miközben C4-esen is csak Ricciardo futotta meg a legjobb körét,
a többiek Carlos Sainz kivételével (ő C2-est használt) a C3-as gumin tették ezt. Schumacher mögé a nagyot hajrázó Norris ért fel a McLarennel, őt Grosjean és Albon követte. A mindenki másnál több, 77 kört autózó Lewis Hamilton ötödik lett, miközben a visszatérő Alonso az első tízbe sem fért be. A sort egyáltalán nem meglepő módon egy Williams-pilóta, méghozzá George Russell zárta. Közvetlenül a tesztnap végén Lance Stroll a piros zászlót is előcsalogatta, az azonban csak később derült ki, hogy össze is törte egy kicsit a Racing Point bal hátsó részét, nem csupán megállt az aszfaltcsíkon.